נובה סיימה את הרבעון עם הכנסות שיא של 44.1 מיליון דולר

2 נובמבר, 2016

עם זאת, החברה רשמה הפסד נקי של 4.8 מיליון דולר, וזאת בשל הסדר חוב עם המדען הראשי בישראל. החברה מציינת כי שני לקוחות מתחום הזיכרונות תרמו כל אחד כ-10% מכלל ההכנסות

עם זאת, החברה רשמה הפסד נקי של 4.8 מיליון דולר, וזאת בשל הסדר חוב עם המדען הראשי בישראל. החברה מציינת כי שני לקוחות מתחום הזיכרונות תרמו כל אחד כ-10% מכלל ההכנסות

חברת נובה מרחובות (Nova), המפתחת פתרונות מטרולוגיה ומכשירי בדיקה לתעשיית השבבים, סיימה את הרבעון השלישי עם הכנסות שיא של 44.1 מיליון דולר, שמהוות גידול 24% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ומעל לרף העליון של תחזיות החברה.

עם זאת, בשורת הרווח רשמה החברה הפסד נקי של 4.8 מיליון דולר. ההפסד הגדול נבע בעיקר מהוצאה חד פעמית בהיקף של 12.9 מיליון דולר שנדרשה החברה לשלם במסגרת הסדר תשלום תמלוגים עם משרד המדען הראשי בישראל, והוצאה נוספת של 1.9 מיליון דולר הקשורה למחיקת מלאי. בתחשיב Non-GAAP, שאינו כולל את ההוצאות הללו, רשמה החברה רווח נקי של 9.4 מיליון דולר, גידול של 100% בהשוואה לרבעון הקודם וגידול של 49% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, גם כן נתון שגבוה מהרף העליון של תחזיות החברה.

ברבעון האחרון הרחיבה החברה את חדירתה לתחום הזיכרונות, כאשר שני יצרני זיכרונות מובילים, שביצעו הזמנות מנובה, תרמו כל אחד מעל ל-10% מהכנסות המוצרים ברבעון החולף.

נשיא ומנכ"ל נובה איתן אופנהיים אמר, "אנו מעודדים מחיזוק מעמדנו בשוק, הנובע מהרחבת נוכחותנו בקרב לקוחות ה-Foundry ומהעמקת החדירה שלנו ללקוחות מתחום הזיכרונות. ההתקדמות הזו מתבטאת בתמהיל הלקוחות המגוון שלנו ברבעון, הכולל ארבעה לקוחות שתרמו כל אחד מעל 10% מהכנסות המוצרים ברבעון."

אופנהיים גם התייחס למצבה הפיננסי של החברה ולהסדר התמלוגים שנחתם עם המדען הראשי.  "במהלך הרבעון המשכנו למנף את החוסן הפיננסי שלנו, וחתמנו על הסכם תמלוגים עם המדען הראשי בישראל, המבטל התחייבויות עתידיות לתשלום תמלוגים בסך של כ-24 מיליון דולר. ההסכם, בשילוב המודל התפעולי היעיל שלנו, יגביר את גמישותנו הפיננסית ויאפשר לנו להשקיע ביצירת צמיחה עקבית ורווחית לאורך זמן."

איתן אופנהיים
מנכ"ל נובה איתן אופנהיים

בתוך כך, החברה סיפקה תחזית עבור הרבעון הרביעי, שלפיה החברה צופה הכנסות בטווח של 42-46 מיליון דולר, ורווח למנייה בדילול מלא על בסיס GAAP בטווח של 23-29 סנט.

הסדר תמלוגים עם המדען הראשי

בחודש אוגוסט הודיעו נובה שהגיעה להסדר תמלוגים עם המדען הראשי. נובה היתה קשורה בהסכם תמלוגים עם המדען הראשי, וזאת בשל מענקי מחקר ופיתוח שקיבלה. במסגרת ההסכם היתה נובה מחויבת לשלם למדען הראשי תמלוגים בשיעור של 3.5%-5% על מכירות של מוצרים שפותחו באמצעות המענקים שקיבלה. ההסכם הסתיים בדצמבר 2014, ונובה היתה חייבת למדען הראשי סכום כולל של 24 מיליון דולר בגין התמלוגים.

במסגרת הסדר החוב בין נובה למדען הראשי, נובה התחייבה לשלם סכום של 14 מיליון דולר ובכך לפרוע את כל התחייבויותיה למדען הראשי. הסדר החוב מאפשר כעת לנובה לקבל מענקי פיתוח מבלי להיות חייבת בתמלוגים למדען הראשי, מה שיגדיל את שולי הרווח של החברה על מכירות מוצרים החל מהרבעון הרביעי של 2016.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , סמיקונדקטורס , ציוד בדיקה