חברת Agent VI גייסה 6 מיליון דולר בהובלת קואנג-צ'י

18 ספטמבר, 2016

החברה מפתחת פלטפורמה לניתוח ביג-דאטה של תוכן וידיאו ממצלמות אבטחה, ותעשה שימוש בהון כדי להרחיב את חדירתה לתחום הערים החכמות באסיה

החברה מפתחת פלטפורמה לניתוח ביג-דאטה של תוכן וידיאו ממצלמות אבטחה, ותעשה שימוש בהון כדי להרחיב את חדירתה לתחום הערים החכמות באסיה

securitas-1

קונצרן הטכנולוגיה הסיני Kuang-Chi, שהקים קרן להשקעה בחברות סטראט-אפ ישראליות, הודיע על השקעה בחברה ישראלית נוספת: חברת Agent VI, העוסקת בפיתוח פתרונות ביג-דאטה לניתוח תצלומי וידיאו. קואנג-צ'י הובילה סבב גיוס של 6 מיליון דולר, ביחד עם Motorola Solutions, שכבר השקיעה בסבב גיוס קודם של החברה. מהחברה נמסר כי היא ההון שגויס ישמש להרחבת צוותי הפיתוח והמכירות. החברה גם מתכוונת לפתוח משרדים בסין, מזרח אסיה ובאירופה ולחדור לתחום הערים החכמות.

Agent VI הוקמה ב-2003 על ידי גדי טלמון וצביקה אשאני. החברה מפתחת פלטפורמת ביג-דאטה לניתוח תוכן מוקלט של מצלמות אבטחה ומעקב. הפלטפורמה מתבססת על אלגוריתמי של אינטליגנציה מלאכותית (AI) שמאפשרים לקטלג בזמן אמת את התוכן הרב על פי קטגוריות שונות כגון אירועים ואנשים ולזהות דפוסים חשודים. הפלטפורמה ניתנת להתקנה באופן מקומי אצל הלקוח או באמצעות ענן. על פי החברה, השירות כבר נמצא בשימוש על ידי אלפי לקוחות, בעיקר בתחום הקמעונאות, התחבורה והעיר החכמה.

עד כה ביצעה אייג'נט וי שלושה סבבי גיוס, בהובלת קרן ההון סיכון 21 Ventures, בהם גויסו כ-14 מיליון דולר. מנכ”ל Agent VI איציק קטן ציין: “Agent VI השיגה דריסת רגל בסין, ומצאה שותף חשוב בדמות Kuang-Chi, חברה שיוצרת את הדור הבא של הטכנולוגיות לערים החכמות. אנחנו מעריכים את הצבעת האמון של הדירקטוריון וד”ר ליו (יושב ראשKuang-Chi, .) באסטרטגיית הצמיחה שלנו”.

יו”ר Kuang-Chi, רופאונג ליו, מסר: “אנחנו גאים להודיע על ההשקעה ושיתוף הפעולה שלנו עם Agent Vi. השקעה זו תתרום רבות לפורטפוליו הערים החכמות של Kuang-Chi. בהיותה משקיעה אסטרטגית, יחד עם Motorola Solutions Venture Capital, נסיע ל-Agent VI להתרחב למיזמים בתחום הערים חכמות ברחבי אסיה”.

בתחילת מאי הודיעה Kuang-Chi כי תשקיע כ-20 מיליון דולר בחברת EyeSight, העוסקת בתחום הראייה הממוחשבת. קואנג-צ'י הקימה בחודש מאי קרן להשקעה בחברות סטארט-אפ ישראליות וזרות. ההון התחלתי של הקרן יעמוד בשלב ראשון על 50 מיליון דולר, ויגדל ל-300 מיליארד דולר בשלוש השנים הקרובות.

הקרן גם תפעיל חממה שתספק לחברות שירותי ייעוץ, שיווק, ופיתוח טכנולוגי ועסקי. פעילות הקרן והחממה תנוהל בישראל בסיוע חברת אינדיגו גלובל. החודש יגיעו נציגי הקרן, בראשות יו"ר הקונצרן ד"ר ליו רופנג, כדי להשיק רשמית את הקרן ולהכריז על החברות הראשונות שיצטרפו לחממת הפיתוח. שוויה הכולל של קואנג-צ'י ואחזקותיה ברחבי העולם מוערך בכ-10 מיליארד דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , טכנולוגיות מידע