עוד אקזיט בתחום הסייבר: BullGuard הבריטית רוכשת את Dojo-Labs הישראלית

17 אוגוסט, 2016

דוג'ו-לאבס, שהוקמה לפני כשנה בלבד, מפתחת פתרון אבטחה לבית החכם. בסקר שערכה בולגארד, רוב הציבור בבריטניה ובארצות הברית מודאגים מבעיות האבטחה במכשירים החכמים שלהם

דוג'ו-לאבס, שהוקמה לפני כשנה בלבד, מפתחת פתרון אבטחה לבית החכם. בסקר שערכה בולגארד, רוב הציבור בבריטניה ובארצות הברית מודאגים מבעיות האבטחה במכשירים החכמים שלהם
dojo labs

שנה בלבד לאחר הקמתה, חברת Dojo Labs מרעננה החליטה לבצע אקזיט. החברה, המפתחת פתרונות לאבטחת סביבת ה-IoT הביתית, תימכר לחברת האנטי וירוס הבריטית BullGuard. המוצר הראשי של דוג'ו, שעדיין מצוי בפיתוח, מיועד להגן על המכשירים החכמים המקושרים ברשת הבית החכם מפני פריצות סייבר, השתלטות מרחוק וגניבת מידע פרטי.

מדובר באקזיט מוקדם למדי ועוד בטרם הושלם הפיתוח הסופי והושק המוצר. Dojo-Labs הוקמה ב-2015 על ידי יוסי אטיאס ושמוליק בכר, המתמחים בתחום אבטחת מידע. החברה גייסה בסבב גיוס ההון הראשוני (Seed) כ-1.8 מיליון דולר. על פי ההסכם, דוג'ו-לאבס, המעסיקה כ-10 עובדים, תמשיך לפעול כמרכז פיתוח של בולגארד בישראל. כמו כן, מייסדי החברה, אטיאס ובכר, ימשיכו לכהן בתפקידיהם גם לאחר הרכישה. דוג'ו לאבס זכתה השנה בתואר “Cool Vendors” בתחום הבית המקושר מטעם גרטנר.

הפירצה שקוראת להאקר

עם התפתחות תחום ה-IoT עבור הצרכן הביתי, יותר ויותר מכשירים בבית החכם מחוברים זה לזה ברשת האינטרנט. הדבר מאפשר לנו לנהל את הבית בצורה חכמה, נוחה ויעילה יותר, אך גם חושף את הסביבה הביתית לסכנות סייבר הולכות וגוברות. פתרון האבטחה של דוג'ו-לאבס, הנקרא Dojo, מיועד לספק שכבת הגנה לסביבת ה-IoT של הבית החכם מפני ניסיונות של האקרים להשתלטות מרחוק או גניבת מידע, החל ממכשירי הפנאי והצריכה כגון מחשבים, טאבלטים, סמרטפונים וטלוויזיות (ובעתיד גם המקרר והמזגן, דוד המים ולמעשה כל מכשיר חשמלי דיגיטלי) ועד מערכת ויסות החום ומערכות האזעקה והנעילה של הבית. המערכת של דוג'ו, שכאמור טרם הושקה, מיועדת לספק התרעה על כל פעילות חריגה או חשודה ברשת ה-IoT הביתית. המערכת של Dojo מתופעלת על ידי אפליקציית מובייל פשוטה שאליה מקבל המשתמש התרעות על כל פעילות חשודה והוראות כיצד יש לפעול. המערכת גם אמורה להתריע בפני המשתמש על פעולות בלתי בטיחותיות שהוא מבצע, כגון התחברות למקומות לא מורשים שעשויים להכיל וירוסים ונוזקות.

מרבית הציבור מודאג מסכנת הסייבר על הבית

BullGuard היא חברת אבטחה מידע בריטית פרטית המתמחה בעיקר בתוכנות אנטי וירוס למשתמשים ביתיים ולעסקים קטנים. הרכישה של דוג'ו מעידה על ההכרה בפוטנציאל העתידי של שוק אבטחת סביבת ה-IoT הביתית, שצפויה לכלול בשנים הקרובות עוד ועוד מכשירים ולהפוך להיות חלק נוכח משגרה שלנו.

בולגארד אף ערכה סקר מקיף בבריטניה ובארצות על המודעות הציבורית לסכנות הסייבר הללו. על פי תוצאות הסקר, 58% מהמשתתפים בארצות הברית ו-66% מהנשאלים בבריטניה הביעו דאגה לגבי אבטחת המכשירים החכמים שלהם. 61% מהנשאלים בארצות הברית ו-72% מהנשאלים בבריטניה אמרו כי אינם יודעים כיצד יש לפעול על מנת לאבטח את המכשירים הללו.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , אבטחה , מיזוגים ורכישות