עלייה של 34% בהכנסות מובילאיי ברבעון השלישי

17 נובמבר, 2016

ההכנסות הסתכמו ב-94.4 מיליון דולר, ואילו הרווח הנקי הסתכם ב-27 מיליון דולר. בשיחת הוועידה חשפה החברה כי חתמה על שיתוף פעולה נוסף עם יצרנית רכב "לא מסורתית" לפיתוח רכב אוטונומי ברמה 4

ההכנסות הסתכמו ב-94.4 מיליון דולר, ואילו הרווח הנקי הסתכם ב-27 מיליון דולר. בשיחת הוועידה חשפה החברה כי חתמה על שיתוף פעולה נוסף עם יצרנית רכב "לא מסורתית" לפיתוח רכב אוטונומי ברמה 4

mobileye

חברת מובילאיי (MobilEye) ממשיכה להציג עלייה במכירות. החברה מירושלים, המפתחת מערכות סיוע ובטיחות לנהג (ADAS) וטכנולוגיות לתחום הרכב האוטונומי, רשמה ברבעון השלישי של 2016 הכנסות של 94.9 מיליון דולר, עלייה של 34% בהשוואה ל-72.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי ברבעון האחרון הסתכם ב-27 מיליון דולר, בהשוואה ל-24.2 מיליון דולר בשנה שעברה.

ההכנסות ממכירות ישירות ליצרניות הרכב (OEM) הסתכמו ב-72.6 מיליון דולר, בהשוואה ל-60.8 מיליון דולר בשנה שעברה. ההכנסות ממכירת מערכות לנהגים בעלי רכבים (After Markets) הסתכמו ב-22.3 מיליון דולר, בהשוואה ל-9.8 מיליון דולר בשנה שעברה. היקף המכירות של מוצר הדגל של החברה, EyeQ chip, הסתכמו ב-1.553 מיליון יחידות, בהשוואה ל-1.351 מיליון יחידות ברבעון המקביל אשתקד. גם המחיר הממוצע שבו נמכרה כל יחידה עלה קלות ברבעון הראשון, מ-43.5 דולר בשנה שעברה ל-45.5 דולר השנה.

המנכ"ל והמייסד-שותף זיו אבירם ציין כי עסקי הליבה של החברה, שמתבססים על מכירת שבבי EyeQ למערכות ADAS, ממשיכים להציג ביצועים חזקים, ולצד זאת החברה ממשיכה לתקוע יתד בתחום הרכב האוטונומי, שצפוי להיות מנוע הצמיחה הראשי בשנים הקרובות.

"מבחינה אסטרטגית, אנחנו ממשיכים לראות עניין גובר בטכנולוגיה מתקדמת לרכב אוטונומי. הדרישות של מרבית הלקוחות החדשים שלנו כוללות תכנונים עתידיים הכוללים יישומים חצי-אוטונומיים בנוסף ליישומי ה-ADAS. כמו כן, ישנו עניין גובר בנוגע לנהיגה אוטונומית מלאה בהקשר של המיזמים שהכרזנו עליהם בתקופה האחרונה עם BMW וחברת דלפי."

mobileye-adas

יש חיים אחרי טסלה: שותפויות חדשות למובילאיי בתחום הרכב האוטונומי

מוביאליי ממשיכה להרחיב את דריסת הרגל שלה בתחום הרכב האוטונומי וליצור שותפויות עם שחקניות מרכזיות בתעשייה. בנוסף למיזם המשותף עם BMW ואינטל לפיתוח רכב אוטונומי עד 2021, הנהלת מובילאיי חשפה בשיחת הוועידה כי חתמה על עסקה נוספת עם יצרנית רכב לפיתוח רכב אוטונומי ברמה 4 עוד בעשור הנוכחי. שמה של היצרנית לא נמסר, אך צוין כי היא "לא מסורתית", וישנם אנליסטים שמעריכים כי מדובר בחברת סטרט-אפ סינית לפיתוח רכב אלקטרוני.

מדובר בשותפות הרביעית במספר שקושרת מובילאיי בתחום הרכב האוטונומי, בנוסף לשיתוף הפעולה עם BMW, מובילאיי חתמה ברבעון האחרון על הסכם עם יצרני הרכיבים לרכב Delphi לפיתוח ערכה אוניברסאלית שבאמצעותה יוכלו יצרניות רכב להסב את רכביהן לנהיגה אוטונומית. במקביל, מובילאיי עם חברת WABCO, יצרנית אמריקנית של בלמים ומערכות בטיחות למשאיות כבדות, על שיתוף פעולה בפיתוח פתרונות בטיחות למשאיות.

עם זאת, ברמה התקשורתית הסיפור שייצר ברבעון החולף את הכותרות הרבות ביותר היה הסיום הצורם של שיתוף הפעולה עם יצרנית הרכב החשמלי טסלה, כאשר בין שתי החברות התנהלה מלחמת גרסאות באשר לסיבות שהובילו לפירוק השותפות. מובילאיי רמזה שטסלה חתרה להתקדם בקצב מהיר מדי בפיתוח רכב אוטונומי מלא, וזאת על חשבון שיקולים של בטיחות. מנגד, טסלה האשימה את המערכת של מובילאיי בתאונת הדרכים הקטלנית שהתרחשה במאי השנה, שבה מצא את מותו נהג של מכונית מדגם S של טסלה עם מערכת Auto-Pilot, והודיעה כי בכוונתה לפתח בעצמה את טכנולוגיית החישה המלאכותית הדרושה לרכב אוטונומי מלא.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , חדשות , רכב אוטונומי