אבנט מוכרת את חטיבת ה-IT תמורת 2.6 מיליארד דולר

20 ספטמבר, 2016

חברת Avnet העולמית מגבשת אסטרטגיית התמקדות דיגיטלית בשוק הרכיבים האלקטרוניים: כחודשיים לאחר עיסקת הרכישה של פרימייר פארנל, היא נפרדת חטיבת ה-IT הוותיקה

חברת Avnet העולמית מגבשת אסטרטגיית התמקדות בשוק הרכיבים האלקטרוניים: כחודשיים לאחר עיסקת הרכישה של פרימייר פארנל, היא נפרדת חטיבת ה-IT הוותיקה

מחסן הרכיבים המרכזי של אבנט בצ'נדלר, אריזונה
מחסן הרכיבים המרכזי של אבנט בצ'נדלר, אריזונה

כמעט חודשיים לאחר חתימה על העיסקה לרכישת פרימייר פארנל (Premier Farnell) תמורת כ-900 מיליון דולר, מבצעת חברת ההפצה Avnet עיסקה נוספת, הפעם מכירת חטיבת חטיבת הפתרונות הטכנולוגיים שלה (Technology Solutions Business). אתמול (ב') הודיעה אבנט על הסכם למכירת חטיבת הפתרונות שלה ל-Tech Data בעיסקת מניות ומזומנים בהיקף כולל של כ-2.6 מיליארד דולר. על-פי תנאי העיסקה, אבנט תקבל 2.4 מיליארד דולרים במזומן ועוד 2.8 מיליון מניות של דטה-טק בשווי של כ-200 מיליון דולר.

המנכ"ל ויליאם אמליו
המנכ"ל ויליאם אמליו

מנכ"ל אבנט, ויליאם אמליו, שנכנס לתפקיד לפני כחודשיים וחצי בלבד, אמר שהעיסקה מציבה את אבנט בנתיב להשגת צמיחה וריווחיות, ומספקת לדטה-טק יכולת צמיחה מהירה. "בעקבות העיסקה, אבנט תתמקד בתחום שירותי שרשרת התכנון ושרשרת האספקה (design and supply chain).

"נבצע השקעות בתחום הפתרונות המשובצים, האינטרנט של הדברים ופלטפורמות דיגיטליות קריטיות. ההשקעה בתחומים הצומחים האלה תרחיב את הפורטפוליו שלנו ותעניק לנו גישה אל לקוחות חדשים".

השפעה על ישראל: בטווח הרחוק

קבוצת ה-Technology Solutions היא פעילות ה-IT של חברת אבנט, ועוסקת במתן פתרונות, שירותים והדרכה בתחומי תשתיות המידע, הענן, מרכזי הנתונים וכל צורכי ה-IT של הארגון. מנכ"ל דטה-טק, בוב דטקובסקי, אמר שהעיסקה ממצבת את דטה-טק במעמד של מפיצת IT גלובלית עם מגוון מוצרים המתחיל בבית הצרכן ומסתיים במרכז הנתונים.

הקירבה בין שתי העיסקאות ההפוכות מלמדת על המגמה המרכזית באסטרטגיה של חברת אבנט: מצד אחד, רכישת מפיצת רכיבים אלקטרוניים (פרימייר פארנל) הפועלת בעיקר באינטרנט, ומנגד מכירת החטיבה העסקית המספקת שירותי IT. לעיסקה לא צפויה להיות השפעה ישירה על השוק הישראלי, מכיוון שקבוצת הפתרונות הטכנולוגיים של אבנט לא פועלת בישראל. אולם ההשפעה על ישראל יכולה להיות מורגשת לטווח ארוך, בעקבות ההתמקדות של החברה בשוק הרכיבים האלקטרוניים, ובערוצי המכירה החדשים המתפתחים בשוק הזה.

בעקבות העיסקה פירסם מנכ"ל אבנט מכתב פתוח ללקוחות ובו הסביר מדוע היא נחתמה: "כמפיצת רכיבים תעשייתיים מובילה, אנחנו נרחיב את היכולות הדיגיטליות שלנו ונבנה פורטפוליו של פתרונות כדי לתמוך בשוקי המערכות המשובצות, ה-IoT והייצור. בשורה התחתונה, אנחנו מתכננים להיות ספר השירותים המוביל בתעשייה".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , רכיבים , שיווק והפצה