חברת ההשקיה נטפים מסייעת בבנייה ותכנון של מערכות השקיה בבוואריה

11 יולי, 2016

חברת ההשקיה הישראלית בנתה מערכת ניסיונית להשקיית כרמים במחוז פרנקוניה תחתית בגרמניה. המערכת הישראלית זולה משמעותית מהמערכות המקובלות בגרמניה

חברת ההשקיה הישראלית בנתה מערכת ניסיונית להשקיית כרמים במחוז פרנקוניה תחתית בגרמניה. המערכת הישראלית זולה משמעותית מהמערכות המקובלות בגרמניה

Untitled
טפטפות ומחשב השקיה של נטף בכרמים הפרנקוניים

מחוז פרקוניה התחתית הוא המחוז ה"צחיח" ביותר בגרמניה. מוצע הגשמים השנתי במחוז איננו גבוה משמעותית מזה שבגוש דן בישראל. בשנים האחרונות נוספת לצחיחות היחסית של האזור בעיה נוספת – תקופות יובש הולכות ומתארכות אשר פוגעות באחד מענפי החקלאות החשובים ביותר באזור – כרמי היין. לנוכח העבודה כי תרונות ההשקיה המקובלים בגרמניה יקרים מאוד, ועלותם גבוה, החליט משרד החקלאות הבווארי (המדינה הפדראלית בה שוכן מחוז פרנקוניה תחתית) לשתף פעולה עם חברת נטפים הישראלית על מנת לנסות פתרונות השקיה מתקדמים וחסכוניים.

במסגרת הפיילוט המשותף של נטפים משרד החקלאות הבווארי תכוננה ונבנתה מערכת השקיה מבוזרת המורכבת ממאגרי מים, מערכת השקיה ומערכת בקרה ממוחשבת. מאגרי המים נבנו בטכנולוגיה מתקדמת הכוללת מרכיבים פסיביים למניעת התפתחות אצות. המים מהמאגרים מוזרמים לראש הגבעות ומפוזרים בכרמים באמצעות טפטפות – מוצר הדגל של נטפים. שאיבת המים ופיזורם נעשים באמצעות מערכות הבקרה של נטפים.

לטכנולוגיה של נטפים יתרונות רבים – עלותה נמוכה משמעותית זאת של פתרונות ההשקיה המקובלים בגרמניה. משרד החקלאות הבווארי מסר כי עלות המערכת להקטאר (כ-10 דונם) היא כ-8000 אירו, לעומת עלות של יותר מ-20,000 אירו להקטאר במערכות השקייה המקובלות. יתרון נוסף למערכת ההשקיה של נטפים הוא הגמישות שלה אשר מאפשר את התקנתה במשקים גדולים וקטנים כאחד. התשתית המוזרת והקלה מתאימה במיוחד לתקנות המחמירות לשמירה על הנוף אשר מקובלות במחוז, אשר כרמיו הוכרזו כנוף מוגן.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , חדשות