מניית מדיגוס מזנקת בעקבות הסכם ההפצה באיטליה

23 נובמבר, 2016

החברה חתמה על הסכם הפצה עם חברת Innovamedica האיטלקית לתקופה של 4 שנים בהיקף של לפחות מיליון אירו. כ-12% מאוכלוסיית איטליה סובלים מתופעת הריפלוקס

החברה חתמה על הסכם הפצה עם חברת Innovamedica האיטלקית לתקופה של 4 שנים בהיקף של לפחות מיליון אירו. כ-12% מאוכלוסיית איטליה סובלים מתופעת הריפלוקס
medigus - muse (GERD)

מערכת ה-MUSE של חברת המכשור הרפואי מדיגוס (Medigus) ממשיכה לצבור תאוצה ברמה המסחרית. החברה הודיעה על חתימת הסכם הפצה עם החברה הפרטית  האיטלקית Innovamedica, העוסקת בהפצה מיכשור רפואי זעיר פולשני. ההסכם הוא לתקופה של ארבע שנים ויכנס לתוקף בראשית ינואר 2017.

על פי ההסכם, צפויה החברה האיטלקית לרכוש מערכות MUSE של מדיגוס, המיועד לטיפול בחולים הסובלים מ-GERD (מחלת החזר ושטי כרוני), בהיקף של לפחות מיליון אירו. מניית מדיגוס מזנקת הבוקר במסחר בבורסה בתל אביב ביותר מ-10%.

ביולי האחרון קיבלה מדיגוס הזמנה למערכת ה-MUSD מהמרכז הרפואי John's Hopkins, אחד מבתי החולים הידועים והמובילים בארצות הברית. היתה זו ההזמנה המסחרית הראשונה למערכת ה-MUSD, ובעקבות הדיווח זינקה מנייתה של מדיגוס בכ-90% בבורסה בתל אביב. למעשה, המערכת הנוכחית של מדיגוס הינה הגרסה השנייה של המוצר, וזאת לאחר שהגרסה הראשונה שהושקה התבררה כלא בשלה מספיק לשוק הרפואי. הסכם ההפצה עם החברה האיטלקית מהווה אינדיקציה נוספת לקבלה המסחרית של המערכת.

נשיא Innovamedica מרקו קבלי אמר: "מערכת ה-MUSE של מדיגוס נותנת מענה לצורך משמעותי באיטליה תוך שהיא מציעה פתרון ידידותי לחולים במחלת ה-GERD הנפוצה. אנחנו חשים שהלקוחות שלנו והמטופלים שלהם יכולים ליהנות במידה ניכרת מהשימוש באופציה הזו של טיפול זעיר פולשני".

על פי מחקרים אחרונים שפורסמו, כ-12% מאוכלוסיית איטליה סובלים מתופעת ה-Reflux (החזר חומצי של מיצי עיכול) על בסיס שבועי.

מנכ"ל מדיגוס כריס רולנד אמר כי ההסכם יסייע לחברה להשיג את יעדיה לשנת 2016 ומעבר לה. "איטליה הוא עבורנו שוק מפתח הנמצא בצמיחה. מערכת ה-MUSE ממשיכה לצבור הכרה ולבנות את מאגר המידע הקליני ברחבי העולם. אנחנו מאוד שמחים לשתף פעולה עם שותפים מכובדים כמו חברת Innovamedica כדי לסייע ולספק לקהילות הבריאות טכנולוגיות מתקדמות ולשפר את תוצאות הטיפול בחולים."

צרבת כרונית או ריפלוקס GERD – Gastroesophageal Reflux Disease היא אחת מהמחלות הכרוניות הנפוצות ביותר בעולם המערבי כיום. תופעת GERD נגרמת כאשר שסתום הוושט התחתון לא נסגר היטב, מיצי עיכול עולים לוושט ויוצרים תחושת אי-נוחות לחולה. זוהי ההזמנה המסחרית הראשונה של חברת מדיגוס. עד היום מכרה החברה את חלקי המערכת לניסויים קליניים בלבד.

מערכת MUSE שפיתחה מדיגוס משמשת לביצוע ניתוחים במערכת העיכול לטיפול בצרבת כרונית בטכנולוגיות זעיר פולשניות. פתרון MUSE הוא סוג של אנדוסקופ גמיש וחד-פעמי, המצויד בראייה אולטרא-סונית, מהדק רקמות ומצלמה מהקטנות מסוגה בעולם. המערכת, הכוללת יכולת הידוק (Stapling) תחת הנחייה אולטראסונית, מוכנסת לקיבה דרך הפה ומאפשרת לבצע את הניתוח בלא חתכים חיצוניים, ולהציע לחולים פיתרון ארוך טווח לתסמונת על ידי טיפול בגורם האנטומי שמחולל את תסמיני ה-GERD.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מכשור רפואי