סיוה תספק מעבדי DSP לסמארטפון מהדור החמישי

2 נובמבר, 2016

ברבעון השלישי צמחו מכירותיה ב-10% ל-17.8 מיליון דולר. החברה צופה צמיחה של 20% במכירות הרבעון האחרון של 2016. המנכ"ל ורטהייזר: "באולימפיאדת קוריאה יהיה סמארטפון 5G עם שבב של סיוה"

ברבעון השלישי צמחו מכירותיה ב-10% ל-17.8 מיליון דולר. החברה צופה צמיחה של 20% במכירות הרבעון האחרון של 2016. המנכ"ל ורטהייזר: "באולימפיאדת קוריאה יהיה סמארטפון 5G עם שבב של סיוה"

המשקיעים מגיבים לדו"ח של סיוה בתחילת המסחר בנסד"ק
המשקיעים מגיבים לדו"ח של סיוה בתחילת המסחר בנסד"ק

המכירות של חברת סיוה (CEVA) מהרצליה צמחו ברבעון השלישי ב-10% והגיעו לשיא של 17.8 מיליון דולר. החברה צופה צמיחה של 21% במכירות גם ברבעון האחרון של השנה, לכ-19.5 מיליון דולר. סיוה סיימה את הרבעון השלישי עם מזומנים בהיקף של כ-145 מיליון דולר (בהשוואה לכ-130 מיליון ברבעון המקביל אשתקד).  מספר העובדים בחברה גדל בסוף ספטמבר ל-281, מתוכם 223 מהנדסים.

גדעון ורטהייזר
גדעון ורטהייזר

מנכ"ל סיוה, גדעון ורטהייזר, אמר שהחברה חתמה על הסכם חדש עם יצרן גדול לאספקת מעבדי אותות דיגיטליים (DSP) למכשיר סמארטפון מהדור החמישי (5G). "בנוסף לזכייתנו לאחרונה לאספקת מעבדי אותות עבור תחנות בסיס סלולריות מדור 5, ההסכם הזה ממצב אותנו כחברה היחידה המספקת מעבדי אותות דיגיטליים גם ליחידות הקצה וגם לתחנות הבסיס של הדור החמישי".  לדבריו, ורטהייזר, מפעילות תקשורת גדולות כמו ורייזון, AT&T וקוריאה-טלקום נערכות כבר עתה לכניסת דור 5. "הלקוח מתכנן לספק כמויות גדולות של מכשירי דור 5 לקראת אולימפיאדת קוריאה בחורף 2018".

הסכם פורטפוליו ראשון מסוגו

במהלך שיחת הוועידה שהתקיימה בעקבות פרסום התוצאות הכספיות, אמר ורטהייזר כי צבר ההזמנות של סיוה ברבעון השלישי הגיע לשיא של כל הזמנים. זאת, הודות לשני הסכמים גדולים עם חברות מובילות. אחד מהם הוא הסכם פורטפוליו עם חברת שבבים גדולה, בהיקף כספי של כמה מיליוני דולרים. מדובר בהסכם הראשון מסוגו עליו חתמה סיוה, במסגרתו התחייב הלקוח לרכוש מדי שנה רישיונות לתכנון שבבים ממגוון טכנולוגיות שפיתחה סיוה בתחומי התקשורת הסלולרית, הראייה המלאכותית, האודיו והקישוריות.

ההכנסה מהסכמים אלה תוכר בעיקרה על בסיס שנתי. ורטהייזר ציין, כי הוא מאמין שמודל עסקי זה יכול להתרחב ללקוחות גדולים אחרים המבקשים לזרז פיתוח מוצרים חדשים המיועדים לשווקים שונים תחת קורת גג אחת.

13 הסכמים חדשים ברבעון  

סמנכ"ל הכספים יניב אריאלי
סמנכ"ל הכספים יניב אריאלי

במהלך הרבעון השלישי חתמה סיוה על 13 הסכמים חדשים לרישוי טכנולוגיות לתכנון שבבים. ארבע הסכמים לאספקת מעבדי אותות דיגיטליים, 8 הסכמים לאספקת טכנולוגיות קישוריות, והסכם פורטפוליו אחד עם לקוח שהתחייב לרכוש רישיונות למגוון טכנולוגיות במשך כמה שנים. 

ההסכמים נחתמו עם יצרני שבבי תקשורת למכשירי דור 5, עיבוד תמונה למצלמות מעקב ומוצרי תלת-מימד, עיבוד קול, וקישוריות בלוטות' (כולל בלוטות' 5) ו-Wi-Fi למגוון מכשירי IoT. בפילוח גיאוגרפי, 4 מתוך 13 ההסכמים נחתמו עם לקוחות בארה"ב, 7 באסיה-פסיפיק, ו-2 הסכמים עם לקוחות באירופה.

בשורת ה-Airpod של אפל

הסכם נוסף עליו חתמה סיוה במהלך הרבעון היה עם יצרן מוביל ומוכר של מכשירי שמיעה מתקדמים, תחום הצפוי לצמוח בשנים הבאות. כחלק מההסכם, תספק סיוה ליצרן זה טכנולוגיית בלוטות' שתאפשר קישוריות סטריאופונית בין הסמארטפונים למכשירי השמיעה. ההכנסה מהסכם זה תוכר בהתאם להתקדמות פיתוח המוצר. ורטהייזר מעריך, שפוטנציאל הקישוריות הסטריאופונית מבוססת הבלוטות' צפוי לגדול משמעותית לאחר השקת אוזניות ה-Airpod של אפל במקביל להשקת האייפון 7. ורטהייזר מאמין, כי יצרניות סמארטפונים נוספות יילכו בעקבות אפל, וכי מגמה זו צפויה להיטיב עם סיוה.     

השקות חדשות

במהלך הרבעון השיקו כמה מלקוחותיה של סיוה מוצרים חדשים, הצפויים להרחיב את בסיס התמלוגים של החברה. רוקצ'יפ הסינית השיקה שני שבבים הצפויים להשתלב בסמארטפון של יצרן גדול וביישומי ראייה מלאכותית במצלמות אקסטרים, מערכות מולטימדיה לרכב, ציוד מעקב ורחפנים. Action הסינית השיקה שבב אודיו המיועד לרמקולים אלחוטיים. פוג'י-פילם היפנית השיקה מצלמה ללא עדשות המבוססת על טכנולוגיית הראייה המלאכותית.

סילבר ספרינג האמריקאית יצאה עם מוצר המיועד לקריאת מוני חשמל ביתיים ועסקיים עבור חברות חשמל גדולות בארה"ב ובריטניה. HMicro האמריקאית השיקה יחד עם STMicroelectronics שבב הצפוי להשתלב בהתקנים רפואיים לבישים המאפשרים מעקב אחר מדדים רפואיים. וחברת השבבים הסינית Espressif יצאה עם שבב Wi-Fi ובלוטות' המיועד ליישומי IoT.   

תמלוגים מסמארטפון חדש בפלח השוק העליון

במהלך הרבעון השלישי גדלו מכירות המוצרים מבוססי סיוה ב-23% לעומת הרבעון המקביל והרבעון הקודם, ומספרם הגיע לכ-278 מיליון. מכירות מכשירי הסלולר מבוססי סיוה גדלו ב-22% לעומת הרבעון המקביל וב-14% לעומת הרבעון הקודם והגיעו ל-218 מיליון מכשירים, כ-79% מסך הכמויות.   

בשווקים שמחוץ לתקשורת הסלולרית, גדלו מכירות המוצרים מבוססי סיוה ב-29% לעומת הרבעון המקביל וב-76% לעומת הרבעון הקודם והגיעו לשיא של 59 מיליון מוצרים, כ-21% מסך הכמויות. גידול זה היה בעיקר הודות לגידול במכירות מכשירים המבוססים על טכנולוגיות הבלוטות' והאודיו של סיוה.

צמיחה צפויה של 40% בתמלוגים

במהלך שיחת הוועידה שהתקיימה בעקבות פרסום התוצאות הכספיות, מסרה החברה כי היא צופה מכירות של יותר ממיליארד מוצרים מבוססי סיוה ב-2016, שיתורגמו לצמיחה של יותר מ-40% בהכנסות מתמלוגים ברבעון הרביעי ובשנה כולה. בתחום הסכמי הרישוי, ממשיכה סיוה ליהנות ממגוון מוצרים רחב שפיתחה, וצופה הכנסות דומות לאלו של הרבעונים האחרונים.

סמנכ"ל הכספים של סיוה, יניב אריאלי, מתן תחזית לרבעון הרביעי של 2016 שלפיה ההכנסות צפויות להגיע לשיא של 18.5-19.5 מיליון דולר, לעומת הכנסות של 16.1 מיליון דולר ברבעון המקביל; הרווח הגולמי צפוי להסתכם בכ-92% מהמחזור. בנוגע ל-2016 כולה, צופה החברה צמיחה של כ-18% בהכנסות וגידול של יותר מ-60% ברווח הנקי המתואם וברווח למניה.  

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , קניין רוחני , תעשייה ישראלית