אינוביז מפתחת חיישן LiDAR זעיר לרכב אוטונומי

9 אוגוסט, 2016

החברה יוצאת משלב הפעילות החשאית עם השלמת גיוס של 9 מיליון דולר. בין המייסדים, זוהר זיסאפל המשמש כיו"ר החברה. בחודשים הקרובים תציג אבטיפוס של חיישן LiDAR לייצור המוני זול

החברה יוצאת משלב הפעילות החשאית עם השלמת גיוס הון ראשון בהיקף של 9 מיליון דולר. בין המייסדים, זוהר זיסאפל המשמש כיו"ר החברה. בחודשים הקרובים תציג אבטיפוס של חיישן LiDAR לייצור המוני זול

INNOVIZ-LIDAR

חברת Innoviz Technologies מכפר-סבא יצאה משלב הפיתוח החשאי והשלימה גיום הון בהיקף של 9 מיליון דולר. בין המשקיעים בחברה: זוהר זיסאפל, והקרנות ורטקס, מגמה, אמיתי ו-Delek Investments. חברת אינוביז פיתחה חיישן LiDAR עבור כלי-רכב אוטונומיים, המספק להם יכולת סריקה היקפית.

החיישן של החברה מבוסס על טכנולוגיית High Definition Solid State LiDAR שהיא פיתחה, המספקת לו שדה ראייה רחב ורזולוציה גבוהה במרחב ובמרחק, תוך כדי הורדת המחיר לפחות מ-100 דולר ליחידה. החיישן מותאם לשימוש בכלי-רכב אוטונומיים. החברה מתכננת להציג אבטיפוס של החיישן לקראת סוף 2016.

מנכ"ל ומייסד משותף של אינוביז, עומר קיילף, אמר שתעשיית הרכב נערכת למהפיכת הרכב האוטונומי. "היכולת להגשים את החזון הזה תלויה בביצועים ובעלות. עד היום נכשלו הנסיונות לשלב חיישני LiDAR במערכות בקרת הנוסעים, בגלל העלות הגבוהה וביצועים לא מספקים. הטכנולוגיה שלנו מאפשרת להביא את חיישני HD-SSL שלנו אל השוק ההמוני, ולמצב את אינוביז כחברה הנמצאת בחזית מהפיכת הרכב האוטונומי".

מייסדי אינוביז (משמאל לימין): זוהר זיסאפל, אורן רוזנצווייג, עומר קיילף, אורן בוסקילה ועמית שטיינברג
מייסדי אינוביז (משמאל לימין): זוהר זיסאפל, אורן רוזנצווייג, עומר קיילף, אורן בוסקילה ועמית שטיינברג

זוהר זיסאפל, המשמש גם כיו"ר החברה, אמר שמאז ומתמיד הוא ביצע השקעות בחברות המנצלות טכנולוגיות מתקדמות כדי להתמודד עם "כאבים אמיתיים" של הלקוחות. "המחזור בחיישן LiDAR במחיר סביר הוא בהחלט נקודה כואבת בתעשיית הרכב האוטונומי. החברה הוקמה על-ידי קבוצה של כשרונות יוצאים מהכלל אשר בונים כיום צוות מחקר ופיתוח חזק מאודואני בטוח ביכולת שלהם ליצור מהפיכה בתחום הזה".

חברת אינוביז הוקמה  השנה על-ידי עומר קיילף, אורן רוזנצווייג, אורן בוסקילה ועמית שטיינברג. כולם יוצאי יחידה טכנולוגית של חיל המודיעין, ומילאו תפקידי מפתח בחברות בטארט-אפ ובחברות רב-לאומיות. כיום החברה מעסיקה כ-30 עובדים ומתכננת להתרחב בחודשים הקרובים.

טכנולוגיית LiDAR מאפשרת להשתמש במכשיר לייזר כדי למדוד מרחקים. כיום השם נחשב כקיצור של Light Detection And Ranging, אם כי בעבר הוא נחשב כהיתוך של המלים Laser ו-Radar. בעקרון, מערכת LiDAR משדרת אותות לייזר קצרצרים לעבר אובייקט נבחר, וקובעת את מרחקו בהתאם לזמן הדרוש להאותות לחזור אל המכשיר. עד לאחרונה רוב המערכות היו גדולות ומסורבלות, ושימוש בעיקר למטרות מיפוי מהחלל, מטאורולוגיה (מדידת הגובה של עננים) וכדומה.

מצלמה נגד מכ"ם נגד לייזר

כיום מתחרים שלושה סוגי חיישנים על מקומם בתחום הרכב האוטונומי. חיישני LiDAR, חיישני מכ"ם ומצלמות. מצלמות הן החיישן הזול והזמין ביותר, אולם קשה לחלץ מהן מידע תלת-מימדי. מערכות מכ"ם נמצאות כיום בשלבי התפתחות מזורזים ויצרניות שבבים מיישמות אותן במתכונת של רכיבי CMOS הכוללת מערכות מכ"ם שלמות.

מערכות LiDAR מספקות מטבען יכולת חישה תלת מימדית מדוייקת מזו של מכ"ם, אולם עד היום הן נחשבו ליקרות מאוד. במקרה הטוב ביותר, ההנחה היתה שהן ישולבו במכוניות יוקרה בלבד. המטרה של אינוביז היא להופכן לחיישן סטנדרטי בכל סוגי הרכב. לצד החיישן, החברה מתכננת לספק ללקוחות יישומים מוכנים מראש, דוגמת זיהוי עצמים, מעקב אחר עצמים, היתוך מידע מכל החיישנים ברכב ופתרונות מיפוי ומיקום.

עובדי אינוביז חוגגים את גיוס ההון
עובדי אינוביז חוגגים את גיוס ההון
Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , השקעות והון סיכון , חדשות , תעשייה ישראלית