פורסייט תפתח ADAS עם יצרנית מערכות רכב צרפתית

6 אוקטובר, 2016

באמצעות שיתוף הפעולה, ישאפו החברות להטמיע את המערכת של פורסייט בקרב לקוחות החברה הצרפתית, ובהם רנו, פז'ו, קרייזלר ועוד יצרניות רכב מובילות

באמצעות שיתוף הפעולה, ישאפו החברות להטמיע את המערכת של פורסייט בקרב לקוחות החברה הצרפתית, ובהם רנו, פיז'ו, קרייזלר ועוד יצרניות רכב מובילות

foresight-1-300x179

עוד שיתוף פעולה מסחרי לחברת פורסייט מהרצליה, המפתחת מערכת ADAS תלת-מימדית. לאחר שחתמה באחרונה על הסכם אסטרטגי לשיתוף פעולה עם יצרנית רכב גדולה בסין, חברת פורסייט הודיעה כי חתמה על הסכם מסחור עם חברה מובילה מתעשיית הרכב הצרפתית, המספקת פתרונות הנדסיים ליצרניות רכב. מניית פורסייט עלתה בחודש האחרון ביותר מ-8% ונסחרת בבורסת תל אביב לפי שווי שוק של 163.1 מיליון דולר.

מטרת ההסכם בין שתי החברות היא להטמיע  את מערכת ההתרעה מפני תאונות שמפתחת פורסייט בקרב לקוחות החברה הצרפתית בתעשיית הרכב. זהות החברה לא נמסרה, אך בפורסייט מציינים כי מדובר באחת החברות המובילות בצרפת, אשר מספקת פתרונות ללקוחות בכלל תעשיית הרכב בצרפת, כמו גם באירופה, ארצות הברית וסין. בין לקוחות החברה נמנות יצרניות רכב מובילות כמו פז'ו, סיטרואן, רנו, פיאט, קרייזלר, וולבו, יגואר, לנד רובר ועוד.

במסגרת שיתוף הפעולה שתי החברות יתאימו את הטכנולוגיה של פורסייט כדי לאפשר את הטמעתה בקרב הלקוחות שאיתן עובדת החברה הצרפתית. בנוסף, החברות ישתפו ביניהן פעולה במסחור הטכנולוגיות של החברה ויישומה בתעשיית הרכב בצרפת ובעולם.לצורך כך, החברה הצרפתית תספק לפורסייט מידע אודות הדרישות המדויקות והמפרטים הטכניים של חברות הרכב השונות, כדי שיהיה ניתן להתאים את מוצרי החברה ליצרניות השונות ולהגדיל את נתח השוק.

ההסכם בין שתי החברות אינו בלעדי, ופורסייט תוכל להתקשר עם גורמים אחרים בשוק. בפורסייט מגדירים את ההסכם כ"אבן דרךמשמעותית נוספת" בתהליך מסחור מוצרי החברה והשגת שווקים חדשים, והוא מצטרף כאמור להסכם ההבנות שחתמה פורסייט באחרונה עם יצרנית כלי רכב גדולה מסין.

עוברת משלב הפיתוח לשלב המסחור

המערכת של פורסייט נמצאת בשלבי פיתוח מתקדמים לקראת מסחור. רק בתחילת החודש חברת פורסייט הודיעה כי השלימה בהצלחה שלב מתקדם בפיתוח אב הטיפוס של מערכת ה-ADAS שלה. פורסייט ביצעה בחודשים האחרונים סדרה של ניסויים שבחנו את יכולותיה, ובעקבות הצלחת הניסויים הצהירה כי "צלחה את הנקודה הקריטית בפיתוח המערכת" ובכוונתה להשלים את פיתוח המוצר ולהתחיל בשיווק המסחרי ולהציע גרסת "ביטא" ללקוחות פוטנציאליים.

המערכת של פורסייט, וזה הייחוד שלה, מורכבת מזוג מצלמות וידאו אשר מותקנות בקדמת הרכב ומספקות יכולת ראייה סטריאוסקופית תלת מימדית – בדומה לראייה האנושית – של הכביש והדרך. תוכנת מחשב, אשר מותקנת ברכב, מעבדת ומנתחת את התמונה שמתקבלת ממצלמות הווידיאו, ומספקת לנהג התרעות בפני סכנות כגון אי-שמירת מרחק, התרעה בפני התנגשות עם כלי רכב, הולכי רגל ורוכבי אופניים במסלול הנסיעה. המערכת מסוגלת למפות עצמים בגודל של 50 ס"מ.

המערכת מבוססת על הטכנולוגיות של חברת Magna BSP מהשוק הביטחוני, שהקימה בשנה שעברה את פורסייט. חברת מגנ"א פיתחה מכ"ם אלקטרו-אופטי לאבטחה היקפית של גבולות ומתקנים רגישים, ולמעשה מערכת ה-ADAS של פורסייט מתבססת על הטכנולוגיה הזו. הייחוד של הטכנולוגיה של מגנ"א נעוץ בעיקרון הסטריאוסקופיה, שבו נעשה שימוש בצמד מצלמות המכסה את אותו תא שטח, וזאת כדי לספק תמונה תלת מימדית פנורמית. כיום, רוב מערכות חישת הדרך מבוססות על מצלמות יחידות.

בדומה לחברות בתחום ה-ADAS, כמו מובילאיי, גם פורסייט מכוונת בעיקר לשוק הרכב האוטונומי, המתבסס על טכנולוגיות של חישה מלאכותית. במצגת למשקיעים שפרסמה באחרונה, הדגישה החברה שמטרתה היא לפתח טכנולוגיות שיוכלו להשתלב בתחום הרכב האוטונומי במעבר לרמות אוטונומיות גבוהות יותר. כמו כן, פורסייט ערכה שוואה בין ביצועי המערכת שלה לבין ביצועי מערכת סיוע לנהג של "יצרן אחר", (מעריכים שמדובר במערכת של מובילאיי), ובחברה מדווחים כי המערכת שלה הציגה ביצועים טובים יותר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , רכב אוטונומי