סיוה השיקה מעבד מתחרה ל-Cortex M4 של ARM

16 אוקטובר, 2016

המעבד החדש מסוגל לעבד משימות מגוונות בו-זמנית ומייתר את הצורך להוסיף יחידת מעבד מרכזי. סיוה: "המעבד שלנו יכול להריץ מודם IoT בתוכנה, המעבד של ARM לא"

המעבד החדש מסוגל לעבד משימות מגוונות בו-זמנית ומייתר את הצורך להוסיף יחידת מעבד מרכזי. סיוה: "המעבד שלנו יכול להריץ מודם IoT בתוכנה, המעבד של ARM לא"

05-10-16-ceva-x1-target-markets-v7-white
המעבד החדש של CEVA מיועד ליישומי IoT מגוונים

חברת סיוה מהרצליה, ספקית טכנולוגיות העיבוד והקישוריות, משיקה מעבד חדש, CEVA-X1, המיועד למוצרי IoT המתחברים לתקשורת הסלולארית ומתאפיינים בעלות וצריכת הספק נמוכים, ובכלל זה יישומים לבית חכם, תשתיות חשמל, אבטחה, מכשירים לבישים, ויישומים תעשייתיים. המעבד החדש מאפשר לפתח מוצרי IoT בתקני תקשורת אלחוטית קצרת וארוכת טווח. המעבד מסוגל לעבד בו-זמנית משימות קישוריות, מיקום וחישה, ובכך מייתר את הצורך להוסיף יחידת מעבד מרכזי במוצרים אלה.

למעבד יש תמיכה ייעודית בתקשורת סלולרית, ועל פי סיוה, הדבר מביא לחיסכון של כ-30% בהשוואה לטכנולוגיות אחרות. צריכת ההספק הנמוכה ביותר סגן-נשיא ומנהל חטיבת התקשורת בסיוה, מיכאל בוקאיה, ציין כי "CEVA-X1 הוא המעבד הראשון מסוגו שתוכנן לענות על הצרכים הייחודיים והמגוונים של חיבור מוצרי ה-IOT  לרשתות הסלולר. הידע העמוק שלנו בתקשורת הסלולרית והקישוריות האלחוטית אפשר לנו לפתח את המעבד בעל צריכת ההספק הנמוכה ביותר בתעשייה, ומבטיח תמיכה מרבית בכל התקנים".

פריצה אסטרטגית לתחום האינטרנט של הדברים

ההשקה של המעבד החדש של סיוה  היא יותר מהשקה של עוד מוצר. זהו מהלך אסטרטגי משמעותי של ממש. עד היום התמקדה החברה הישראלית בשוק המובייל. המעבד החדש שלה לוקח את ארכיטקטורת ה-VLIW של סיוה, שיושמה עד כה בתחום המובייל ורשתות התקשורת, ומיישם אותה ברשתות חיישנים באינטרנט של הדברים (IOT).

למעשה, סיוה מקווה למצב את פרוטוקולי תקשורת מבוססי LTE בתחום ה-IOT, ולהחליף את הטכנולוגיות הרווחות כיום בתחום המתבססות על שילוב של מעבד 32bit ובקר רשתות RF. המעבד החדש מאפשר הוספה של מאיצים הדרושים לצורך ביצוע פעולות כ-Viterbi וטורבו-קידוד. כמו כן, ה-X1 תומך בפרוטוקולים החדשים Cat M1 ו-Cat NB1.

מנהל יחידת התקשורת האלחוטית בסיוה עמנואל גרסט אמר כי "למרות שמעבדי אות ספרתיים (DSP) הם חלק מה-DNA שלנו, הרי שהוספנו למעבד תוספות משמעותיות כדי ליצור מעבד (CPU) יעיל. הוזלנו את העלות באופן משמעותי בזכות השימוש בתת-מערכת מעבד אחת במקום בשתיים. הגמישות והמגוון הגדול שמאפשר המעבד מבוססת על תוכנה".

05-10-16-ceva-x1-target-applications-v3כיוון שהמעבד החדש של סיוה מיועד לשוק ה-IOT, עשתה החברה הכל כדי ליעל ולמקסם את ביצועיו של ה-X1. כך למשל הופחת  מספר היחידות החישוביות ליחידה אחת. המעבד מצויד צובר-Accumelator אשר מאפשרות לו להתמודד עם ביצוע שתי פעולות ב-16bit או פעולה אחת ברזולוציה של 32bit, וננקטו צעדים להקל את הגודש אשר מאפיין לעיתים את ארכיטקטורת VLIW, בין היתר תמיכה בפקודות הפעלה של 16bit. "כיוון שהמכשירים האלה הם בעלי זיכרון המהווה חלק מהשבב עצמו, הרי שגודל הקוד הינו הגורם המשמעותי ביותר המאפשר חסכון במקום" הוסיף גרסט.

המעבד החדש תומך במגוון רחב במיוחד של תקני תקשורת כולל WiFi 802.11n, 802.11ac, Blouetooth/BLE, Zigbee/Thread, LoRa, SIGFOX ועוד, ןמאפשר ליצרניות השונות שיבחרו להשתמש בו להתאים אותו לצרכים וההגדרות הייחודיות שלהן.

קריאת תיגר על ARM

סיוה לא מסתירה את הרצון שלה להתמודד ראש בראש בשחקנית המרכזית בתחום המעבדים ל-IoT. גרסט אמר כי ביצועיו של ה-X1 דומים לאלה של ה- Cortex M4 של ARM, אך הוסיף וציין כי למעבד של סיוה יתרונות משמעותיים על פני המעבד של יריבתה החדשה ARM. "המעבד שלנו יכול להריץ מודם IoT בתוכנה, המעבד של ARM לא. אם אתה מריץ Cat-M ו-GPS, עדיין נותר לך מקום לעבד מידע מחיישנים ב-160MHz.

האינטרנט של הדברים מהווה מרכיב משמעותי בתמהיל המכירות של תעשיית הסמיקונדוקטור. כבר השנה צפוי היקף המכירות של התעשייה  לגדול ב-19% להיקף של 18.4 מיליארד דולר. ב-2019 ההיקף צפוי לגדול ל-29.6 מיליארד דולר (גידול שנתי משקולל של 19.9%). לדברי נשיא חברת המחקר פורוורד קונספטס, וויל שטראוס, מיליארדי מכשיריIoT     יקושרו לרשתות סלולריות בשנים הבאות. "מעבד CEVA-X1 עונה על צורכי שוק מתעורר זה בכל הקשור לצריכת ההספק, העלות והביצועים, ומהווה פתרון למפתחי גל המוצרים החדש", אמר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , חדשות , קניין רוחני