רנסאס יוצאת מתחום המיקרוגל לטובת אלקטרו-אופטיקה

7 אוגוסט, 2016

Renesas היפנית מפסיקה לחלוטין את הפיתוח של רכיבי מיקרוגל חדשים. רכיבים הנמצאים כיום בייצור סדרתי, ייצאו בהדרגה מהשוק בתוך כשנתיים

Renesas היפנית מפסיקה לחלוטין את הפיתוח של רכיבי מיקרוגל חדשים. רכיבים הנמצאים כיום בייצור סדרתי, ייצאו בהדרגה מהשוק בתוך כשנתיים

RENESAS

חברת Renesas Electronics היפנית החליטה לצאת משוק רכיבי המיקרוגל, ולהתמקד בתחום התקני התקשורת, במיוחד בתחום האלקטרואופטיקה, דוגמת צמדים אופטיים, דיודות לייזר, פוטו דיודות וכדומה. החברה הודיעה שהיא תקדם את תחום התקני התקושרת באמצעות פיתוח מוצרים חדשים והפחתת עלויות הייצור שלהם.

להערכת החברה, תחום רכיבי המיקרוגל נעשה פחות ריווחי עקב הצטמצמות השוק, בעקבות שילוב רכיבים היקפיים בתוך מערכות על-גבי שבב (system-on-chip), וירידת מחירים הנובעת מהופעת מתחרים חדשים ואגרסיביים, במיוחד בטאיוואן.

בניגוד לרכיבי המיקרוגל (microwave semiconductor devices), שוק האופטו-אלקטרוניקה בתוך התקני התקשורת ריווחי יותר עבורה, בעקבות שינויים מבניים בתשתית היציור שהיא ביצעה, ומגמת צמיחה בשוק העולמי.

רנסאס מתכננת להתמקד במגזר רכיבי highly reliable, עבור יישומים תעשייתיים, ופיתוח דיודות לייזר מהירות ופוטו-דיודות עבור יישומי תקשורת. המטרה היא לספק רכיבים אופטיים לשוק הצומח של תקשורת נתנונםי מהירה בתוך בסיסי נתונים (data centers) ובין תחנות בסיס סלולריות.

במסגרת האסטרטגיה החדשה, רנסאס את הפיתוח והייצור של ריכיב מיקרוגל מבוססי שבבים. הייצור של רכיבים הנמצאים כיום בייצור סדרתי, ייפסק בהדרגה בתוך שנתיים בקירוב, תוך כדי התייעצות עם הלקוחות המשתמשים בהם.

חברת רנסאס היא אחת מיצרניות השבבים היפניות הבולטות. בשלוש השנים האחרונות היא נמצאת בתהליך מתמשך של הגדרת האסטרטגיה העיסקית וייעול התפעול, לאור ירידה במכירות ובריווחיות. בשנת הכספים שהסתיימה במרץ 2016, הסתכמו מכירותיה בכ-6.8 מיליארד דולר, ירידה של כ-12.4% בהשווה לשנת 2015.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , חדשות , סמיקונדקטורס