אוטונומיה לפי דרישה: מובילאיי ו-Delphi יפתחו ערכה אוניברסלית לרכב אוטונומי

23 אוגוסט, 2016

הערכה האוטונומית תשלב את מערכות החישה והמיפוי של מובילאיי עם האלגוריתמים לתכנון נסיעה של דלפי. היא אמורה לצאת לשוק כבר ב-2019. מניית מובילאיי מזנקת ב-8%

הערכה תשלב את מערכות החישה והמיפוי של מובילאיי עם האלגוריתמים לתכנון נסיעה של דלפי. היא אמורה לצאת לשוק כבר ב-2019. מניית מובילאיי מזנקת ב-8%

DELPHI

חברת מובילאיי (MobilEye) וחברת Delphi, שהיא אחת מהיצרניות הגדולות בעולם של רכיבים אלקטרוניים לתעשיית הרכב, הודיעו על שיתוף פעולה אסטרטגי בפיתוח ערכת נהיגה אוטונומית מלאה, שניתן יהיה להרכיבו בכל מכונית, ועל-ידי כך לחסוך הצורך בפיתוח ייעודי של רכב אוטונומי. המערכת תוצג כבר בתחילת 2017 בתערוכת CES ומיועדת לצאת לשוק כבר בשנת 2019.

מדובר ברעיון הדומה לקונספט של חברת Otto האמריקאית, המפתחת ערכות אוטונומיה למשאיות ונרכשה בשובע שעבר על-ידי Uber תמורת 680 מיליון דולר. בזמן שיצרניות הרכב הגדולות, כגון פורד, טסלה, פולקסוואגן ואחרות בונות שיתופי פעולה עם חברות טכנולוגיה ומפתחות באופן עצמאי דגמים אוטונומיים, נראה שהמערכת של מובילאיי ודלפי מפתחות מיועדות בעיקר ליצרניות הרכב הבינוניות והקטנות, שאינן יכולות לשאת בעלויות הפיתוח של רכב אוטונומי ייעודי.

המערכת של מובילאיי ודלפי מיועדת לספק "מערכת מדף" שתוכל לשמש מגוון רחב של יצרניות רכב שיהיו מעוניינות לבצע אוטונומיזציה של רכביהן. המערכת אמנם מיועדת לצאת לשוק כבר ב-2019, אך יש לציין כי תהליך ההטמעה וההתאמה של המערכת אורך כשנתיים, כך שאין מדובר בהקדמת תאריך היעד ליציאת כלי-רכב אוטונומיים לשוק.

מניית מובילאיי מגיבה להכרזה על שיתוף הפעולה האסטרטגי
מניית מובילאיי מגיבה להכרזה על שיתוף הפעולה האסטרטגי

ערכת האוטונומיה החדשה תתבסס על טכנולוגיות של שתי החברות. היא תכלול את השבב Mobileye's EyeQ 4/5, המספק עיבוד האותות מהחיישנים, התכת כל המידע ליצירת תמונת עולם ומערכת Road Experience Management אשר תשמש למיפוי פעיל וזיהוי מיקום הרכב. דלפי תשלב בערכה את תוכנת הניהוג האוטומטי שהשיגה בעקבות רכישת חברת Ottomatika אשר כוללת יכולות תכנון נתיב ותנועה (Path and Motion Planning) ואת בקר Multi Domain שלה, המספק חליפת חיישנים הכוללת כולל מצלמה, מכ"ם ומערכת לייזר מסוג LiDAR.

משא ומתן אוטומטי

MOBILEYE

במקביל, צוותים משותפים של שתי החברות יפתחו טכנולוגיית היתוך חיישנים חדשה (sensor fusion) ואלגוריתם המחקה נהיגה אנושית (human-like "driving policy). המודול הזה ישלב את אלגוריתם מידול ההתנהגות של Ottomatika, ביחד עם טכנולוגיית לימוד העומק (deep reinforcement learning) של מובילאיי. המטרה היא לפתח מערכת המסוגלת לנהל מעין משא ומתן עם נהגים אחרים והולכי רגל בתרחישים אורבניים מסובכים.

יו"ר ומייסד מובילאיי, אמנון שעשוע, אמר שהקשרים בין מובילאיי וחברת דלפי החלו כבר בשנת 2002, כאשר דלפי יישמה את מערכת הבטיחות האקטיבית של מובילאיי. "להיסטוריה של שיתוף הפעולה בינינו יש תפקיד מרכזי ביוזמה החדשה. השותפות עם דלפי תקצר את זמן היציאה לשוק של פתרונות אוטונומיים ותאפשר ללקוחות לאמץ אוטונומיות ברמה גבוהה (SAE Level 4/5) מבלי שייאלצו להשקיע משאבים גדולים מאוד. הדבר יעניק להם יתרון אדיר".

נשיא ומנכ"ל דלפי, קווין קלארק, אמר שהמומחיות המשתופת של שתי החברות תאפשר לפתח יכולות וגישות חדשות שסביר להניח שהן לא היו יכולות לפתח בנפרד. "זהו מצב שבו כולם זוכים. גם אנחנו וגם הלקוחות". חברת דלפי הבריטית נחשבת לאחת מהספקיות המובילות של תת-מערכות טכנולוגיות לשוק הרכב.

החברה מספקת ליצרניות חיישנים, מערכות מידע ובידור, לוחות בקרה ומחוונים, מערכות בטיחות כמו כריות אוויר, מערכות אלקטרוניקה ממונעות ועוד. היא מעסיקה 173,000 עובדים ב-44 מדינות, ובשנת 2015 הסתכמו מכירותיה  בכ-15.1 מיליארד דולר.

בעקבות ההודעה זינק המחיר של מניית מובילאיי בבורסת ניו-יורק בכמעט 8%, והיא הגיעה לשווי שוק של כמעט 11 מיליארד דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: featured