חברת התקשורת הלוויינית Satixfy גייסה 25 מ' ד'

1 נובמבר, 2016

החברה הוקמה על-ידי יואל גת, ועוסקת בפיתוח שבבי תקשורת לוויינית לשוקי ה-IoT וה-M2M. הגיוס הובל על ידי הקרן הסינית-ישראלית קטליסט, מה שפותח לחברה שער לשוק הסיני

החברה הוקמה על-ידי יואל גת, ועוסקת בפיתוח שבבי תקשורת לוויינית לשוקי ה-IoT וה-M2M. הגיוס הובל על ידי הקרן הסינית-ישראלית קטליסט, מה שפותח לחברה שער לשוק הסיני 

satixfy-products
חברת  SatixFy מפארק המדע ברחובות, המפתחת שבבים למערכות תקשורת לוויינית, גייסה 25 מיליון דולר בהובלת קרן ההון הסינית-ישראלית Catalyst CEL, שהשקיעה בעבר גם במובילאיי. גיוס ההון יושלם בחודש הבא.

יואל גת
יואל גת

הטכנולוגיה של SatixFy, המבוססת על שבבי סיליקון מתקדמים שהחברה מפתחת בעצמה, מפחיתה בצורה משמעותית את העלות, הגודל, המשקל וצריכת החשמל של מסופי המשתמש כמו גם את עלויות זמן האוויר של הלוויינים. SatixFy פועלת בתחומים הבולטים ביותר כיום בשוק החלל והתעופה, בהם IoT (האינטרנט של הדברים) ותקשורת בין מכונות (M2M), שנמצאים כיום בחזית החדשנות של לווייני התקשורת.

החברה מפתחת שבבי ASIC המקשרים בין מכשירים שונים על הקרקע לבין הלוויין. השבבים של החברה עושים שימוש בתדרים מתחום ה-Ka, כלומר 30GHz בערוץ עולה (uplink) ו-20GHz בערוץ היורד (downlink). השימוש בתדרים אלה מאפשר תקשורת לוויינית רחבת פס עם קצב וקיבולת העברת נתונים גבוהים יותר בהשוואה ללוויינים רגילים.

ביתן Satixfy בתערוכת Satellite 2016
ביתן Satixfy בתערוכת Satellite 2016

חברת Satixfy נוסדה ב-2012 על ידי היזם הסדרתי יואל גת, שהקים וניהל בעבר את חברת גילת, שמתמחה בפיתוח מערכות תקשורת לוויינית. עד היום גייסה החברה כ-30 מיליון דולר בשלושה סבבים של גיוס הון. בקיץ האחרון פתחה החברה מרכז מחקר ופיתוח בבריטניה, לאחר שקיבלה מענק נדיב מסוכנות החלל הבריטית באמצעות סוכנות החלל האירופאית.

לדברי מנכ"ל ומייסד SatixFy, יואל גת, החברה פועלת בשווקים גדולים מאוד, כגון אזורים שלמים של אוכלוסיות שאינן מחוברות לאינטרנט, התקני IoT לרשתות פרטיות ואזורים כפריים כמו גם תקשורת רחפנים. "סיבוב הגיוס הנוכחי ישמש אותנו לקידום של המוצר העתידי המשמעותי שלנו, לפיתוח שבבים חדשים ולהתרחבות בשוק שלנו," הוסיף גת.

כחלק מההסכם, יאיר שמיר, שותף מנהל בקרן קטליסט, ימונה לחבר דירקטוריון של SatixFy. שמיר אמר: "הניסיון של ההנהלה בשוק הטכנולוגיה הלוויינית יוצא דופן. הידע וההכרות הקודמים שלהם עם סין, יחד עם המומחיות של השותפים שלנו בסין, מבטיחים לחברה כניסה משמעותית לשוק הסיני".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , חלל , סמיקונדקטורס