רבעון שיא לטאואר-ג'אז; לקראת 1.5 מיליארד ד' בשנה

16 נובמבר, 2016

סיימה את הרבעון השלישי עם מכירות של 326 מיליון דולר. ההכנסות ב-2016 צפויות להסתכם ב-1.5 מיליארד דולר. IC Insights: טאואר-ג'אז היא קבלנית ייצור השבבים החמישית בגודלה בעולם

סיימה את הרבעון השלישי עם מכירות של 326 מיליון דולר. ההכנסות ב-2016 צפויות להסתכם ב-1.5 מיליארד דולר. IC Insights: טאואר-ג'אז היא קבלנית ייצור השבבים החמישית בגודלה בעולם

טאואר ג'אז (TowerJazz) ממשיכה לשבור שיאי מכירות ולבסס את מעמדה כאחת מקבלניות ייצור השבבים (Foundry) המובילות בעולם. יצרנית השבבים ממגדל העמק מדווחת על הכנסות שיא של 326 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2016, עלייה של 34% בהשוואה לרבעון השלישי של שנת 2015.

זהו הרבעון השני ברציפות שטאואר שוברת את שיא המכירות לרבעון, והחודש האחד עשרה ברציפות שבו טאואר רושם גידול במכירות בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. עד כה, בתשעה החודשים הראשונים של 2016 רשמה טאואר הכנסות של 909 מיליון דולר, עלייה של 29% בהשוואה ל-2015.

הרווח התפעולי של טאואר-ג'אז ברבעון השלישי עמד על 81 מיליון דולר, עלייה של 47% בהשוואה ל-55 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם ב-51 מיליון דולר, בהשוואה ל-14 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. גם תזרים המזומנים השוטף של החברה גדל ל-86 מיליון דולר בהשוואה ל-51 מיליון דולר ברבעון השלישי של שנת 2015.

החברה צופה כי המומנטום החיובי יימשך גם ברבעון הבא וכי ברבעון הרביעי תשבור שוב את שיא המכירות ותרשום הכנסות של כ-340 מיליון דולר המהווה צמיחה של 34% בהשוואה לרבעון הרביעי אשתקד. על פי תחזית החברה, ההכנסות החברה בשנת 2016 כולה צפויות להסתכם ב-1.25 מיליארד דולר, צמיחה של 30% בהשוואה לשנת 2015.

מנכ"ל טאואר-ג'אז ראסל אלוואנגר, מנכ"ל טאואר-ג'אז, אמר: "התוצאות הללו מוכיחות את הצלחת המודל העסקי של החברה, שמתבסס על רכישת חברות בשוק שלנו יחד עם תכנית עסקית המבטיחה החזר מיידי על ההשקעה. אנו ממשיכים לראות ביקושים חזקים מצד לקוחותינו בכל החטיבות העסקיות השונות של החברה ובמגוון הטכנולוגיות הייחודיות והמתקדמות אותן אנו מציעים. כמו כן, אנו ממקסמים את הביצועים התפעוליים של החברה על ידי שיפור תמהיל המוצרים והתפוקה של מתקני הייצור של החברה הפרושים ברחבי העולם, כפי שניתן לראות מהזינוק המשמעותי בשעורי הרווחיות."

חברת IC Insights, שפרסמה באחרונה מחקר על עשר קבלניות ייצור השבבים המובילות בעולם מבחינת היקף מכירות, דירגה את טאואר ג'אז במקום החמישי המכובד, ואף ציינה כי ב-2016 תהיה טאואר בין שתי החברות שיציגו את קצב הצמיחה המהיר ביותר מבין עשרת הפאונדריז המובילות.

הגדלת תפוקת הייצור והרחבת הגמישות הפיננסית

טאואר ג'אז ביצעה בשנה החולפת שני מהלכים משמעותיים השנה שסייעו לה לבצע את הקפיצה קדימה: הגדלת תפוקת הייצור ושינוי מבנה החוב.

לטאואר-ג'אז יש 6 מפעלי ייצור ברחבי העולם. בשנה האחרונה הרחיבה את כושר הייצור במפעלי הייצור פאב 2 ובפאב 3, וביצעה אופטימיזציה של הייצור בין מפעלי החברה באתריה הגיאוגרפיים העולמיים. בנובמבר 2015 השלימה טאואר-ג'אז את רכישת מפעל הייצור של חברת Maxim בסן אנטוניו. מה שהגדיל את יכולות תפוקת הייצור של טאואר-ג'אז ב-28 אלף פרוסות לחודש. כמו כן, החברה רשמה גידול בהיקף המכירות במתקני הייצור ביפן של המיזם המשותף של טאואר-ג'אז עם פנסוניק TPSCo.

במקביל, ברמה הפיננסית, טאואר-ג'אז פרעה השנה את כל חובותיה לבנקים בישראל בסך 78 מיליון דולר וזאת לאחר שגייסה כ-100 מיליון דולר בהנפקת אג"ח. פירעון החובות לבנקים מפחית את עלויות המימון של החברה ומגדיל את רווחיותה ואת הנזילות הכספית. במקביל, טאואר-ג'אז סיכמה עם הבנק היפני JA Mitsui על הרחבת קו האשראי של בהיקף של עד 40 מיליון דולר נוספים, וזאת במטרה להרחיב את מפעל החברה בסאן אנטוניו.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , ייצור וקבלנות משנה , סמיקונדקטורס