SolarEdge היא חברה של חצי מיליארד דולר מכירות

11 אוגוסט, 2016

מנכ"ל החברה, גאי סלע, לא חושש מרכישת SolarCity על-ידי טסלה: "יקח להם שנים לפתח מוצר כמו שלנו. אני לא רואה את טסלה דורכת על הפטנטים שלנו"

מנכ"ל החברה, גאי סלע, לא חושש מרכישת SolarCity על-ידי טסלה: "יקח להם שנים לפתח מוצר כמו שלנו. אני לא רואה את טסלה דורכת על הפטנטים שלנו"

סוללת Powerwall של טסלה
סוללת Powerwall של טסלה

בשנת הכספים שהסתיימה בחודש יוני השנה, הגיעו המכירות של חברת SolarEdge Technologies להיקף של 489.8 מיליון דולר – צמיחה של 50.7% בהשוואה לשנה שעברה. החברה הצליחה להגדיל את הרווח הגולמי מ-25% ל-31%, ודיווחה על רווח נקי של 71.8 מיליון דולר, בהשוואה לרווח נקי של 28.3 מיליון דולר אשתקד.

גיא סלע
גיא סלע

בסיום השנה, כוללת קופת החברה 186.6 מיליון דולר. תחזית המכירות של החברה לרבעון הראשון של 2017 (המתחיל ביולי 2016), הן של 130-139 מיליון דולר, בהשוואה ל-124.8 מיליון דולר ברבעון האחרון של 2016. כלומר הצמיחה תימשך.

מייסד, יו"ר ומנכ"ל החברה, גיא סלע, גילה שברבעון האחרון של השנה חלה ירידה במכירות בצפון אמריקה, עקב האטה כללית בשוק הדירות הפרטיות בארצות הברית. "למרות זאת הצלחנו לפצות זאת באמצעות התרחבות בשווקים גיאוגרפיים אחרים".

תעשייה ישראלית אמיתית

השוק האמריקאי, והעובדה שהחברה פיספסה את תחזיות האנליסטים לרבעון האחרון, איכזבו כנראה חלק מהמשקיעים. בעקבות פרסום הדו"ח ירדה אמש מניית סולאר-אדג' בנסד"ק ב-9.6% וכעת היא נסחרת לפי שווי שוק של כ-719 מיליון דולר. בשנים האחרונות הצליחה סולאר-אדג' לצמוח להיקפי פעילות תעשייתיים: ברבעון האחרון של 2016 היא סיפקה ללקוחות 58,000 ממירים ו-1.5 מיליון בקרים (power optimizers).

חברת SolarEdge נחשבת למובילה עולמית בתחום מערכות הבקרה והאופטימיזציה של תאים סולאריים. החברה מתמקדת בעיקר בייצור ממירים (Inverters) ובקרים המאפשרים להשיג תפוקה מכסימלית מהפנלים הסולאריים, הן בשוק הביתי והארגוני, והן במתקנים גדולים ובחוות אנרגיה סולאריות בהספק גבוה.

הפתרון של סולאר-אדג': בקרי אופטימיזציה, ממירים, ויכולת ניהול מרחוק
הפתרון של סולאר-אדג': בקרי אופטימיזציה, ממירים, ויכולת ניהול מרחוק

עיסקת המיליארדים של טסלה

לפני שנה הכריזו חברת טסלה (Tesla) וחברת סולאר-אדג' על שיתוף פעולה במסגרת פרוייקט Powerwall של טסלה. המטרה של טסלה היא לספק סוללה ביתית הנטענת באמצעות אנרגיה סולארית. טסלה מכוונת את הסוללות (המבוססות על הטכנולוגיה שפיתחה עבור הרכב החשמלי שלה) לשימוש כמקור אנרגיה חלופי בעת הפסקות חשמל, וכמרכז אגירת אנרגיה ביתי המאפשר להטעין אותן בחשמל מתאים סולאריים פרטיים כדי להקטין את התלות ברשת החשמל הארצית.

במסגרת שיתוף הפעולה הזה, סולאר-אדג' דיווחה שהיא תספק את הממיר (inverter), המאפשר לחבר את הסוללה אל פנלים סולאריים ביתיים, אשר מפותח במיוחד עבור המוצר של טסלה. אלא שבתחילת השבוע הזה הודיעה טסלה כי חתמה על הסכם לרכישת חברת SolarCity בעיסקת מניות בשווי של 2.6 מיליארד דולר. סולאר-סיטי היא אחת מספקיות תשתיות סולאריות הגדולות בארה"ב, היא מספקת מערכות שלמות, כולל פנלים ומערכות בקרה לארגונים, מוסדות ולבתים פרטיים.

החשש המיידי הוא שהעיסקה מצביעה על סיומו הקרב של שיתוף הפעולה בין טסלה לבין סולאר-אדג'. במהלך שיחת הוועידה אתמול, אמר גיא סלע שלעיסקה הזו לא צפויות להיות השלכות בטווח הקרוב על עסקיה של היצרנית הישראלית. סלע הסביר (התמלול באדיבות Seeking Alpha) שגם אם טסלה תחליט לפתח ממירים משל עצמה, יקח לה שנים להשיג את הטכנולוגיה של סולאר-אדג'. "סולאר-סיטי אחראית כיום לקצת פחות מ-10% מכל המכירות שלנו. אני לא רואה את טסלה מפתחת בטווח הקרוב בקר אופטימיזציה כמו שלנו, ודורכת על כל הפטנטים שלנו בתחום. כך שהסיכון לעסקים שלנו בשנים הקרובות הוא מינימלי.

מהצד השני, שיתוף הפעולה בין טסלה לבין סולאר-סיטי יגרום לאנשים לבחון אפשרויות חדשות, והדבר ייצור עבורנו הזדמנויות עסקיות. אני חושב שכניסת טסלה לתחום היא סימן חיובי. השימוש בסוללות ואנרגיה סולארית נעשה יותר נפוץ והתהליך הזה יפעל לטובתנו".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , חדשות , תעשייה ישראלית