אינטל ומיקרוסופט ממציאות את "המציאות המשולבת"

18 אוגוסט, 2016

קסדת המציאות המשולבת שאינטל חשפה השבוע מגלה שני דברים מעניינים: מצלמת RealSense הישראלית היא מוצר אסטרטגי לא פחות ממעבדי ה-PC שפותחו בארץ, והברית עם מיקרוסופט חוזרת

קסדת המציאות המשולבת שאינטל חשפה השבוע בסן פרנסיסקו מגלה שני דברים מעניינים: מצלמת RealSense הישראלית היא מוצר אסטרטגי לא פחות ממעבדי ה-PC שפותחו בארץ, והברית עם מיקרוסופט חוזרת

INTEL-3D

חברת אינטל (Intel) חשפה אתמול (ג') בכנס המפתחים השנתי שלה בסן פרנסיסקו מוצר חדש שאותו היא מגדירה כקסדת המציאות המשולבת (Merged Reality) הראשונה בעולם. מדובר במושג חדש שאפשר להגדיר אותו אולי כדור השלישי של מוצרי מציאות וירוטאלית. בדור הראשון, המכשיר שהיה בשימוש (קסדה, משקפיים או אבזר אחר) הציגו בפני המשתמש הדמייה ממוחשבת של מציאות דמיונית הקיימת באופן דיגיטלי בלבד. לאחר מכן התפתח רעיון המציאות הרבודה (Augmented Reality) שבו נעשה שילוב של אובייקטים דיגיטליים בתוך המציאות האמיתית. כאלה למשל היו המשקפיים החכמות של גוגל.

רעיון המציאות המשולבת מהווה העצמה של רעיון המציאות הרבודה, ומאפשר למשתמש לנוע בחופשיות בסביבה המורכבת גם מאובייקטים ממשיים וגם מאובייקטים דיגיטליים, ולהיות באינטראקציה איתם, ולא רק לקלוט מידע המגיע אליו דרכם.

ישראל חוזרת לחזית האינטלית

כדי לממש את הרעיון, אינטל פיתחה קסדה מיוחדת בשם הקוד Project Alloy, המספקת מעין מעטה של עיבוד וחישה ביחד עם משקפיים חכמות. הקסדה כוללת את מצלמת RealSense התלת-מימדית שפותחה באינטל, מערך של חיישנים, מערכת תקשורת אלחוטית, ומחשב מלא שאינו מצריך התחברות ליחידת עיבוד חיצונית. הפרויקט בוצע באמצעות קבוצה המורכבת משלושה צוותים: בישראל, בארה"ב ובסין. לישראל היה משקל גדול בפיתוח הקסדה, ומנהל צוות הפיתוח שלה הוא הישראלי עמית שחר.

מנכ"ל אינטל, בריאן קרזניץ', הציג את הפיתוח החדש: "כעת אנחנו נכנסים לעידן המציאות המשולבת, שהיא דרך חדשה לחוות אינטראקציות וירטואליות ופיסיות". מכיוון שהמשתמש נע בעולם שהוא גם פיסי וגם וירטואלי, הקסדה כוללת חיישנים המזהים עצמים ואלגוריתמים המיועדים למנוע התנגשויות ותאונות. אינטל לא מסרה פרטים טכניים על התכולה של הקסדה, אם כי צפוי להניח שהם יופצו בקרוב, מכיוון שהיא הודיעה שבכוונתה להשיק אותה כפלטפורמה פתוחה למפתחים כבר בשנת 2017, כדי שיוכלו לפתח עבורה אפליקציות חדשות.

חזרתה של הברית אינטל-מיקרוסופט

INTEL-MICROSOFT-3D

הדבר ככל הנראה קשור להכרה של אינטל שכיום חסר לה העומק של משאבי תוכנה מהסוג שמיקרוסופט סיפקה לה בעבר עבור מעבדי ה-PC. אבל החדשה המרעישה המסתתרת מאוחרי ההכרזה החדשה טמונה בחידוש שיתוף הפעולה בין שתי החברות בזירת העולם התלת-מימדי. היא מסרה ש"פרוייקט Alloy ישולב בשנת 2017 בתוך חבילת Windows Holographic Shell, שהיא עידכון עתידי למערכת ההפעלה חלונות 10, שתאפשר לרוב המחשבים האישיים להריץ יישומי מציאות משולבת".

הברית ההיסטורית חוזרת לעצב את פני התעשייה: מנהל קבוצת חלונות ואבזרים בחברת מיקרוסופט, טרי מאיירסון, כתב השבוע בפוסט אישי באתר הבלוגים של מיקרוסופט: "אני נמצא בכנס המפתחים של אינטל, וזה היה כבוד עצום להיות עם בריאן קרזניץ' על במה אחת ולדון בעבודה שאנחנו מבצעים ביחד בתחום המציאות המעורבת (mixed reality).

"אינטל ומיקרוסופט מגדירות ביחד את המיפרט של מחשב אישי ותצוגות ראש עיליות (קסדה). המטרה שלנו היא לאפשר לשותפי החומרה שלנו לבנות מגוון גדול של אבזרים לשוק האישי ולשוק העיסקי. אנחנו מתכננים לפרסם את המיפרט הראשוני (V1) בחודש דצמבר הקרוב במהלך כנס WinHEC שיתקיים בסין".

אסטרטגיה תלת-מימדית הנשענת על RealSense  הישראלית 

ההכרזה מדגישה את המשקל האסטרטגי שאינטל מייחסת למצלמת RealSense הישראלית. אינטל הודיעה שללא המצלמה הזו, כל פרוייקט המציאות המשולבת לא היה אפשרי. במקביל, היא הכריזה על ערכות פיתוח חדשות עבור יישומי רובוטיקה ויישומי מיפוי אוטומטיים, המבוססים כולם על מצלמות RealSense.

מדובר במוצר שאינטל משלבת בשנה האחרונה במוצרים רבים ומשווקת אותה כאחת מאבני הבניין החשובות עבור חוויית השימוש העתידי במחשבים. הדבר מדגיש את הרצינות שבה חברת אינטל מתייחסת אל כל תחום המציאות התלת-מימדית. בכנס המפתחים הקודם חשף קרזניץ' את שיתוף הפעולה של אינטל עם חברת ריפליי טקנולוג'יז הישראלית, שנרכשה על-ידי אינטל זמן קצר לאחר מכן.

חברת ריפליי פיתחה טכנולוגיה המאפשרת לצלם ארועי ספורט באמצעות מספר גדול מאוד של מצלמות, ולאחר מכן להציג אותם מכל זווית אפשרית בהתאם לרצונו של הצופה (או של עורך השידור בערוץ הטלוויזיה). מעניין יהיה לראות האם השלב הבא יהיה קישור בין שתי הטכנולוגיות, שיאפשר לחובש קסדת המציאות המשולבת לחוש שהוא נמצא בתוך המגרש וצופה באירועים מקרוב, כאילו שהוא משתתף בהם.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , טכנולוגיות מידע , מחשבים ומערכות משובצות