RailVision הישראלית התקבלה למרכז החדשנות של חברת הרכבות הלאומית של גרמניה

15 ספטמבר, 2016

החברה הישראלית שמפתחת מערכת התראה תרמית למניעת תאונות רכבת התקבלה למרכז החדשנות של חברת הרכבות הלאומית של גרמניה Deutsche Bahn. פורסייט השקיעה בה לאחרונה 1.6 מיליון דולר

החברה הישראלית שמפתחת מערכת התראה תרמית למניעת תאונות רכבת התקבלה למרכז החדשנות של חברת הרכבות הלאומית של גרמניה Deutsche Bahn. פורסייט השקיעה בה לאחרונה 1.6 מיליון דולר

mindbox2-kopie-800x534חברת חברת  RailVision מכפר-סבא, המפתחת מערכת התראה תרמית למניעת תאונות רכבת התקבלה למחזור הרביעי של מרכז החדשנות של חברת הרכבות הלאומית הגרמנית דויטשה באן, הנמצאת בשליטה מלאה של ממשל גרמניה. החברה הישראלית היא אחת מ-7 חברות שנבחרו למאיץ היוקרתי של הרכבת הגרמנית מבין 130 חברות שהגישו בקשת הצטרפות למחזור הנוכחי.

מרכז החדשנות של חברת הרכבות הגרמנית מכונה Mindbox והוא ממוקם בברלין, מקום מושבו של מטה חברת הרכבות הלאומית. במרכז החדשנות של דויטשה באן לוקחות חלק חברות הזנק אשר פועלות בתחום תשתיות וניידות של רכבות, ואשר מציגות מודלים עסקיים או טכנולוגיות חדשניות. בנוסף לתמיכה כלכלית בסכום של 25,000 אירו, מספק מרכז ההזנק חשיפה לבסיסי הנתונים ולתשתיות של הדויטשה באן – אחת מחברות הרכבות המתקדמות והגדולות בעולם. כמה מהחברות שהשתתפו בסבבים הקודמים של המאיץ זכו להמשיך בשיתוף פעולה עם הדויטשה באן.

שיתוף פעולה עם רכבת ישראל ופורסייט

שיתוף הפעולה החדש עם חברת הרכבות הלאומית של גרמניה איננו הפעם הראשונה בו RailVIsion משתפת פעולה עם חברת רכבות לאומית. בחודש שעבר דיווחנו כאן בטק-טיים על שיתוף פעולה משולש בין RailVIsion, רכבת ישראל ופורסייט שבמסגרתו התחייבה רכבת ישראל לסייע לפתח את המערכת ולערוך בה ניסויים וגם להטמיע בסופו של דבר את המערכות המוגמרות ברכבות שלה. פורסייט איננה רק שותפה בפיתוח טכנולוגי של המערכת התרמית למניעת תאונות רכבת – מפתחת פתרונות ה-ADAS מהרצליה השקיעה כ-1.6 מליון דולר ב-RailVision, והיא מחזיקה באופציה לרכוש עוד מניות של החברה, עד לאחזקה של 54% ממנה, אשר תהפוך אותה לבעלת השליטה בחברה.

חברת רייל-וז'ן הוקמה בשנת 2014 ופיתחה מערכת התראה המזהירה את נהג הקטר בפני התנגשות אפשרית במכשולים, חפצים ובני-אדם על מסילת הרכבץ. המערכת מבוססת על שימוש במצלמה תרמית ואלגוריתם ייעודי.מסוגלת לזהות עצמים המצויים על גבי מסילת הרכבת ממרחק של עד כ-3,200 מטר בכל תנאי מזג האוויר ובתנאי ראות ירודים. המערכת מזהה את העצם, מסווגת אותו ומספקת לנהג הקטר התראה מוקדמת המאפשרת לו לבלום את הרכבת ולמנוע פגיעה בעצם או התנגשות קטלנית.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: רכב אוטונומי