חברת NXP משיקה מעבד למערכות חוויה רב-חושית

17 יולי, 2016

החברה מציגה את המעבד i.MX 8 המאפשר פיתוח מוצרים דיגיטליים חדשניים ומאובטחים בתחום ממשק אדם-מכונה.

החברה מציגה את המעבד i.MX 8 המאפשר פיתוח מוצרים דיגיטליים חדשניים ומאובטחים בתחום ממשק אדם-מכונה.

i.MX8_Multisensory_Enablement_Kit1
המעבד i.MX 8 של NXP

NXP Semiconductors מציגה את מעבד i.MX 8, המותאם למערכות חוויה רב-חושית. במקביל, NXP משיקה ערכת פיתוח רב-חושית (MEK – multisensory enablement kit) המבוססת על המעבד i.MX 8.  משפחת מעבדים הרב-חושיים החדשה מיועדת לשנות את האינטראקציה היומיומית עם מערכות ממוחשבות, באמצעות שימוש במולטימדיה מתקדמת וממשקי תצוגה במגוון יישומים עתירי מדיה וכוח מחשוב.

ערכת הפיתוח i.MX8-MEK החדשה מבוססת על משפחת המעבדים i.MX 8, המתאפיינת ברמת אבטחה גבוהה ובצריכת הספק נמוכה במיוחד. הערכה מאופיינת באפשרות ליצירת מחיצות מערכת (system partitioning), דבר שיקל על המפתחים להתמקד בפיתוחמוצרי תוכנה חדשניים, תוך אבטחה ופרטיות גבוהה ברמת החומרה. בין היישומים העיקריים שהערכה מיועדת לשמש בהם נכללים כלי רכב מקושרים, מכשור רפואי מקושרומכשור תעשייתי מקושר. הודות לארכיטקטורה החכמה של i.MX 8 ניתן להפיק נתונים בצורה קלה ומאובטחת, כדי ליצור מידע משמעותי וערך מוסף לצרכנים ולגורמים עסקיים.

"אנחנו נכנסים לעידן של מחשוב חדשני, שישנה את האופן שבו אנו עובדים, חיים ומשחקים," אמר ג'ף ליס, סמנכ"ל בכיר ומנכ"ל תחום המיקרובקרים ב-NXP. "בעולם החדש של המעבדים הגרפיים, הצרכנים יכולים לצפות לחוויות אינטראקטיביות מדהימות עם מכונות והתקנים מקושרים שסביבם. ארכיטקטורת i.MX 8 מעניקה ללקוחות את החופש לעוף על כנפי הדמיון, וליצור אינטראקציות אדם-מכונה מציאותיות כחלק מפעילויות יומיומיות עם כל המכשירים בהם אנו משתמשים בחיינו."

חוויה רב-חושית ומציאותית עם כל אובייקט או משטח

ה-i.MX 8 מיועד לשפר את האינטראקטיביות באמצעות שימוש במנוע מדיה רב-עצמה. בין היתר, המערכת כוללת ביצועי וידאו וגרפיקה באיכות 4K, שניתן להציג על רוב המשטחים או האובייקטים הרלוונטיים לחוויות וירטואליות או חוויות מציאות מוגברת. הטכנולוגיה פותחת אפשרויות חדשות לפיתוח ממשקי אדם-מכונה כגון ראייה רובוטית וזיהוי חזותי, רחפנים אישיים לצרכים משפחתיים או עסקיים, והתקנים לבישים שמאפשרים סריקה לצורכי אוטומציה תעשייתית ויעילות.nxp_imx8

אינטראקציה אישית שנשארת פרטית

הארכיטקטורה של i.MX 8 מאזנת בין ביצועים וזמינות לבין בטיחות ואבטחה מתקדמת. הארכיטקטורה כוללת הפרדה מובנית בין מרכיבי החומרה והתוכנה, ואפשרויות התאוששות מקריסה שנועדו להגן על זהויות דיגיטליות ולאפשר אינטראקציה עם ממשקים דיגיטליים מקוונים באופן בטוח ומאובטח.

נגישות ובטיחות ביישומים קריטיים

טכנולוגיית i.MX 8 מאפשרת פיתוחים חדשים בתחום הבקרה הרב-חושית, לרבות בקרה באמצעות מחוות אינטואיטיביות, זיהוי קול, זיהוי דיבור טבעי והאצת שמע (audio acceleration). במטלות קריטיות כגון יישומים רפואיים או תעשייתיים וכלי רכב מקושרים, טכנולוגייתi.MX 8 לומדת את המשתמש, ומתאימה עבורו את הממשק. לדוגמה, במכוניות מקושרות/חכמות, המערכת מסוגלת להציג מידע מגוון במספר תצוגות, לרבות לוח מחוונים דיגיטלי ותצוגה עילית. כמו כן, המערכת מתאימה את נתוני הכיסא, את עוצמת המוזיקה ואת הקישוריות של המכשירים האחרים שברשות המשתמש, במטרה לשפר את ההנאה בנהיגה ואת הבטיחות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , מחשבים ומערכות משובצות , סמיקונדקטורס , רכיבים