סיסקו ישראל פיטרה קרוב ל-150 עובדים

15 נובמבר, 2016

הפיטורים נעשו במסגרת ארגון מחדש גלובלי על רקע השינויים באופי הטכנולוגיות בשוק התקשורת והמעבר להתבססות על שירותים מבוססי ענן

הפיטורים נעשו במסגרת ארגון מחדש גלובלי: סיסקו מפטרת כ-5,500 עובדים, המהווים כ-7% מכלל עובדיה בעולם. המהלך מתבצע על רקע השינויים באופי הטכנולוגיות בשוק התקשורת והמעבר להתבססות על שירותים מבוססי ענן

cisco-natanya

סיסקו ישראל פיטרה כ-80 מעובדי מרכז הפיתוח בירושלים. מרכז הפיתוח בירושלים (חברת NDS) עוסק בפיתוח כרטיסי אבטחה לממירי טלוויזיות, והמהלך הנוכחי מתבצע על רקע המעבר המתרחב בעולם לשידורים ברשת האינטרנט. מדובר בהמשך גל הפיטורים הגלובלי. בחודש ספטמבר סגרה סיסקו את מרכזי הפיתוח שלה בחיפה ובנתניה, ופיטרה בנוסף גם עובדים וצוותי מכירות בנינלאומיים בחברות בנות העוסקות במכירות ציוד תקשורת עבור תשתיות טלקום.

בסך הכל, על-פי ההערכות, פוטרו כ-150 עובדים מחברת סיסקו ישראל בחודשיים האחרונים. בחברת סיסקו מסרבים להתייחס לסוגיית הפיטורים, לכן לא ברור האם הפיטורים הסתיימו או יימשכו. ראוי לציין שהפיטורים בארץ נעשו בהדרגה ככל הנראה בגלל החגים. מדובר במהלך כלל עולמי של החברה עליו היא הכריזה לאחרונה. בחודש אוגוסט הודיעה יצרנית ציוד התקשורת האמריקאית על מהלך רחב-היקף של ארגון מחדש, במטרה להתאים את מבנה החברה למנועי הצמיחה החדשים שהיא הגדירה. במסגרת הזאת היא הודיעה על כוונתה לפטר כ-5,500 עובדים, המהווים כ-7% מכלל עובדיה בעולם.

המהלך של סיסקו מתבצע על רקע השינויים באופי הטכנולוגיות בשוק התקשורת והמעבר להתבססות על שירותים מבוססי ענן. למעשה, ציוד התקשורת הישן שניהול את רשתות הטלקום מפנה את מקומו לשרתים הפועלים במתכונת של ןירטואליזציה של פנוקציות רשת (NFV) ורשתות מוגדרות תוכנה (SDN). מנגד, בענן עולה הצורך לספק יכולות אבטחה מתקדמות, עיבוד מידע מהיר מאוד, ויכוולת תמיכה במיליארדי אבזרים מקושרים לאינטרנט (IoT).

גם את הפיטורים הנוכחיים בישראל ניתן להסביר כחלק מהמגמה הזאת. המרכז של סיסקו בירושלים מתבסס על חברת NDS הישראלית, שאותה רכשה סיסקו ב-2012 תמורת סכום עתק של 5 מיליארד דולר. NDS עוסקת בפיתוח כרטיסי אבטחה והצפנה חכמים המיועדים לממירי טלוויזיה. אך טכנולוגיה זו הולכת ומתיישנת, ובשנים האחרונות ישנה מגמה בולטת בעולם של מעבר משידורי טלוויזיה בלווין ובכבלים לשידורי תכנים ברשת האינטרנט, כדוגמת שירותי התוכן של נטפליקס.

בעקבות כך, סיסקו החליטה ככל הנראה לבצע הערכה מחדש של חשיבות הטכנולוגיות המפותחות במרכז בישראל ולהקטין את כוח האדם. במקום זאת, סיסקו מחזקת את מערך הטכנולוגיות שלה בענן, וכבר החלה בשנה האחרונה לרכוש חברות בתחום. ייתכן שגם מרכז הפיתוח בירושלים ישנה את ייעודו ויעבור בהדרגה להתמקד בטכנולוגיות החדשות. מעניין לציין שפירוש הדבר שגם לקוחות היעד המרכזיים של החברה משנים את אופיים: חברות הטלקום יוצאות מהתמונה, ואת המקומן חוזרים לתפוס הלקוחות המסורתיים – אירגוני המידע הגדולים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות