אלוט מורידה את התחזית – לא תצמח ב-2016

2 אוגוסט, 2016

החברה הורידה את תחזית ההכנסות מ-102-108 מיליון דולר ל-90-94 מיליון דולר, עקב הזמנות נמוכה מהצפוי מאסיה-פסיפיק ואמריקה. מניית החברה מאבדת כ-6% בבורסה בתל אביב

Andrei-Elefant_bw-179x269
מנכ"ל אלוט אנדרי אלפנט

החברה הורידה את תחזית ההכנסות מ-102-108 מיליון דולר ל-90-94 מיליון דולר, עקב צבר הזמנות נמוך מהצפוי מאסיה-פסיפיק ואמריקה. מניית החברה מאבדת כ-6% בבורסה בתל אביב

הכנסות חברת אלוט (Allot) תקשורת, המתמחה בפתרונות אופטימיזציה של תקשורת IP עבור ספקי שירותי תקשורת, עלו ברבעון השני ב-6% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-23 מיליון דולר, נמוך מהתחזיות המוקדמות. בשורה התחתונה, החברה רשמה ברבעון השני של 2016 הפסד נקי של 1.2 מיליון דולר, וזאת לעומת הפסד נקי של 6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד והפסד נקי של 4.3 מיליון דולר ברבעון הקודם.

כמו כן, החברה עדכנה כלפי מטה את תחזית ההכנסות עבור 2016 כולה. בתחזית הקודמת ציפתה החברה להכנסות בטווח של 108-102 מיליון דולר ב-2016 כולה, ואילו בדוח הנוכחי הורידה החברה את התחזית להכנסות של 94-90 מיליון דולר בלבד. פירוש הדבר הוא כי החברה לא תציג צמיחה שנתית בהכנסות ב-2016 בהשוואה ל-2015. בעקבות כך, מניית החברה מאבדת היום כ-6% מערכה במסחר בבורסה בתל אביב למחיר של 1,755 אגורות. החברה נסחרת לפי שווי שוק של 589 מיליון שקל. נכון לסוף הרבעון השני יש בקופת החברה 116.6 מיליון דולר.

מנכ"ל אלוט, אנדריי אלפנט, ייחס את הורדת תחזית הצמיחה השנתית להיקף הזמנות נמוך מהציפיות מהשוק באסיה-פסיפיק ובאמריקה. אלפנט ציין כי "היו לנו ציפיות מוקדמות לקבל השנה הזמנות משמעותיות מלקוחות מסוימים באסיה-פסיפיק, אך כעת אנו סבורים כי הזמנות אלה יתקבלו רק במהלך השנה הבאה. כתוצאה מכך, הפעילות העסקית שלנו ב-2016 עד כה היתה מורכבת מהזמנות קטנות יותר ומגוונות יותר. זו הסיבה שהורדנו את התחזית והציפיות שלנו לשנה זו."

רה-ארגון ושינוי כיוון אסטרטגי

לאור הביצועים הכספיים המאכזבים בשנתיים האחרונות, אלוט החלה באחרונה בתהליך של רה-ארגון, שכלל  שבמסגרתו הודיעה החברה בחודש יולי על פיטוריהם של 30 עובדים, כ-6% ממצבת כוח האדם של החברה בעולם. בסוף 2015 העסיקה החברה 517 עובדים, מתוכם 330 בישראל. על פי דיווחים בתקשורת, החברה אף החלה במגעים למכירתה, אך אלה טרם הבשילו.

"התחלנו בתהליך של ארגון מחדש אשר נועד להתאים את החברה בצורה טובה יותר את המבנה הארגוני ואת מבנה ההוצאות לאסטרטגיית החברה המתמקדת בפתרונות אבטחה ומוניטיזציה וברווחיות. איחדנו את כל פעילויות המחקר והפיתוח שלנו,  ומיקדנו את מאמצי המכירה והשיווק באזורים ובמוצרים הרווחיים יותר, וכל זאת במטרה להשיג רווחיות גדולה יותר," אמר המנכ"ל אלפנט.

Allot-Dome-Banner-V9_1-01
שת"פ חדש עם Intel Security

במקביל להתייעלות, אלוט גם מנסה לבצע שינוי כיוון אסטרטגי. אלוט מספקת פתרונות לייעול השימוש בציוד התקשורת של רשתות. תחום הפעילות העיקרי של החברה הוא ניטור וניהול של תעבורת היישומים באינטרנט (DPI). ואולם, שוק זה סובל מהאטה שמכבידה על אלוט. בעקבות כך, פועלת החברה לשנות את המיקוד של החברה לתחום האבטחה הדיגיטלית ומוניטיזציה.

בהקשר זה, דיווחה היום אלוט על שיתוף פעולה עם Intel Security. במסגרת שיתוף הפעולה, השיקו החברות פתרון אבטחה מאוחד, ה-McAfee Unified Security, שיתופעל על ידי אלוט. החבילה מציעה פתרונות אבטחה מלאים מקצה לקצה, הן ברמת הרשת והן ברמת משתמשי הקצה.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: WIRELESS , אבטחה , דוחות רווח , חדשות , תקשורת אלחוטית