ARM הכריזה על מעבד מאובטח לרכב אוטונומי

21 ספטמבר, 2016

חברת ARM השיקה את המעבד Cortex-R52 המיועד לממש תכונות בטיחות מתקדמות בכלי-רכב אוטונומיים, ומספק הפרדה נשלטת-חומרה של משימות התוכנה

חברת ARM השיקה את המעבד Cortex-R52 המיועד לממש תכונות בטיחות מתקדמות בכלי-רכב אוטונומיים, ומספק הפרדה נשלטת-חומרה של משימות התוכנה

coretx-r52

חברת ARM, המספקת פתרונות IP (קניין רוחני) טכנולוגיים לתעשיית האלקטרוניקה, השיקה מעבד זמן-אמת חדש עם תכונות בטיחות מתקדמות עבור רכבים אוטונומיים ורובוטים לתחומי התעשייה והרפואה. המעבד החדש, ARM Cortex-R52 תוכנן להתמודד עם סוגיות של בטיחות פונקציונלית במערכות הנדרשות לעמוד בתקנים מחמירים ביותר בענפי התעשייה והרכב, כדוגמת ISO 26262 ASIL D ו-IEC 61508 SIL 3.

ה-Cortex-R52 מותאם במיוחד למערכות הדורשות תכונות בטיחות מתקדמות וביצוע תגובתי יעיל. המעבד מיועד לממש יישומים בתחומים קריטיים דוגמת אוטומציה בתחום הכירורגיה, וניהול בטיחות ושליטה במערכות העברת הכוח ברכב. חברת STMicroelectronics היא השותפה הראשונה של ARM שהכריזה על רישוי של המעבד החדש. ST מתכננת להשתמש בו די לפתח \מערכות על-גבי שבב (SoCs) עבור שוק הרכב.

מעבד Cortex-R52 מספק הפרדה נשלטת חומרה של משימות התוכנה כדי להבטיח בידוד מלא של הקוד הקריטי. תכונה זו מאפשרת ניהול של החומרה על-ידי Hypervisor של התוכנה, המפקח על הביצוע וההוצאה לפועל של משימות. הדבר גם מקטין את כמות הקוד שחייב לעבור אישורי בטיחות, ועל-ידי כך עוזר להאיץ את הפיתוח.

חברת ARM מסרה שהמעבד קיבל תמיכה של חברת DENSO, הנחשבת לאחת מהספקיות הגדולות בעולם של טכנולוגיות, מערכות ורכיבים מתקדמים לשוק הרכב. הזמינות של ARM Fast Models ושל Cycle Models מאפשרת לשותפות התוכנה של ARM לפתח פתרונות עבור המעבד. הם יעזרו להאיץ את זמן היציאה לשוק כיוון שמפתחות התוכנה יקבלו גישה ל-Cortex-R52 בשלב מוקדם של תהליך התכנון.

להערכת החברה, מעבד Cortex-R52 מציע שיפור של 35% בביצועים בהשוואה ל-Cortex-R5, שכבר נמצא בשימוש בקשת רחבה של יישומי בטיחות. המעבד החדש השיג ציון של 1.36Automark™/MHz במבחני ההשוואה EEMBC AutoBench – הציון הגבוה ביותר בקטגוריה שלו – תוך שימוש במהדר Green Hills Compiler 2017.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , קניין רוחני