אינטל ומלאנוקס דוחפות את טכנולוגיית הזיכרון של E8

11 אוגוסט, 2016

חברת E8 Storage מרמת-גן פיתחה טכנולוגיית איחסון מבוססת SSD המותאמת למרכזי נתונים ולארגונים גדולים. השבוע היא חשפה את המוצר הראשון שלה

חברת E8 Storage פיתחה טכנולוגיית איחסון מבוססת SSD המותאמת למרכזי נתונים ולארגונים גדולים. למרות שהמוצר הראשון יצא רק השבוע לשוק, גם אינטל וגם מלאנוקס כבר אימצו את הטכנולוגיה ומשווקות אותה

E8

למרות שהיא חשפה את המוצר שלה רק השבוע, נהנית חברת E8 Storage מרמת-גן משיתוף פעולה של שתי ענקיות בתחומן, אינטל ומלאנוקס, הדוחפות את הטכנולוגיה החדשנית שלה אל השוק. חברת E8 מצטרפת לשורה ארוכה של חברות ישראליות ששינו בשנים האחרונות את פני תעשיית איחסון הנתונים, והשבוע היא חשפה בתערוכת Flash Memory Summit המתקיימת בסנטה קלרה, קליפורניה, התקן איחסון חדשני עבור אירגונים ובסיס נתונים.

מייסד משותף ומנכ"ל אורי זיוון
מייסד משותף ומנכ"ל אורי זיוון

החברה פיתחה התקן איחסון מסוג NVMe מדגם E8-D24 הבנוי במתכונת של מסד שרתים ויחידות איחסון נתקעות המאפשר התאמת גודל האיחסון לצורכי הארגון וביצוע הגדלה מהירה. תקן Non-Volatile Memory express-NVMe מפרט את הדרישות לוגיות לממשק בין זכרון בלתי נדיף, לרוב Flash Memory, לבין ערוץ תקשורת מסוג PCI Express. התפיסה של זיכרונות NVMe הוצגה על-ידי אינטל בשנת 2014, אולם היא נחשבה כמתאימה לכונני זיכרון מקומיים בלבד ולא להקמת מערך איחסון מרכזי, עקב קשיי ניהול, בעיות אמינות, וזמני תגובה ארוכים.

נפח של 70TB בהתקן נישלף

חברת E8 התגברה על החסרונות באמצעות חומרה ייעודית המתמודדת עם צווארי בקבוק ונקודות כשל בארכיטקטורת NVMe ותוכנה המאפשרת ניהול מבוזר של כל מערכי האיחסון. התקן הזיכרון שלה מבוסס על רכיבי NVMe ויחידות תקשורת Ethernet NIC ומותאם לשימוש בסביבה של רשתות 40/50/100GE. החברה העריכה שהיא הצליחה לשפר את ניצולת הזכרון ברכיבי ה-SSD לרמה של 88%.

מנכ"ל ומייסד משותף של החברה, זיוון אורי, שהיתרונות של הפתרון הוכרו על-ידי מספר לקוחות גדולים בצפון אמריקה. "אנחנו מספקים יכולת של 10 מיליון פעולת העברת נתונים בשנייה, והשהייה של 100µs בלבד. יותר מכל אבזר איחסון אחר בשוק המבוסס על רכיבי מדף סטנדרטיים". בשלב הראשון החברה מספקת אבזרי איחסון בגודל 2U ובנפח זיכרון של 70TB. בשנה הבאה היא תוציא לשוק  אבזרים בעלי נפח איחסון של 140TB.

כונני הזיכרון של אינטל הכוללים את טכנולוגיית E8
כונני הזיכרון של אינטל הכוללים את טכנולוגיית E8

למעשה, חברת E8 מקבלת גיבוי משתי חברות מרכזיות ביותר בשוק מרכזי הנתונים: לחברה שיתוף פעולה הדוק עם חברת אינטל, אשר משווקת חלק מהפתרון שלה במסגרת פתרון האיחסון שלה Intel D3700/D3600.

השבוע חשפו E8 Storage וחברת מלאנוקס (Mellanox) שיתוף פעולה טכנולוגי הממוקד בשילוב פתרון האיחסון של E8 ביחד עם מתאם גישה לזיכרון (Remote Direct Memory Access) של מלאנוקס. לדברי אורי זיוון, "שיתוף הפעולה עם חברה בעלת אקו-סיסטם נרחב כמו מלאנוקס, אנחנו מסוגלים לספק ללקוחות פתרון שלם".

גיוס של 12 מיליון דולר

חברת E8 Storage הוקמה בשנת 2014 על-ידי המנכ"ל זיוון אורי והטכנולוגי הראשי אלכס פרידמן. לפני הקמת החברה שימש זיוון כמנהל המחקר והפיתוח של מוצרי איחסון ב-IBM XIV, שהיא חטיבת האיחסון שהוקמה בעקבות רכישת חברת XIV הישראלית בשנת 2008. לפני-כן היה ארכיטקט ראשי בחברת Stratoscale. גם אלכס פרידמן הגיע מ-IBM XIV, בה היה אחראי על כל מרכיבי פיתוח התוכנה. לפני-כן הוא עבד בחברת הסטארט-אפ הישראלית Wanova שנירכשה על-ידי VMware.

בחודש מאי השנה היא גייסה 12 מיליון דולר מהקרנות ורטקס, אקסל ומגמה. ליבת המפיכה של חברת E8 Storage נעוצה בפיתוח פתרון המספק אמינות ומהירות ברמת הנדרשת במרכזי נתונים גדולים, ויכולת שליטה במערך האיחסון באמצעות תוכנה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: ביג דאטה , חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית