מנכ"ל סינופסיס: "האינטילגנציה במכשירים דיגיטליים תעלה על האינטיליגנציה האנושית"

25 ספטמבר, 2016

"עוצמת המחשוב משנה בצורה מהותית את היכולות של מכשירים בתחום הרכב ובתחומים אחרים", אמר מייסד משותף, מנכ"ל משותף ויו"ר סינופסיס העולמית, ד"ר ארט דה ג'יאס, בביקורו בישראל

"עוצמת המחשוב משנה בצורה מהותית את היכולות של מכשירים בתחום הרכב ובתחומים אחרים", אמר מייסד משותף, מנכ"ל משותף ויו"ר סינופסיס העולמית, ד"ר ארט דה ג'יאס, בביקורו בישראל

ד"ר ארט דה ג'יאס
ד"ר ארט דה ג'יאס

לדברי ג'יאס, "אנחנו נמצאים כעת בשלבים המוקדמים של עידן 'האינטליגנציה הדיגיטלית', שבו האינטליגנציה הגלומה במכשירים דיגיטליים עשויה לעלות על האינטליגנציה של בני אדם. האינטליגנציה הדיגיטלית תהיה נוכחת בכל מקום –במחשוב לביש ובזירות הבריאות, הבתים החכמים, הערים החכמות, הרכב, האוטומציה התעשייתית והכספים.

"המתכננים מוסיפים אינטליגנציה לדברים קיימים כמו מכוניות, גוף האדם ורובוטים, ויוצרים את ה-Smart Everything. לחידושים האלה תהיה השפעה חברתית ניכרת. עידן ה-Smart Everything יכול לשנות את העולם שוב, באותו האופן שבו עידן המחשוב ועידן המובייל שינו אותו".

דה ג'יאס אמר את הדברים במסגרת כנס הבכירים השנתי (Executive Forum) של חברת סינופסיס (Synopsys) ישראל, שהתקיים בתחילת החודש בתל-אביב. הוא העריך שהתעשייה נמצאת בשלב שבו התועלת הכלכלית של חוק מור (Moore's Law) התמתנה, אבל התועלת הטכנית ממשיכה להתבטא. "התוכנה מתרחבת לתחומים חדשים והתוכנה והחומרה משתלבות יחד בצורה הדוקה מאד. תוכנה חכמה היא הגורם שדוחף את הסיליקון בהיבטים של ביצועים, הספק ומחיר – ולא להיפך.

"לפני זמן לא רב, נהיגה אוטונומית נחשבה למדע בדיוני, אבל זה דבר שהולך לקרות. המורכבות של Smart Everything במכוניות הופכת למשהו שלא ניתן לנהל. הבטיחות והאבטחה הם הנושאים המאתגרים ביותר ועלינו יהיה ליישם למידה מענפים אחרים, כמו תעופה, בכדי לטפל באתגרים שנובעים מהגדלת המשקל של השבבים והתוכנה במכוניות.

לדבריו, המגמות האלה הובילו את סינופסיס להיכנס לתחום איכות ואבטחת התוכנה באמצעות מתודולוגיית software signoff. "זו מתודולוגיה משולבת של פיתוח ובדיקה שמטרתה להבטיח איכות ואבטחה של תוכנה. סינופסיס היתה חלוצה בהכנסת רעיון ה-software signoff, אשר מחקה את רעיון ה-signoff שבו נעשה שימוש בתכנון שבבים. תהליך software signoff כולל סדרה של מחזורי בדיקה אוטומטיית בנקודות קריטיות במהלך מחזור פיתוח התוכנה ושרשרת אספקת התוכנה. המתודולוגיה מטפלת בתפקיד הקריטי של התוכנה בווידוא של בטיחות ואבטחה בתעשיית הרכב".

חברת סינופסיס מגדירה עצמה כ"שותף Silicon to Software" של חברות המפתחות מוצרי אלקטרוניקה ויישומי תוכנה. היא נחשבת לחברת התוכנה ה-15 בגודלה בעולם ומספקת תוכנות EDA – Electronic Design Automation, מודולים מוכנים לתעשיית השבבים(IP) ופתרונות איכות תוכנה ובדיקות אבטחת תוכנה באמצעות Coverity מבית סינופסיס.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תוכנה ותכנון אלקטרוני