הביקוש לשבבים לרכב האוטונומי יצמח בקצב הגבוה ביותר עד 2020

6 נובמבר, 2016

הביקוש יצמח ב-4.9% בשנה, כך על פי מחקר של חברת IC Insights. מנגד, הביקוש לרכיבים לתחום המחשבים צפוי לצמוח בקצב המתון ביותר, כ-1.5%

הביקוש יצמח ב-4.9% בשנה, כך על פי מחקר של חברת IC Insights. מנגד, הביקוש לרכיבים לתחום המחשבים צפוי לצמוח בקצב המתון ביותר, כ-1.5%

תחום הרכב האוטונומי יהווה בשנים הקרובות מנוע הצמיחה המוביל של תעשיית האלקטרוניקה כולה בשנים הקרובות. כך עולה מדוח עדכני של חברת המחקר IC Insight, המתמחה במחקרים על תעשיית השבבים. על פי הדוח, הביקוש למערכות הקשורות לרכב האוטונומי אמור לצמוח בשיעור שנתי משוקלל של 4.9% עד שנת 2020, השנה שבה אמורים לעלות על הכביש הרכבים האוטונומיים הראשונים, השיעור הגבוה ביותר מבין ששת הקטגוריות המרכזיות שנבחנו בדוח.

הרכב האוטונומי העתידי יכלול מערכות אלקטרוניות רבות, החל ממערכות החישה המלאכותית והבטיחות ועד ליישומי התוכן והבידור שינעימו את זמנו של הנוסע בזמן הנסיעה האוטומטית. הביקוש למעגלים משולבים אנלוגיים, יחידות בקרה (MCU) וחיישנים עבור המערכות הללו יסייע לדחוף את שוק הסמיקונדוקטור קדימה.

זוהי בשורה טובה עבור תעשיית השבבים העולמית, שמתמודדת בשנתיים האחרונות עם היחלשות ברמת הביקושים בתחומים מסוימים, כדוגמת שוק ה-PC והמובייל, וירידת מחירים שפוגעת ברווחיות של היצרניות. עם זאת, יש לציין כי למרות הצמיחה הגבוהה של תחום הרכב האוטונומי וההד הגדול שהוא זוכה לו בתקשורת, תחום הרכב האוטונומי מהווה כיום כ-7.9% בלבד משוק השבבים כולו – שנאמד בהיקף של 290 מיליארד דולר – ומשקלו לא צפוי לחרוג מעבר ל-10% עד שנת 2020.

ic-insights-06112016

שוק המחשבים ימשיך להיות החוליה החלשה

על פי הדוח IC Insighs, הקטגוריה המובילה השניה מבין שש הקטגוריות המובילות בתעשייה הינה התחום התעשייתי/רפואי, אשר צפוי להציג צמיחה שנתית של 4.3% עד 2020, וזאת בשל ההתפתחות הצפויה בתחום האביזרים הלבישים בתחום הבריאות, מכשירי אבחון ביתיים ועוד מערכות שקשורות לאינטרנט של הדברים (IoT).

מנגד, תחום המחשבים צפוי להציג עד 2020 את קצב הצמיחה הנמוך ביותר מבין הקטגוריות המובילות, כ-1.5%, וזאת בשל ההאטה בביקושים למחשבים אישיים (נייחים, נוטבוקים וטאבלטים). היקף הביקושים בתעשיית השבבים לשוק המחשבים ירד ב-2015 ב-3% וצפוי להציג ב-2016 ירידה נוספת של 2%.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , מחקרים ונתוני שוק , רכב אוטונומי