רובוט הניתוחים הישראלי AutoLap נכנס גם לישראל

22 אוגוסט, 2016

החברה הישראלית מיוקנעם פיתחה מערכת ויזואלית המייעלת את תהליך הביצוע של ניתוחים זעיר פולשניים בחלל הבטן. כיום המערכת משווקת באירופה ובארה"ב

החברה הישראלית מיוקנעם פיתחה מערכת ויזואלית המייעלת את תהליך הביצוע של ניתוחים זעיר פולשניים בחלל הבטן. כיום המערכת משווקת באירופה ובארה"ב

MST-TECHTIME

חברת MST Medical Surgery Technologies מיוקנעם קיבלה אישור של משרד הבריאות להפעלה של מערכת  הניתוח הלפרוסקופית AutoLap שהיא פיתחה. מערכת AutoLap היא מערכת רובוטית לניתוחים זעיר פולשניים (minimally invasive) המבוצעים כיום באופן שכיח. חברת MST פיתחה את המערכת הראשונה בעולם המחזיקה את המצלמה הלפרוסקופית באמצעות זרוע רובוטית המגיבה לתנועות המנתח בחלל הבטן בזמן-אמת.

מחשב המערכת מעבד את המידע הוויזואלי המתקבל מהמצלמה בזמן הניתוח והמערכת הרובוטית מניעה ומציבה את המצלמה הלפרוסקופית במיקום האופטימלי, במקביל לשליטה מלאה של המנתח בתהליך. מערכת AutoLap קיבלה בשנים 2015 ו-2016 אישורי שיווק של ה-FDA וה-CE באירופה ובארצות הברית. בעקבות האישור, צפוי שימוש של המערכת בחדרי ניתוח בישראל.

ערכת AutoLap
ערכת AutoLap

מנכ"ל MST, מוטי פרימר, אמר שתעשיית הטכנולוגיה הרפואית בישראל היא מהמובילות בעולם, לא רק בפיתוח אלא גם באימוץ טכנולוגיות חדשניות. "בתי החולים תרים אחר פתרונות שיאפשרו יעילות רבה יותר בחדרי הניתוח ובעלויות סבירות".

כיום מבוצעים בעולם יותר מ-7.5 מיליון ניתוחים לפרוסקופיים. ניתוח לפרוסקופי בחלל הבטן מתבצע בעזרת כלי ניתוח ייעודיים שהמנתח מתפעל באמצעות צפייה בתמונת החלל התוך-בטני המועברת ממצלמה המורכבת על לפרוסקופ. המצלמה הזו מופעלת על-ידי עוזר או מנתח נוסף, כדי שידי המנתח הראשי יהיו פנויות.

אלא שתיאום ועבודה משותפת בין המנתח לבין מחזיק המצלמה יוצרים קושי בביצוע ניתוחים, בעיות תקשורת והבנה, צפיפות בסמוך למיטת החולה ועוד. מערכת AutoLap הישראלית מתגברת על הבעיה באמצעות שימוש במצלמה הנמצאת בצמוד לציוד הניתוח, ותוכנת עיבוד תמונה המספקת למנתח חיווי מיידי של הפעולות שהוא מבצע.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מכשור רפואי , תעשייה ישראלית