בריינסוויי קיבלה אישור שיווק במקסיקו

19 ספטמבר, 2016

החברה פיתחה את מערכת Deep TMS לטיפול אלקטרומגנטי לא פולשני בהפרעות מוחיות, דוגמת דכאון. לאחרונה מונה היו"ר דוד זכות למנכ"ל זמני עד לאיתור ומינוי מנכ"ל קבוע

החברה פיתחה את מערכת Deep TMS לטיפול אלקטרומגנטי לא פולשני בהפרעות מוחיות, דוגמת דכאון. לאחרונה מונה היו"ר דוד זכות למנכ"ל זמני עד לאיתור ומינוי מנכ"ל קבוע

brainsway

חברת בריינסוויי (BrainsWay) מהר חוצבים בירושלים, קיבלה אישור לשיווק והפצת מערכת Deep TMS לטיפול בלתי פולשני בהפרעות מוחיות. האישור במקסיקו ניתן לביצוע טיפולים במקרים של דיכאון חמור, ומצטרף לאישורי השיווק וההפצה שקיבלה לאחרונה בארצות הברית, בקנדה ובאיחוד האירופי.

במסגרת הכניסה למקסיקו, בריינסוויי חתמה על הסכם עם חברת הציוד הרפואי המקסיקנית Moksha8, שקיבלה זכות בלעדית להפצת מערכות Deep TMS במקסיקו. בין השאר, Moksha8 התחייבה לרכוש 10 מערכות בתוך כשנה ממועד קבלת האישור הרגולטורי. הסכם ההפצה נחתם כבר בדצמבר 2015, אך מימושו המתין לקבלת אישור מהרגולטור המקומי.

יו"ר ומנכ"ל בריינסוויי, ד"ר דוד זכות, אמר שהמאמץ העיקרי של החברה ממוקד בשוק בצפון אמריקה, "שבו אנו רואים פוטנציאל עסקי ואסטרטגי ראשון במעלה. במקביל לכך, בריינסוויי פועלת לאיתור שווקים בעלי פוטנציאל משמעותי עבור מערכות Deep TMS של החברה. האישור במקסיקו מבטא את יכולתנו  להגדיל נתחי שוק בכדי להיות החברה המובילה בתחום הטיפול בהפרעות מוחיות".

החברה מפסידה, והמנייה עולה

brainsway-stock

מניית בריינסוויי בבורסה בתל-אביב נמצאת במגמה עלייה ברבעון השלישי של 2016 וטיפסה משפל של 1,200 אגורות בחודש יוני לשיא של 1,919 אגורות במהלך ספטמבר. כיום החברה נסחרת לפי שווי שוק של כ-239 מיליון שקל. לא מכבר התפטר גיא איזיקיאל מתפקיד המנכ"ל, וזאת לאחר שכיהן רק שנה בתפקיד. היו"ר ד"ר דוד זכות נכנס לתפקידו ומשמש כעת כמנכ"ל הזמני של החברה, עד לאיתור ומינוי מנכ"ל חדש, אשר צריך להסתיים בתוך כשנה.

בדו"חותיה הכספיים לרבעון הראשון, דיווחה החברה על הכנסות של 2.48 מיליון דולר, גידול של כ-95% בהשוואה להכנסות ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת, למרות עלייה בהכנסות ובשולי הרווח החברה עדיין רושמת הפסד נקי, אשר ברבעון הראשון הסתכם ב-1.1 מיליון דולר.

טיפול לא פולשני בהפרעות בתפקוד המוח

חברת בריינסוויי פיתחה מערכת ייחודית המאפשרת לבצע טיפולים לא פולשניים במוח, לטיפול בהפרעות נפוצות דוגמת דיכאון, סכיזופרניה, אפילפסיה, מאניה-דיפרסיה ועוד. הטכנולוגיה מבוססת על עקרון הגירוי המגנטי (Transcranial Magnetic Stimulation) שהתגלה בשנות התשעים. בשיטה זו מתקינים סלילים אלקטרומגנטיים בתוך קסדה המונחת על הראש. זרמים חשמליים משתנים מייצרים שדות מגנטיים שונים המשפיעים על קליפת המוח (Cortex) ומסייעים לטפל בהפרעות.

החברה קיבלה אישור מרשות התרופות האמריקנית (FDA) וממשרד הבריאות בקנדה לשווק את מערכת ה-TMS לטיפול בדיכאון חמור. כמו כן, החברה קיבלה אישורים מהאיחוד האירופי לטיפול במגוון תסמונות כגון סכיזופרניה, הפרעה פוסט טראומטית, דיכאון חמור, הפרעה דו קוטבית ועוד.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מכשור רפואי , תעשייה ישראלית