Cavium רוכשת את המתחרה של חברת מלאנוקס ב-1.36 מיליארד דולר

23 יוני, 2016

חברת Cavium רוכשת את חברת QLogic כדי לספק פתרונות מקצה לקצה עבור מרכזי נתונים ותשתיות ענן. מוצר הדגל של QLogic מתחרה במלאנוקס ומפותח בישראל

חברת Cavium רוכשת את חברת QLogic כדי לספק פתרונות מקצה לקצה עבור מרכזי נתונים ותשתיות ענן. מוצר הדגל של QLogic מתחרה במלאנוקס ומפותח בישראל

מתג תקשורת בין סיב אופטי ל-PCIe של QLogic
מתג תקשורת בין סיב אופטי ל-PCIe של QLogic

לאחר רגיעה קלה מעסקאות מיזוג השבבים המהדהדות של 2015, יכול להיות שהתנופה בתעשייה מתחדשת: חברת Cavium חתמה על הסכם לרכישת חברת  QLogic Corp תמורת כ-1.36 מיליארד דולר. העיסקה כוללת גם מזומנים בהיקף של 355 מיליון דולר המצויים כיום בקופת QLogic, וצפויה להסתיים ברבעון השלישי של 2016.

חברת Cavium מספקת בעיקר מעבדים ורכיבי עיבוד למרכזי נתונים ונתבי תקשורת. החברה פועלת מקליפורניה ונסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של 2.3 מיליארד דולר. חברת QLogic עוסקת בעיקר בפיתוח פתרונות קישוריות (רכיבים ומתאמי איתרנט) בין שרתים, ונחשבת למתחרה של חברת מלאנוקס הישראלית. היא מעסיקה כ-900 עובדים ונסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-1.23 מיליארד דולר.

השאלה הישראלית

מטה החברה ממוקם בקליפורניה, ויש לה ארבעה מרכזי פיתוח בעולם : בארה"ב, בישראל, בהודו ובטאיוואן. מכירותיה בשנת 2015 הסתכמו ב-520 מיליון דולר. לעיסקה הזו יש מאפיינים ישראלים מעניינים. חברת QLogic מתחרה במלאנוקס בשוק הקישוריות למרכזי נתונים ותשתיות ענן. מתאמי ה-Ethernet 10Gbps שלה פותחו במרכז הפיתוח שלה ברמת-גן.

המרכז הזה הוקם על בסיס חברת הסטארט-אפ הישראלית סיליקוואנט (Siliquent) שנמכרה בעבר לברודקום, וכיום הוא מעסיק כ-60 עובדים. כיום עוסקת QLogic Israel בפיתוח מוצר הנחשב אסטרטגי לחברה: כרטיס רשת Ethernet התומך בקישוריות בקצב של עד 100Gbps, ועיבוד מלא של פרוטוקולי רשת דוגמת iSCSI FCoE, RDMA, TCP/IP וכדומה.

קאוויום הסבירה את מטרת העיסקה בכך שהיא רוצה לספק פתרון מילא לתחום האיחסון, מרכזי הנתונים ותשתיות הענן, הכולל גם רכיבי עיבוד וגם פתרונות קישוריות. היא צופה שמכירות החברה המאוחדת יסתכמו בכ-900 מיליון דולר. היא גם צפויה לחסוך כ-45 מיליון דולר בהוצאות עד לשנת 2017, יש לקוות שלא מדובר בחיסכון על חשבון מרכז הפיתוח הישראלי.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , מחשבים ומערכות משובצות , סמיקונדקטורס , תקשורת