סינופסיס: "מעבדי אבטחה יותקנו בכל טלפון נייד ואבזר IoT"

26 אוקטובר, 2016

החברה הכריזה על מעבדים מאובטחים ליישומי IoT. אנג'לה ראוצ'ר, מנהלת קו מוצרי מעבדי ARC בסינופסיס העולמית: "האקרים יוצרים סיכונים חמורים לפרטיות, לנתונים הפיננסיים ולעיתים גם לחיי אדם"

החברה הכריזה על מעבדים מאובטחים ליישומי IoT. אנג'לה ראוצ'ר, מנהלת קו מוצרי מעבדי ARC בסינופסיס העולמית: "האקרים יוצרים סיכונים חמורים לפרטיות, לנתונים הפיננסיים ולעיתים גם לחיי אדם"

arc-sem-processor-diagram-synopsys

מעבדים מאובטחים צפויים להיכלל בכל טלפון נייד ובכל מכשיר קצה של ה-IoT (האינטרנט של הדברים). כך העריכה לאחורנה מנהלת קו מוצרים של מעבדי ARC בחברת סינופסיס העולמית, אנג'לה ראוצ'ר. לדבריה, "מגוון יישומי ה-IoT הדורשים פתרונות אבטחת מידע גדל בקצב מהיר. האקרים יוצרים סיכונים חמורים לפרטיות, לנתונים הפיננסיים ולעיתים גם לחיי אדם, באמצעות פריצה למוצרים כגון מכשירי מדידה חכמים, מחשוב לביש עם יכולות תשלום בתקשורת NFC, מוצרי M2M תעשייתיים, רחפנים, רכבים ומוצרים רבים נוספים המחוברים לרשתות האינטרנט".

הדברים נאמרו בעקבות הודעתה של סינופסיס על זמינות  של ליבות מעבדי DesignWare ARC SEM110 ו-DesignWare ARC SEM120D, המיועדים ליישומים משובצים בעלי דרישת אבטחה מוגברת,  דוגמת מוצרי מדידה חכמים, מוצרים לתשלומים בתקשורת Near Field Communications ומוצרי SIM משובצים.

מעבדי ARC SEM החדשים הכוללים את טכנולוגיית Synopsys SecureShield המאפשרת למתכנני שבבים להוסיף מנגנוני הגנה כנגד מתקפות תוכנה, חומרה ו-side channel. באמצעות ליבות ARC שתוכננו במיוחד למטרה זו ומספקות פונקציות מאובטחות נפרדות כחלק מסביבת Trusted Execution Environment וממנגנוני אבטחת מידע קריטיים אחרים.

מה היו המניעים שהובילו לפיתוח המעבדים החדשים?

ראוצ'ר: "כאשר חקרנו את השוק של המעבדים הרלבנטיים, מצאנו מעבדים ישנים יותר, עם ארכיטקטורות בנות יותר מ-10 שנים, שלא תוכננו מתוך מודעות לאתגרי האבטחה הנדרשים היום. המגמה המתחזקת כיום של מכשירי IoT ויישומי ניידים דורשת מהמתכננים להיות מודעים לתקציבי הספק ושטח, תוך הוספת רמות משופרות של אבטחת מידע. כדי להתמודד עם אתגרים אלה, חתרנו ליצור מעבדים שיציעו פונקציות אבטחה מתקדמות דוגמת uniform instruction timing ו-power randomization במטרה לערפל את פעולות המעבד ולהגביר את האבטחה תוך שמירה על הגבלת עלויות ההספק והשטח בשבב.

"התוצאה היא מעבדי האבטחה החדשים DesignWare ARC SEM110  ו-DesignWare ARC SEM120D, שעליהם הכרזנו בסוף ספטמבר 2016. פריסת ה-IoT עדיין נמצאת בשלב מוקדם אך קיימות ציפיות גבוהות בנוגע לצמיחת שוק ה-IoT והצורך במעבדים בעלי אבטחת מידע חזקה יגדל בהתאם. הצרכנים מצפים שמכשירי ה-IoT שהם רוכשים יהיו מאובטחים. יש להתמודד עם האתגר הזה במהירות, אחרת הדבר ימנע פריסה של ה-IoT".

"אפשרויות הגדרת התצורה וההרחבה של ה-ARC SEM110 וה-SEM120D ARC הן בידול  נוסף בהשוואה לתצורות מעבדים קבועות", איבחנה ראוצ'ר. "תכונות המעבדים אף מאפשרות לכל לקוח להצפין או לערפל הוראות ונתונים מאוחסנים. מהנדסים יכולים גם להוסיף את הוראות מכונה שונות שמאפשרות בידול מתכנוני לקוחות שונים. באמצעות מהלך זה, לקוחות יכולים להוסיף  עוד רמת אבטחה שתקשה מאד על מאמציהם של האקרים לפרוץ למערכת".

רפי קדם, מנהל מכירות אזורי בכיר בסינופסיס ישראל, אמר שהמעבדים החדשים מצטרפים לפתרונות ה-IP של סינופסיס הכוללים תכונות מורחבות של אבטחת מידע. "המעבדים המאובטחים יועילו לתכנונים רבים ויסייעו ללקוחות שמעוניינים להוסיף אבטחת מידע לשבבי הדור הבא".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחה , חדשות , קניין רוחני