"מעבירים את הייצור לסין בגלל טעויות של מנהלי הרכש"

3 נובמבר, 2016

מייסד חברת זיו-אב הנדסה, ד"ר אמיר זיו-אב, מאמין שהייצור התעשייתי צריך להישאר בישראל. לאחרונה הרחיבה חברת הפיתוח התעשייתית את פעילותה בתחום המערכות האלקטרוניות

מייסד זיו-אב הנדסה, ד"ר אמיר זיו-אב, מאמין שהייצור התעשייתי צריך להישאר בישראל. לאחרונה הרחיבה חברת הפיתוח את פעילותה לתחום המערכות האלקטרוניות

amir-ziv-av

קבלנית הפיתוח ההנדסית, חברת זיו אב הנדסה (Ziv-Av Engineering), מרחיבה את פעילותה בתחום פיתוח המערכות האלקטרוניות. החברה שהוקמה בשנת 1990 והתמחתה בפרוייקטים הנדסיים גדולים, דוגמת דוברות ענק בים המלח, מתקני שינוע לציוד מכני הנדסי כבד מאוד ואפילו פיתוח מתלים לרכב עבור חברת גנרל מוטורס (GM), מרחיבה את פעילותה בתחום האלקטרוניקה.

יו"ר ומייסד החברה, ד"ר אמיר זיו-אב, סיפר ל-Techtime, שהחברה גייסה אנשי אלקטרוניקה ותוכנה ומינתה לפני כשנה את אייל שהרבני כמנהל מחלקת האלקטרוניקה והתוכנה. "בין הלקוחות שלנו נמצאות כיום חברות כמו רפאל, אלביט, אינטל, התעשייה האווירית, אורבוטק, לנדא ועוד. סטרטסיס היא לקוחה גדולה שלנו, זיו אב היתה קבלן ראשי של תכנון ופיתוח עבור מזור רובוטיקה, דוגמת מערכות Mazor X וכן מוצרים נוספים שטרם פורסמו".

אייל שהרבני
אייל שהרבני

כיום החברה מעסיקה כ-100 עובדים, מתוכם כ-70 מהנדסים, ומתמקדת בפיתוח וייצור מוצרים הנדסיים מסוגים שונים. "הייחוד שלנו נעוץ בתפיסה המערכתית". לאחרונה החברה נכנסה לפעילות ברמת השירות המלא, שבו היא מספקת ללקוח את כל הפיתוח ההנדסי כולל אחריות מלאה על הייצור באמצעות קבלני ייצור.

אמיר זיו-אב: "חברות הטכנולוגיה הישראליות לא צריכות להעביר את הייצור לסין. אין לכך הצדקה כלכלית. הן אומנם לא צריכות לבצע את הייצור בעצמן, אבל כדאי להן להסתמך על קבלני המשנה הישראלים, יש כאן קבלנים מצויינים".

כיצד תסביר את העובדה שחברות רבות מעבירות את הייצור לסין בגלל המחירים הנמוכים יותר?

זיו-אב: "החברות מעבירות יותר מדי ייצור לסין בגלל טעויות של מנהלי הרכש שלהן. בהרבה מאוד מקרים הם מצליחים להקטין את עלות הייצור הישירה בכמה אחוזים, אבל בכך הם מעלים בשיעור גבוה בהרבה את העלות הכוללת של המוצר. פוטנציאל ההוזלה במוצרי תעשיית ההייטק הוא רב מאוד, ובקצת הנדסת מערכת אפשר לחסוך הרבה מאוד בעלויות ולא להוציא את הייצור מישראל".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית