סיוה נכנסה למועדון היוקרתי של ספקי רכיבים לאייפון 7

20 ספטמבר, 2016

מניית CEVA זינקה אתמול בנסד"ק לשיא של כל הזמנים בעקבות הידיעה שמחצית ממכשירי iPhone 7 החדשים יכילו את המודם של אינטל, המבוסס על מעבד ה-DSP של החברה מהרצליה

מניית CEVA זינקה אתמול לשיא של כל הזמנים בעקבות הידיעה שמחצית ממכשירי iPhone 7 החדשים יכילו את המודם של אינטל, המבוסס על מעבד DSP שלה

מודם XMM-7260 של אינטל, שנבחר כנראה על-ידי אפל
מודם XMM-7260 של אינטל, שנבחר כנראה על-ידי אפל

המנייה של חברת CEVA מהרצליה זינקה אתמול בנסד"ק ביותר מ-10% והגיעה לשיא של כל הזמנים בנסד"ק, והגיעה למחיר של 34.99 דולר. העלייה העניקה לחברה שווי שוק של כ-748 מיליון דולר. סיוה התקרבה למחיר הזה רק בחודש יולי 2011, שבמהלכו היא נסחרה במחיר של 31.9 דולר למניה.

מאחורי הזינוק הזה עומדת השקת הענק של מכשירי iPhone 7 מתוצרת חברת אפל. אחרי כמה חודשים של שמועות והשערות, פרוייקטי פירוק המכשיר שבוצעו בקדחתנות בימים האחרונים גילו שאפל שילבה במכשירים החדשים את המודם של חברת אינטל (Intel XMM 7360), המגיע ביחד עם הקניין הרוחני (IP) של מעבד DSP מתוצרת סיוה.

מניית סיוה אתמול בנסד"ק
מניית סיוה אתמול בנסד"ק

המודם של אינטל עבור רשתות LTE מבוסס על מעבד Baseband של חברת CEVA (ככל הנראה גרסה של CEVA-XC320), המעניק למכשירים סלולריים יכולת להוריד מידע בקצב של עד 300Mbps. הוא מעניק למודם יכולת קישוריות אל שישה תקני תקשורת נפרדים, בהם: LTE-FDD, LTE-TDD, EDGE, HSPA+ ו-TD-SCDMA הסיני.

בפועל, אפל פיצלה את השוק בין אינטל ובין קואלקום: הטלפונים המיועדים לרשתות CDMA שיימכרו על-ידי Verizon, Sprint ורוב ספקיות התקשורת בשוק הסיני, יצויידו במודמים של קואלקום. שאר הטלפונים, כולל אלה שיימכרו על-ידי AT&T וספקיות התקשורת האחרות בעולם, יצויידו במודמים של אינטל.

דו"ח מיוחד של Benchmark שהגיע לידי Techtime, מעריך שמדובר בחלוקה כמעט שווה של השוק במונחי מספר המכשירים שיימכרו. אומנם מכירות האייפון של חברת אפל לא נמצאות בשיאן ואפילו ירדו ב-15% בהשוואה לשנה שעברה שבהן היא מכרה כ-230 מיליון מכשירים, אולם גם במצב כזה מדובר במכירה של יותר מ-100 מיליון מכשירים בכל אחת מהגרסאות.

אייפון 7 מכניס את סיוה לליבת התעשייה
אייפון 7 מכניס את סיוה לליבת התעשייה

להערכת בנצ'מרק, CEVA גם הצליחה להיכנס אל תוך אוזניות AirPod החדשניות אשר נמכרות ביחד עם מכשירי iPhone 7. האוזניות מתחברות אלחוטית אל המכשיר בלא כבל וקונקטור פיסי. להערכת האנליסטים של בנצ'מרק, משולב בהן הקניין הרוחני של CEVA לתקשורת בלוטות'.

גם כאן אפל פיצלה את השוק בין אינטל וקואלקום, אלא שיכול להיות שהשוק של האוזניות אפילו גדול יותר (במספר יחידות, לא בהכנסות) משוק היעד של מכשירי הטלפון. אוזניות AirPod תואמות לשימוש גם במוצרים אחרים של אפל, כולל דגמי טלפון ישנים יותר וטאבלטים של החברה.

הטריטוריה הבאה של סיוה: מצלמות

בנצ'מרק מעריכה שבקרוב תצליח סיוה להיכנס למרכיב נוסף בתוך עולם הסמארטפונים המתקדמים לרשתות LTE: "הקניין הרוחני של מעבד ה-DSP של סיוה אינו מצוי בתוך יחידת עיבוד התמונה במצלמה הכפולה של ה-iPhone 7, אולם המגמה המתפתחת של שימוש במצלמות כפולות בתוך הטלפונים מייצגת הזדמנות לסיוה. אנחנו צופים נצחונות תכנון לשימוש בפתרון עיבוד התמונה של החברה".

ככל הנראה הכוונה היא למעבד התמונה החדש, CEVA-XM4, המיועד לסמארטפונים, טאבלטים, מערכות נהיגה חכמות, מערכות אבטחה ומעקב, וכן ליישומי מציאות מדומה.

מעבד XM4 מספק יכולות מוגברות, דוגמת ייצוב תמונה דיגיטלי, פוקוס רב-מוקדי, זום, רזולוציה גבוהה במיוחד, הפחתת רעשים ושיפור הצילום בתנאי אור נמוכים. המעבד תומך גם בצילום וסריקת תלת-מימד, ומאפשר ניתוח מידע חזותי וזיהוי עצמים באמצעות שימוש בטכנולוגיות של רשתות נוירונים המדמות את פעילות המוח.

המסקנה של בנצ'מרק: מכירות סיוה לשוק ה-LTE יצמחו בכ-50% בשנת 2017. יכול להיות שההערכה הזו הריצה את המשקיעים אל מניית החברה אתמול אחר הצהריים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , משפט וקניין רוחני , סמיקונדקטורס