אינטל תייצר מעבדי ARM בחטיבת שירותי הייצור

21 אוגוסט, 2016

מנהל החטיבה הודיע בכנס המפתחים השנתי שאינטל התאימה את תהליך הייצור FinFET שלה ברוחב של 10 ננומטר לקניין הרוחני של חברת ARM הכולל את כל מעבדי Cortex

מנהל החטיבה הודיע בכנס המפתחים השנתי שאינטל התאימה את תהליך הייצור FinFET שלה ברוחב של 10 ננומטר לקניין הרוחני של חברת ARM הכולל את כל מעבדי Cortex

INTEL-COSTUM

חברת אינטל (Intel) הודיעה במהלך כנס המפתחים שלה שנערך בשבוע שעבר בסן פרנסיסקו, שהיא תתחיל לייצר מעבדיARM  ממשפחת Cortex בתהליך ייצור של 10 ננומטר. מדובר בשירות חדש שחטיבת שירותי הייצור של אינטל (Intel Custom Foundry) תספק ללקוחותיה. מנהל משותף של החטיבה, זאן בול, אמר שהתפתחות שוק האבזרים המקושרים (IoT) מספקת הזדמנות גדולה עבור חטיבת שירותי הייצור של אינטל.

זאן בול
זאן בול

"החטיבה פיתחה פלטפורמות תכנון לתהליכי 22 ננומטר, 14 ננומטר, ולתהליך הבא שנספק ללקוחות: ייצור באמצעות טרנזיסטורי FinFET ברוחב של 10 ננומטר. התהליך החדש יספק שיפור במספר הטרנזיסטורים בשבב, בביצועים חדשים וביתרונות שהוא ייתן במחיר ובהספק".

לדבריו, החטיבה הגדילה בשנים האחרונות את סביבת שיתופי הפעולה שלה בתחומי הקניין הרוחני (IP) וספקי תוכנות לתכנון אלקטרוני (EDA). "בנינו שיתופי פעולה עם ANSYSCadenceMentor Graphics ו-Synopsys כאשר Cadence ו-Synopsys גם מספקות לנו תכנונים מוכנים של בלוקים (IP) לתהליכי הייצור השונים שאנחנו מספקים.

"כעת אנחנו מודיעים על תוספת מרכזית בתחום הקניין הרוחני: הלקוחות של תהליכי 10 ננומטר יקבלו גישה אל חבילת הקניין הרוחני Artisan של חברת ARM, הכוללת את התכנונים המתקדמים ביותר של חברת ARM, כולל סדרת מעבדי Cortex. התאמת הטכנולוגיה הזו לתהליך של אינטל, מכסה את כל הספריות הלוגיות של פלטפורמת Artisan וכוללת את POP IP כדי להבטיח תמיכה בליבות העתידיות של ARM ליישומים ניידים".

הוא מסר על מספר עסקאות חדשות של חטיבת שירותי הייצור של אינטל: חברת LG Electronics תייצר פלטפורמה ניידת חדשה המבוססת על פלטפורמת התכנון של החטיבה, חברת Spreadtrum מבצעת תכנונים בפלטפורמת ה-14 ננומטר של אינטל, Netronome מייצרת את מעבד הרשת שלה בתהליך 22 ננומטר של אינטל, ואלטרה הצליחה לייצר רכיב מיתכנת מסוג FPGA בפלטפורמת ה-14 ננומטר של אינטל.

חברת אינטל לא מדווחת על היקף הפעילות של שירותי קבלנות הייצור שלה. הכנסות החטיבה בדו"ח השנתי נמצאות בתוך קטגוריית “all other”, המאגדת נושאים רבים ושונים, כמו למשל, עלויות ארגון מחדש,פיצויי פיטורין, הוצאות שאינן קשורות לתפעול, אמורטיזציה, עליות רכישה ועוד. לדבר הזה יש שתי פרשנויות אפשריות: או שההכנסות מהתחום אינן מהותיות, או שאינטל מסרבת לדווח עליהן.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , סמיקונדקטורס