ON Semiconductor השלימה את רכישת Fairchild תמורת 2.4 מיליארד דולר

22 ספטמבר, 2016

העסקה נחתמה עוד בנובמבר 2015, אך התעכבה עד לקבלת אישור משפטי מהרגולטור בסין. ON צופה כי המהלך יחסוך לחברה 160 מיליון דולר כבר ב-2017. המהלך נועד לסייע ל-ON להפוך למובילה בתחום ניהול ההספק

העסקה נחתמה עוד בנובמבר 2015, אך התעכבה עד לקבלת אישור משפטי מהרגולטור בסין. ON צופה כי המהלך יחסוך לחברה 160 מיליון דולר כבר ב-2017. המהלך נועד לסייע ל-ON להפוך למובילה בתחום ניהול ההספק

המטה ההיסטורי של פיירצ'ילד בפאלו אלטו
המטה ההיסטורי של פיירצ'ילד בפאלו אלטו

לאחר מאבק ארוך ומייגע, הודיעה יצרנית השבבים ON Semiconductor על השלמת הרכישה של חברת Fairchild Semiconductor, תמורת 2.4 מיליארד דולר. חברת Fairchild נסחרת בנסד"ק על-פי שווי שוק של 2.28 מיליארד דולר. לאחר השלמת העסקה, היא תהפוך לחברה בת של ON ותוסר מהמסחר בנסד"ק.

ההסכם בין שתי החברות נחתם עוד בנובמבר 2015, אך מימוש התעכב עד לקבלת אישורים מהרגולטור בארצות הברית ובעיקר הרגולטור בסין. המכשול העיקרי למימוש העסקה היה בהתפתחות תחרות מחירים בין און סמי לבין שתי חברות סיניות: China Resources ו-Hua Capital שרצו לרכוש את Fairchild והציעו מחיר טוב יותר. אולם לאחר בחינה מעמיקה של המצב שהסתבך, החליטו היועצים המשפטיים של Fairchild כי ההצעות של החברות הסיניות אינן מגדר "הצעה עדיפה", דבר שהיה מחייב את Fairchild לקבל את את ההצעה הסינית ולהפר את הסכם מוקדם יותר עם און סמי.

ב-16 בספטמבר התקבל אור ירוק לביצוע העיסקה ממשרד המסחר הסיני, אשר אישר שעל פי החוק הסינ, יכולה און סמי לרכוש את Fairchild במזומן לפי מחיר של 20 דולר למניה. מנכ"ל ונשיא און סמי, קית' ג'קסון, הגדיר את המהלך כ"קפיצת מדרגה" עבור החברה, שיסייע לה להפוך לספקית מובילה בתחום ניהול ההספק ושבבים אנלוגיים ליישומים מגוונים יותר ולשוקי יעד רבים יותר. "Fairchild מספקת לנו את הפלטפורמה להגדיל באופן אגרסיבי את הריווחיות שלנו בתעשייה ההולכת ונעשית מפוצלת יותר," הוסיף ג'קסון.

חברת און סמי נסחרת בנסד"ק על-פי שווי שוק של 4.92 מיליארד דולר ונכללת ברשימה Fortune 1000. החברה צופה שהרכישה תחסוך כ-160 מיליון דולר בעלויות עד סוף 2017, עוד 200 מיליון דולר עד סוף 2018, ו-225 מיליון דולר נוספים עד סוף 2019.

חברת און סמיקונדטור מתמחה בתחום ניהול ההספק והאותות וייצור רכיבים אנלוגיים ודיסקרטיים לתחומי הרכב, התקשורת, המחשוב, הצרכנות וכן לענף הרפואה ולתעשייה הצבאית. חברת Fairchild היא אחת מיצרניות השבבים הוותיקות בארצות הברית והוקמה כבר ב-1957.

החברה מתמחה בתחום ניהול ההספק, הנעשה חשוב יותר ויותר בתחומים כגון IoT ומרכזי מידע. עם זאת, בשנים האחרונות ירדה הריווחיות שלה בחדות: בשנת 2015 רשמה Fairchild הסתכמו מכירותיה בכ-1.37 מיליארד דולר, אבל בשורה התחתונה היא רשמה הפסד נקי של 15.1 מיליון דולר. גם ב-2014 רשמה החברה הפסד נקי, של 35.2 מיליון דולר, ובשל הקושי לעבור לריווחיות היא נאלצה לבחון הצעות רכישה.

במקביל להשלמת העיסקה הודיעה ON Semiconductor על ארגון מחדש של מבנה החברה, וזאת לאור השינוי בשנים האחרונות במגוון המוצרים שלה בתחום בקרת ההספק, ההדמאה והפתרונות האנלוגיים. כעת תחולק החברה לשלוש חטיבות מרכזיות: חטיבת פתרונות הספק, חטיבת פתרונות אנלוגיים וחטיבת חיישני הדמאה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס