במרתף עמוק בהרצליה פיתוח מסתתר דטה סנטר מהמתקדמים בישראל

23 יוני, 2016

בלעדי ל-Techtime: גלובל דטה סנטר הקימה תשתית אירוח שרתים ממוגנת בשטח של 2,250 מ"ר מתחת לבניין משרדים אלמוני בהרצליה פיתוח. כעת החברה נמצאת בשלב ההכנות להכפלת גודל הדטה סנטר

בלעדי ל-Techtime: חברת גלובל דטה סנטר הכמעט סודית הקימה תשתית אירוח שרתים ממוגנת בשטח של 2,250 מ"ר מתחת לבניין משרדים אלמוני בהרצליה פיתוח. כעת החברה נמצאת בשלב ההכנות להכפלת גודל הדטה סנטר

GLOBAL-DATA-CENTER

מעטים מאוד בישראל שמעו על חברת Global Data Center, וגם אם יחפשו אותה לא בטוח שימצאו אותה בקלות. שכן משרדיה שוכנים במשרדי קרן ויולה בהרצליה פיתוח, והדטה סנטר הענק שהיא הקימה מצוי במרתף ללא סימני זיהוי בתחתית אחד מבנייני המשרדים הסמוכים. אולם למרות החשאיות האופפת את החברה, היוזמה החדשה המתחרה בענקי השוק המקומיים והגלובליים, מצליחה להביא לקוחות גדולים. הדטה סנטר נפתח בפני הלקוחות הראשונים בשנת 2014, וכבר עכשיו החברה נמצאת בפני פרוייקט התרחבות שמטרתו להכפיל את שטח רצפת השרתים שלה, העומד כיום על 2,250 מ"ר.

הרצליה תחתית

ביקור של Techtime באתר גילה עיר תת קרקעית של תשתיות ענן משוכללות, המחוברת ישירות אל הסיבים האופטיים של ארבעת הספקים הגדולים בישראל: בזק, הוט, סלקום ופרטנר. הדטה סנטר מקושר ישירות לגריד של חברת החשמל ונחשב לתחנת משנה של חברת החשמל. בנוסף לזה, הוא כולל שני גנרטורים לצורך גיבוי: גנרטור אחד לגיבוי רשת החשמל, וגנרטור שני לגיבוי גנרטור הגיבוי.

תשתית אספקת החשמל לשרתים בנויה על עקרון הגמישות והאי-ודאות. מערך אספקת החשמל מבוסס על שימוש בפסי צבירה ולא פתרונות כבילה סטנדרטיים. באמצעות החלפה קלה של קופסת החיבור אל פס הצבירה, ניתן לשנות במהירות את רמת אספקת הזרם לשרתים, מבלי להחליף את פתרונות הכבילה במקום.

עיר מחשבים מתחת להרצליה פיתוח
עיר מחשבים מתחת להרצליה פיתוח

מערכת מיזוג האוויר שנבנתה במקום היא כפולה לצורכי גיבוי, ומופרדת פיסית מחדרי השרתים. הדבר מבטיח שכל עבודת תחזוקה הנעשית במערך המיזוג, תיעשה הרחק מתשתיות המחשוב עצמן. מערך הקירור נבנה מתוך הנחה שהלקוח לא יכול לדעת היום מה יהיו צורכי הקירור שלו בעוד מספר שנים. לכן החברה בנתה מטריצה של צנרת מים עם ברזים במרחקים של שני מטר אחד מהשני. הדבר מאפשר להביא מים לכל נקודה, ובכך להעניק ללקוחות יכולת מעבר מיידית בין שיטות קירור שונות, בהתאם לצורך.

תכנון לפי נסיון

בניגוד לדטה סנטרים רבים, המבנה של גלובל דטה סנטר מחולק לחדרים שונים שבהם נמצאים השרתים. הדבר מאפשר ללקוחות להבטיח שהמחשבים שלהם מצויים בחדר נפרד ונעול משאר החדרים. הם יכולים לעקוב אחר החדר שלה והכניסות אליו באמצעות מצלמות ושליטה במנעולים מתוך המשרדים שלהם. בין לקוחות החברה כיום: כלל ביטוח, הראל ביטוח, חברת השילוח הבינלאומית UTI, חברות הייטק כמו ECI, SolarEdge ועוד.

מאחורי היוזמה עומד משה לסמן, אחד מוותיקי ענף שירותי ה-IT בישראל, שהקים את החברה מתוך הכרה שלקוחות גדולים מבקשים דטה סנטר מודרני קרוב פיסית אליהם, ומתוך כוונה לבנות דטה סנטר שהתכנון שלו ייתן מענה לכל בעיות הבטיחות והאמינות שהוא נתקל בהן במהלך 30 שנות עבודתו בתעשייה. תכנון לפי נסיון.

משה לסמן. "הלקוחות רוצים להיות קרובים לשרתים שלהם"
משה לסמן. "הלקוחות רוצים להיות קרובים לשרתים שלהם"

לסמן היה מוותיקי חברת דיגיטל (DEC) בישראל. לאחר מכן הצטרף לקומפאק אחרי שרכשה את דיגיטל, ולחברת HP שרכשה את קומפאק והיה מנהל השירותים הגלובליים ב-HP ואחראי על הדטה סנטרים של החברה בישראל. בשנים 2006-2012 הוא ניהל את חטיבת האאוטסורסינג של יבמ ישראל.

מאיר ניסנסון, קרן ויולה וליאון רקנאטי

לסמן: "זיהיתי מחסור בשטחי דטה סנטר איכותיים ללקוחות ארגוניים באיזור המרכז", הוא סיפר ל-Techtime. "החברה הוקמה בתחילת 2013 בתמיכת קרן ויולה שהעניקה לנו את ההון הראשוני לתחילת הבינוי. בהמשך גוייס הון נוסף, וחברת ההשקעות גלנרוק של ליאון רקנאטי הצטרפה אלינו כמשקיעה".

בסך הכל, גלובל דטה סנטר גייסה כמה עשרות מיליוני שקלים כדי להקים את המתקן שלה בהרצליה. התכנון והביצוע נעשו על-ידי צוות של בוגרים מנוסים מהתעשייה. הסגן נשיא לתפעול הוא שבתאי חנן, שניהל את המעבר של חברת טבע למערך המחשוב והלוגיסטיקה החדש שלה. הטכנולוג הראשי הוא יעקב צייזלר, שהקים את מערך המחשוב של חברת סלקום. מנהל הדטה סנטר הוא חיים וודאל, שניהל במשך 25 שנים את המחשב המרכזי של חברת טבע. יו"ר החברה הוא מאיר ניסנסון, הנחשב לאחד מהמנכ"לים המוצלחים של חברת יבמ ישראל.

לסמן: "דטה סנטר זהו עסק הדורש השקעה ראשונית גדולה מאוד, ולכן יש צורך בשותף סבלני עם גב פיננסי רחב. אבל מנגד, זהו שוק הנמצא בצמיחה גדולה מאוד. בנוסף למגמות הטכנולוגיות, כמו התפתחות ה-IoT שבעיקרו מבוסס על דטה סנטרים (כל ענן יושב בתוך דטה סנטר), יש בו גם יתרון גדול מאוד לגודל, ולכן רוב הלקוחות עוברים משימוש בתשתית ארגונית פרטית לשימוש במרכזי נתונים גדולים. בנוסף, יש לדבר יתרונות פיננסיים ברורים מכיוון שמדובר בהוצאה תפעולית ולא השקעה הונית".

המנהרה החשמלית: מסדרונות ארוכים של ארונות חשמל ואיוורור
המנהרה החשמלית: מסדרונות ארוכים של ארונות חשמל ואיוורור

מדוע בהרצליה?

"התברר לנו שהלקוחות רוצים שהדטה סנטר יהיה קרוב אליהם. הם רוצים שמנהל ה-IT יוכל לגשת אליו בכל רגע במהירות ובקלות. באזור שלנו יש גם תשתיות חשמל ותקשורת מאוד מפותחות. אנחנו לא רק מחוברים אל הסיבים האופטיים של ארבעת הספקים בישראל, אלא שכל אחד מהם מספק לנו שני סיבים, להבטחת גיבוי מושלם. בנוסף, הקמנו חדר התאוששות מאסונות עבור הלקוחות. זהו אולם עבודה שבמקרה אסון הלקוח נכנס אליו עם צוות התפעול שלו, מתחבר ישירות לקווי התקשורת וממשיך בעבודה השוטפת ללא הפרעה".

מה הן תוכניות ההרחבה שלכם?

"על-פי ההערכה שלנו בחודשים הקרובים הדטה סנטר יגיע לתפוקה מלאה. כיום אנחנו נמצאים בשלבי הסיום של התכנון להרחבת התשתית ב-2,000 מ"ר נוספים".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , טכנולוגיות מידע