קרן השקעות רוכשת את Lattice תמורת 1.3 מיליארד דולר

9 נובמבר, 2016

העסקה עדיין מותנית באישור הרגולטור האמריקני, שלא אחת סיכל הצעות רכישת מצד גורמים סיניים בתעשיית השבבים

העסקה עדיין מותנית באישור הרגולטור האמריקני, שלא אחת סיכל הצעות רכישת מצד גורמים סיניים בתעשיית השבבים

untitledעוד עסקת ענק בתעשיית השבבים. קרן ההשקעות הפרטית Canyon Bridge, שממומנת על ידי גורמים סיניים, רוכשת את Lattice, יצרנית השבבים המתכנתים (Programmable-chip), תמורת סכום של 1.3 מיליארד דולר, על פי מחיר של 8.3 דולר למניה, המהווה פרמיה של 30% לעומת מחיר הנעילה בעת חתימת העסקה. העסקה אמורה להיות מושלמת בתחילת 2017 ועדיין מותנית באישור הרגולציה בארצות הברית ובסין.

חברת Lattice, שמושבה בפורטלנד בארצות הברית, מייצרת שבבי תקשורת מיתכנתים (FPGA) עבור תחום הרכב המקושר ההולך וצומח, כמו גם עבור מחשבים, מכשירי מובייל ועוד. השבוע דיווחה החברה על הכנסות של 113.2 מיליון דולר ברבעון השלישי של השנה, עלייה של 3.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

עסקת המיזוג מצטרפת לגל של מיזוגי ענק בתעשיית השבבים העולמית. רק בשבוע שעבר רכשה קוואלקום את NXP באחת העסקאות הגדולות בשנים האחרונות. ואולם, הזווית המעניינת הנוספת בעסקה הנוכחית היא המעורבות הסינית. קרןCanyon Bridge פועלת מפאלו אלטו שבקליפורניה, והונה מתבסס על כספים של קרן הרפורמה של סין (China Reform Fund).

בשנים האחרונות סין החלה במסע רכישות סביב העולם של חברות מתחומים שונים, וזאת כדי להרחיב את השפעתה הגלובלית. על פי מידע של Thomson Reuters , סין הוציאה השנה סכום שיא של 194 מיליארד דולר לרכישות ומיזוגים מעבר לים. הממשלות המקומיות לא פעם רואות בעין לא יפה את הניסיונות הללו, ובארצות הברית כל ניסיון של גורם סיני לרכוש חברת היי-טק, בעיקר מתחום השבבים, זוכה לבחינה קפדנית מצד הרגולטור, ולא אחת הרגולטור בארצות הברית ביטל עסקאות מיזוג אלה, וגם עסקה זו עדיין כרוכה באישור הרגולטור בארצות הברית.

מנכ"ל Lattice דארין בילרבק ציין כי ההחלטה על העסקה התקבלה לאחר בחינה מעמיקה של הצוות הפיננסי והמשפטי. עוד אמר בילרבק כי הוא סבור שהעסקה תאפשר לחברה גמישות גדולה יותר כדי להשקיע יותר בפיתוח הטכנולוגיות וציין כי "אני מאמין כי זה מזמן לנו עתיד ורוד."

מקניון ברידג' נמסר כי "ההתמחות של Lattice בשבבי FPGA בעלי הספק נמוך, כמו גם פתרונות קישוריות הווידיאו והתקשורת האלחוטית, הפכו אותה להזדמנות קורצת להשקעה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , מיזוגים ורכישות , סמיקונדקטורס