IC Insights: "טאואר-ג'אז תמשיך לצמוח בקצב מהיר"

31 אוגוסט, 2016

חברת טאואר-ג'אז ממגדל העמק תעלה השנה למעמד קבלנית ייצור השבבים החמישית בגודלה בעולם, "ב-2016 היא תציג את שיעור הגידול הגבוה ביותר בתעשייה"

חברת טאואר-ג'אז ממגדל העמק תעלה השנה למעמד קבלנית ייצור השבבים החמישית בגודלה בעולם, בעקבות צמיחה שנתית עקבית של 35% מאז שנת 2013. "ב-2016 היא תציג את שיעור הגידול הגבוה ביותר בתעשייה"

מפעל טאואר-ג'אז במגדל העמק
מפעל טאואר-ג'אז במגדל העמק

שוק שירותי ייצור השבבים בקבלנות משנה (pure-play foundries) צומח בקצב מהיר יותר משוק הסמיקונדקטורס כולו. כך העריכה לאחרונה חברת המחקר IC Insights, אשר דרגה את עשרת החברות הגדולות ביותר בשוק. שוק הייצור בקבלנות משנה הראה צמיחה של 17% בשנת 2014, בהשוואה לשוק המוליכים למחצה כולו, שצמח באותה שנה ב-9% בלבד. אומנם מאז הצמיחה התמתנה, אולם היא עדיין גבוהה יותר מהשוק כולו: בשנת מכירות קבלני הייצור צמחו ב-6%, בשעה ששוק השבבים העולמי ירד ב-1%. השנה, החברה מעריכה, השוק חוזר לצמיחה מוגברת ויתרחב בכ-9%. שאר יצרניות השבבים יכולות להביט ולקנא: השוק הסמיקונדקטורס העולמי צפוי להצטמק השנה ב-2%.

הנתונים שנאספו במחצית הראשונה של 2016 מלמדים ששוק הפאונדריז ריכוזי בהרבה משוק השבבים (הריכוזי במילא) העולמי כולו. עשרת היצרנים המובליים מחזיקים בכ-95% מהשוק כולו, ואילו ארבעת היצרניות הגדולות ביותר, TSMC, GlobalFoundries, UMC ו-SMIC, מחזיקות ביחד בכ-84% מהשוק. החברה המאפילה על כולם היא כמובן TSMC הטאיוואנית, אשר צפויה לתפוס כ-58% מהשוק העולמי, בעקבות עלייה במכירות מכ-1.5 מיליארד דולר ב-2015 לכ-2.1 מיליארד דולר ב-2016.

TOWERJAZZ

שלושת הענקיות האחרות, GlobalFoundries, UMC ו-SMIC, ישמרו על משקלן מהשנה שעברה: 26% מהשוק העולמי. במצב כזה, איזה סיכוי יש לקבלנית ייצור ישראלית דוגמת חברת TowerJazz ממגדל העמק? להערכת IC Insights הסיכוי מצויין. "שתי חברות מהעשירייה הראשונה שיציגו את שיעורי הצמיחה הגבוהים ביותר הן TowerJazz, שלהערכתנו תצמח השנה בכ-30% וחברת SMIC הסינית, אשר צפויה לצמוח ב-27%".

החברה צופה שמכירות TowerJazz ישלימו מהלך רב שנתי נחשוני מ-505 מיליון דולר בשנת 2013 לכ-1,245 מיליון דולר ב-2016. מדובר בצמיחה שנתית של כ-35%. בפרק הזמן הזה, אגב, SMIC צמחה בכ-19% בשנה ותגיע להיקף מכירות של 2,850 מיליון דולר ב-2016. ל-TowerJazz יש ייחוד נוסף: מתוך עשרת הגדולים, רק היא ו-GlobalFoundries האמריקאית אינן חברות אסיאתיות.

לעת עתה, הדרקון הסיני עדיין לא שואג בתחום ייצור השבבים בקבלנות. קבלניות סיניות צפויות להחזיק השנה רק 8.2% מהשוק העולמי, שזו ירידה של 5.1% בהשוואה לשנת 2007 שבה הן החזיקו בכ-13.3% מהשוק. אלא שחברת IC Insights סבורה שמדובר במצב זמני בלבד: "בחמש השנים הקרובות יוזרמו כמויות הון עצומות מהממשלה וקרנות פרטיות אל תעשיית ייצור השבבים הסינית. לכן אנחנו מעריכים שסין תגדיל את משקלה בשוק עד לשנת 2020".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , סמיקונדקטורס