DENSO בחרה בפתרון ה-V2X של Autotalks

28 ספטמבר, 2016

שתי החברות מפתחות דגמים ראשונים של מערכות V2X לייצור סדרתי, אשר השיווק שלהן בצפון אמריקה מתוכנן להתחיל בשנת 2019

שתי החברות מפתחות דגמים ראשונים של מערכות V2X לייצור סדרתי, אשר השיווק שלהן בצפון אמריקה מתוכנן להתחיל בשנת 2019

autotalks-technology

חברת DENSO בחרה לבסס את פלטפורמת ה-V2X הסדרתית שלה על מערכי השבבים של חברת Autotalks מכפר נטר. החברות מצויות כעת בעיצומן של העבודות על דגמי האב, בשאיפה להתחיל בייצור ושיווק סדרתי של המוצר בשוק האמריקני כבר בשנת 2019.

חברת דנסו נחשבת ליצרנית חשובה של תת-מערכות לתעשיית הרכב ולאחת מהחלוצות בתחום ה-V2X. החברה הוקמה ביפן בשנת 1949 וצמחה לענקית המעסיקה כ-151,000 עובדים ב-220 חברות בנות בעולם ובעלת היקף מכירות של כ-41 מיליארד דולר בשנה. החברה מנהלת אסטרטגיית חשדנות אגרסיבית: 9% מההכנסות מוקדשות למחקר ופיתוח, וכיום היא מחזיקה בכ-38,000 פטנטים בינלאומיים (כלומר רשומים במספר משרדי פטנטים).

מנכ"ל Autotalks, חגי זיס, אמר שאוטוטוקס ודנסו "יספקו את מערכת ה-V2X הבטוחה והאמינה ביותר בעולם. שיתוף הפעולה הזה נותן תוקף לעליונות הטכנולוגית של אוטוטוקס וגם מוכיח את היכולת של החברה לעמוד בדרישות האיכות הקפדניות של דנסו לייצור המוני".

מנכ"ל Autotalks, חגי זיס
מנכ"ל Autotalks, חגי זיס

המושג V2X מתייחס לתקשורת בין כלי-רכב לכלי רכב (V2V) ובין כלי-רכב לתשתית (I2V), כלי-רכב ואופנועים (V2M) וכלי-רכב והולכי רגל (V2P). כלומר זוהי תפיסה של תשתית תחבורתית המבוססת על תקשורת Wi-Fi בין מכוניות הנוסעות בכביש ובין סביבתן. על-פי הרעיון, המכונית והתשתיות משדרים באופן רציף סדרה של נתונים אל סביבתם הקרובה. השידורים האלה נקלטים על-ידי כל המכוניות בסביבה, והן מבצעות עיבוד מהיר של האינפורמציה כדי לסייע לנהג לקבל החלטות.

התפיסה הזו מיועדת להגביר את הביטחון של הנהגים והולכי הרגל, ומסייעת למנוע תאונות. המערכת משלימה מידע שמתקבל מחיישנים אחרים, בפרט במצבים בהם אין קו ראייה ישיר (non-line-of-sight), במזג אוויר קשה או בתנאי תאורה גרועים, ולכן מהווה טכנולוגיה קריטית למניעת תאונות בכלל וברכב אוטונומי בפרט.

הטכנולוגיה תאפשר לכלי-רכב אוטונומיים להבין את הכוונות של כלי-רכב אחרים. כמו כן, תקשורת V2X מאפשרת גם תיאום בין כלי-רכבים לבין התשתית באופן שמגדיל את ניצולת הכבישים ומפחית את פליטות המזהמים. הכוונה של דנסו להיכנס לייצור המוני של מערכות V2X, מהווה המחשה נוספת לרצינות שבה התעשייה מתייחסת אל נושא הרכב האוטונומי והעיר החכמה בכלל.

היסטוריה של שיתופי פעולה מוצלחים

Autotalks פועלת במתכונת של יצרנית שבבים ללא מפעל ייצור (Fabless). החברה הוקמה ב-2009 ומעסיקה כ-50 עובדים בישראל, ארה"ב, יפן, קוריאה, גרמניה וצרפת. Autotalks מגייסת בימים אילו עובדים נוספים. בין המשקיעים בחברה קרנות הון סיכון מישראל, מיפן ומארה"ב, בהן: Magma, Gemini, Liberty Media,,Amiti Ventures ו- Mitsui Global Investment. הטכנולוגיה של החברה מטפלת באתגרי המפתח של V2X: אמינות התקשורת, סייבר-סקיוריטי ודיוק המיקום (Positioning).

ל-autotalk ניסיון רב בשיתופי פעולה עם ענקיות בתחום הרכב. בשנת 2015 היא השלימה פרוייקט לפיתוח אנטנת גג ליישומי תקשורת ממונעת עבור חברת אאודי הגרמנית. תהליך הפיתוח כלל הכנסת המוצר לייצור המוני. החברה עמדה אז בהצלחה במבחנים ובבדיקות האינטנסיביות אותן דרשה אאודי.

אוטוטוקס חברה באחד מהגופים המובילים בתחום הרכב המקושר: קונסורציום Car-2-Car האירופי אשר הוקם על-ידי 12 יצרניות רכב אירופאיות כדי לפתח ביחד פתרונות מתואמים לתחבורה חכמה עבור השוק האירופי. המטרה היא לקיים תקשורת בין המכוניות לבין עצמן ובין המכוניות לתשתיות הכביש, כדי להפחית את מספר התאונות. בקונסורציום חברות יצרניות הרכב הגדולות באירופה, בהן: אאודי, רנו, ב.מ.וו, פולקסווגן, וולוו, הונדה, MAN ודיימלר. בנוסף אליהן, קיימת בקונסורציום קבוצה גדולה של יצרניות שבבים הנחשבות כחברות נילוות. בהן: רנסאס, NXP, NEC, היטאצ'י, סימנס ועוד.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , רכב אוטונומי