Keysight מיזגה את תחומי הרכב והאנרגיה ליחידה אחת

14 נובמבר, 2016

במהלך תערוכת electronica 2016 חשפה Keysight אסטרטגיה חדשה הכוללת מיקוד בתחום התוכנה, והקמת חטיבה עיסקית ייעודית לתחומי הרכב ופתרונות האנרגיה - מרשתות חשמל ועד רכב

במהלך תערוכת electronica 2016 חשפה Keysight אסטרטגיה חדשה הכוללת מיקוד בתחום התוכנה, והקמת חטיבה עיסקית ייעודית לתחומי הרכב ופתרונות האנרגיה – מרשתות חשמל ועד סוללות ורכב אוטונומי

keysight-gross

חברת Keysight Technologies נמצאת במהלכם של תהליכי ארגון מחדש שקטים מאוד אבל משמעותיים. במהלך פגישה עם עיתונאים בפתיחת תערוכת electronica 2016 שהתקיימה בשבוע שעבר במינכן, גילה סגן נשיא החברה ומנהל קבוצת פתרונות הרכב והאנרגיה, זיגפריד גרוס (בתמונה למעלה), חלק מהמהלכים שהחברה מבצעת כיום.

גרוס: "השינויים בתחום הרכב ובתחום האנרגיה דורשים ציוד בדיקה מסוג חדש. במקביל, בזכות התפתחות הרכב החשמלי, אנחנו משוכנעים שתחומי האנרגיה והרכב הם תחומים שיתמזגו בעתיד הקרוב. כבר עכשיו אנחנו רואים יצרניות רכב הנכנסות לתחום האנרגיה".

לדבריו, השינויים המרכזיים הם הצורך להתמודד עם מערכות אספקת והמרת אנרגיה יציבות ויעילות יותר, חידושים בתחום הטעינה וניהול הסוללות המציבים אתגרי בדיקה חדשים, והתמודדות עם ההתפתחויות הרכב האוטונומי אשר הופכות את המכונית לאבזר קצה ענקי ברשת IoT אינסופית.

בעקבות המהלכים האלה, הוקמה בחודשים האחרונים קבוצת פתרונות הרכב והאנרגיה שהוא עומד בראשה, וכבר כיום היא מציעה 50 פתרונות מדידה שונים לשוקי האנרגיה והרכב. בתערוכת electronica 2016 היא הכריזה על פתרון חדש למדידת ואיפיון סוללות המאפשר למדוד את כל הפרטמטרים של הסוללה בתנאים שונים.

בין השאר, הוא מספק דיוקים ברמה של 8.5 סיביות, מדידת טמפרטורות מדוייקות, ואפילו תאי פיצוץ המיועדים לביצוע מדידות אגרסיביות בסוללות ליתיום יון, עד להבאתן לרמת התפוצצות. חברת Keysight חשפה תוכנה בדיקות ייעודית לאיפיון הסוללות, המאפשרת לתכנן בדיקות אוטומטיות ולבדוק את הסוללות תחת תרחישי בדיקה שונים.

מערך איפיון הסוללות שנחשף בתערוכת electronica 2016
מערך איפיון הסוללות שנחשף בתערוכת electronica 2016

בראיון ל-Techtime, גרוס הסביר שהפעילות בתחום הזה היא מאוד משמעותית מבחינת החברה. "כבר כיום יש לנו פעילויות באירופה, בסינגפור, ובמקומות נוספים. אנחנו מבצעים השקעה גדולה מאוד, אבל אנחנו לא חושפים את המספרים".

תחומי העניין של הקבוצה החדשה רחבים מאוד וכוללים מגזרים טכנולוגיים מרכזיים: רשת גריד חכמה וניהול הספק ברשת החשמל, רכיבים בעלי הספק גבוה (Power Semiconductor), סוללות, רכב חשמלי, מערכות תמסורת ברכב, מערכות אלקטרוניות וחיישנים בגוף הרכב, מערכות בטיחות ממונעות ומערכות נהיגה אוטונומיות ומערכות בידור, מידע וטלמטיקס ממונעות.

מדוע פתרון איפיון הסוללות אינו מופיע עם מספר קטלוגי?

גרוס: "הדבר נעשה במחשבה מראש, מכיוון שאנחנו מציעים פתרונות המותאמים באופן ייעודי לצרכים של כל יצרן רכב, ואפילו לכל דגם בנפרד".

איזה שינויים נוספים אתם מבצעים?

"ברמת החברה כולה, אנחנו נמצאים כיום בתהליך של מעבר מחברה הממוקדת בחומרה שהיא מייצרת, לחברה הממוקדת בתוכנה ובשירותים. רוב המכירות בעתיד יהיו של תוכנה לא של חומרה. כיום אנחנו מוכרים ציוד המריץ תוכנות שלנו, ובעתיד נמכור תוכנות שלנו אשר רצות על הציוד שאנו מייצרים. הקמנו לאחרונה מרכז פיתוח תוכנה בג'ורג'יה-טק, המעסיק כ-240 מתכנתים. זו תהיה סביבת פיתוח כמו גוגל ופייסבוק אשר תפתח את תוכנות העתיד שיפעלו על-גבי ציוד המדידה של קיסייט".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , צב"ד , ציוד בדיקה