בוטל המיזוג בין KLA Tencor ו-Lam Research

6 אוקטובר, 2016

משרד המשפטים האמריקאי רמז שהוא יתנגד למיזוג, והביא לביטול עיסקת הענק בהיקף של 10.6 מיליארד דולר. מרכז הפיתוח והייצור של KLA Tencor בישראל מעסיק כ-500 עובדים

משרד המשפטים האמריקאי רמז שהוא יתנגד למיזוג, והביא לביטול עיסקת הענק בהיקף של 10.6 מיליארד דולר

הרכבת מכונת Overlay בישראל
הרכבת מכונת מטרולוגיה של KLA-Tencor בישראל

חברת Lam Research Corporation מקליפורניה וחברת KLA Tencor מקליפורניה הודיעו על ביטול הסכם המיזוג ביניהן , שאושר על-ידי הדירקטוריונים של שתי החברות בחודש אוקטובר אשתקד (2015).

שתי החברות מספקות מערכות ייצור תהליכיות המשמשות לייצור מוליכים למחצה (שבבים). על-פי תנאי העיסקה, Lam Research היתה אמורה לשלם לבעלי המניות של KLA סכום כולל של 10.6 מיליארד דולר, המורכב מתשלום במזומן של כ-5 מיליארד דולר, ומעוד תשלום במניות של Lam בשווי של 5.6 מיליארד דולר, שהיה מעניק להם 32% מהבעלות על החברה הממוזגת.

המיזוג בוטל בעקבות אזהרה של משרד המשפטים האמריקאי שהוא צפוי לא לאשר את העיסקה מחשש להיווצרות מונופול. נשיא ומנכ"ל KLA Tencor, ריק וואלאס, אמר שהוא מאוכזב מהתוצאה, "אולם הביצועים של החברה ברבעונים האחרונים מלמדים שהיא מייצרת ערך לתעשייה ולמשקיעים".

לדבריו, שיתוף הפעולה שלנו בשנה האחרונה עם Lam Research ועם הלקוחות, "אישרו את החשיבות של שיתוף פעולה בין מערכות ייצור ומערכות בקרת ייצור לפיתוח פתרונות חדשים. לכן אנחנו מתכננים לבדוק הזדמנויות לשיתוף פעולה עם Lam Research בפרוייקטים שזוהו כבעיל חשיבות ללקוחותינו".

גם בהודעה המקבילה של Lam Research, אמר נשיא ומנכ"ל החברה, מרטין אנסטייס, ששתי החברות ימשיכו לשתף פעולה בפרוייקטים שהוגדרו על-ידי שתי החברות. "הצורך בטכנולוגיות ייצור סיליקון (wafer processing) חדשות נעשה יותר קריטי מכיוון שהם מבקשים לייצר שבבים יותר חזקים ועתירי ביצועים".

הפעילות הישראלית של KLA-Tencor

מרכז הפיתוח והייצור של KLA Tencor בישראל נחשב לאחד מהמרכזים האסטרטגיים של החברה. הצוות הישראלי מפתח ומייצר את מוצרי המטרולוגיה (מדידת איכות הייצור של שבבים) המרכזיים של החברה. בארבע השנים האחרונות הוכפל היקף כוח האדם המועסק בישראל, וכיום החברה מעסיקה יותר מ-500 עובדים בשלושה אתרים: אזור התעשייה מגדל העמק, קריית גת והאזור התעשייתי ביוקנעם. לאור זאת, יכול להיות שמבחינת העובדים בארץ, ביטול המיזוג הוא מהלך חיובי.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס