פאראסוניק מהחממה היהודית-ערבית בנצרת גייסה 1.6 מ' ד'

16 נובמבר, 2016

החברה פיתחה טכנולוגיה ייחודית להשמדת כינים, פשפשים וקרציות באמצעות גלי אולטראסאונד, וללא שימוש בכימיקלים מזיקים. המכשיר צפוי לצאת לייצור המוני בתוך כשנה

החברה פיתחה טכנולוגיה ייחודית להשמדת כינים, פשפשים וקרציות באמצעות גלי אולטראסאונד, וללא שימוש בכימיקלים מזיקים. המכשיר דמוי המסרק צפוי לצאת לייצור המוני בתוך כשנה

parasonic

קרן NGT3 מהעיר נצרת, אשר שבבעלותה חממה טכנולוגית יהודית-ערבית בתחום מדעי החיים, הודיעה היום כי חברת סטארט-אפ של החממה, פאראסוניק (ParaSonic), השלימה מהלך גיוס הון ראשון בהיקף של 1.6 מיליון דולר ממשקיע אמריקאי פרטי. עד היום הושקעו בחברה כ-3 מיליון שקלים על-ידי קרן NGT3 ועל-ידי המדען הראשי במשרד הכלכלה.

המנכ"ל דוד תבור
המנכ"ל דוד תבור

חברת פאראסוניק פיתחה מכשיר להשמדת כינים וביצי כינים באמצעות גלי אולטרסאונד וללא שימוש בכימיקלים מזיקים. מדובר במכשיר בצורת מסרק המיועד לשימוש ביתי, אשר קוטל את הכינים והביצים שלהן בו-זמנית ובתוך דקות ספורות, בפעולת סירוק פשוטה וחד-פעמית.

המכשיר שהחברה פיתחה מבוסס על מערך דמוי מסרק שבקצות שיניו יש מקורות של קרינת אוטרא-סאונד. כאשר מעבירים את המסרק בשיער, המכשיר מייצר קרינה המזעזעת את הכינים ואת ביצי הכינים בראש. למעשה, הזעזועים האלה הורסים את הרקמות הפנימיות של הטפיל, וגורמים למותו המיידי.

מעניין לציין שהטכנולוגיה ישימה להדברת טפילים נוספים. בקשת הפטנט של החברה כוללת גם טיפול בפשפשים ובקרציות, ולא רק בכינים.

פאראסוניק הוקמה על בסיס פטנט של המייסדת מור כהן, שהקימה את החברה לאחר מספר שנים בהן היתה אחראית על ניסויים קליניים וקבלת אישורי שיווק במספר חברות רפואיות, דוגמת Viora ו-Zeiss. החברה מנוהלת על-ידי דוד תבור, שניהל בעבר חברות מכשור רפואי בהן קיור מדיקל, הדס ופלורינקס שנרכשה בשנה שעברה על-ידי קולגייט העולמית. תבור הינו אל"מ במיל. בשירותו הצבאי שימש כמפקד טייסת קרב. לדבריו, "ההון שגויס יאפשר לנו להתקדם במאמצי הפיתוח; להגן ואף להרחיב את תשתית הידע המוגן בפטנטים ולהשלים ניסויים קליניים.

"להערכתנו, נגיע למוצר מוכן לייצור ושיווק המוני תוך כשנה. שוקי היעד יהיו בתחילה ארה"ב, אירופה, ישראל ואסיה. מדובר במקומות שבהם הכינים פיתחו עמידות בפני חומרים כימיים המשמשים להשמדתם". ההידבקות בכינים היא אתגר עולמי. בארה"ב סובלים ממנה כ-12 מיליון ילדים ובוגרים בשנה. הטיפולים הקיימים בשוק מבוססים ברובם על חומרי הדברה כימיים אשר הכינים מפתחות להן עמידות במשך הזמן. בנוסף, חומרים אלה אינם פועלים מיידית על ביצי הכינים ולכן יש צורך בטיפולים חוזרים עד לסיום תהליך בקיעת כל הביצים. כמוכן, טיפול בחומרים כימיים ידוע כגורם לתופעות לוואי של גירוי העור ואלרגיות בקרקפת.

מנכ"ל קרן NGT3, זהר גנדלר, אמר שהפתרון של החברה "הוא Game Changer. כשהיא נעזרת במעטפת העסקית החזקה של  NGT3, אנו בטוחים שהיא תביא לפריצת דרך בטיפול בבעיה המטרידה הורים וילדים ברחבי העולם". קרן NGT3 היא קרן הון סיכון, בעלת זיכיון של המדען הראשי במשרד הכלכלה לפעול כחממה טכנולוגית בתחום מדעי החיים.

הקרן משקיעה בחברות סטארט-אפ טכנולוגיות רפואיות בשלבים הראשוניים שלהן ומעניקה להן תמיכה מסיבית הכוללת בנוסף להשקעה הכספית גם צוות מקצועי המלווה את החברות מיום הקמתן בכל התחומים; משפטי וכספי, שיווקי, פיתוח עסקי ושותפויות, גיוסי הון וכמובן ליווי בפיתוח הטכנולוגי של המוצר וקידומו.

החזון של NGT3 מבוסס על שלוש זרועות: השקעה ובניית ערך לחברות סטארט-טכנולוגיות רפואיות צעירות; השגת תשואה כספית גבוהה למשקיעים ועידוד שיתוף פעולה בין יהודים וערבים. לקרן בסיס משקיעים מארה"ב, ספרד וישראל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מכשור רפואי