אדוארדס רוכשת את Valtech cardio ב-990 מיליון דולר

28 נובמבר, 2016

חברת Valtech מאור יהודה קיבלה ב-2015 אישור להשתלת מסתם לבבי באירופה. הפטנט שלה מאפשר לבצע את הפרוצדורה בצינטור בלבד וללא ניתוח

חברת Valtech  מאור יהודה קיבלה ב-2015 אישור להשתלת מסתם לבבי באירופה. הפטנט שלה מאפשר לבצע את הפרוצדורה בצינטור בלבד וללא ניתוח

valtech-lab-israel

חברת המכשור הרפואי האמריקאית אדוארדס (Edwards lifesciences) הנסחרת בנאסד"ק בשווי של כ-19 מיליארד דולר, הודיעה היום כי חתמה על הסכם לרכישת חברת Valtech cardio מאור-יהודה בסכום של 990 מיליון דולר. אדוארדס מסרה כי הרכישה מתבצעת לאור פיתוח מוצר חדש וולטק קרדיו, המאפשר התאמה ייחודית לכל מטופל אשר תואם את הצרכים ואת התפקודים של המסתם הלבבי, ולאור העובדה שבשנת 2015 קיבלה החברה היתר להשתלת המסתם באירופה והחלה במכירתו. ולטק פיתחה שיטה המאפשרת להחליף את השסתום המיטרלי בלב ללא צורך בניתוח לב פתוח ובאמצעות צנתור בלבד.

"זיהינו כאן הזדמנות לרכוש את הטכנולוגיה פורצת הדרך של וולטק-קרדיו ולצרפה כמוצר משלים לסל המוצרים הרחב שלנו", אמר יו"ר ומנכל אדוארדס, מייקל מוסלם (Michael A. Mussallem). "אנו מרוצים מאוד מקצב ההתקדמות של וולטק-קרדיו ומעריכים כי רופאים בכל רחבי העולם יעשו שימוש במוצרים הייחודיים של החברה, אנו גם מאמינים שהעובדים והמנהלים המיומנים של החברה ימשיכו לפתח עוד ועוד מוצרים חדשניים בעתיד".

לפי מתווה העסקה, תקבל וולטק-קרדיו מזומן ומניות בסך 340 מיליון דולר, כאשר 350 מיליון דולר נוספים יינתנו בהתאם לעמידה באבני דרך. בנוסף, רכשה אדוארדס אופציה לרכישת הפעילות בתחום החלפת המסתם המיטרלי תמורת כ-300 מיליון דולר נוספים.

מנכ"ל חברת וולטק-קרדיו, עמיר גרוס
מנכ"ל חברת וולטק-קרדיו, עמיר גרוס

הודעת הרכישה של אדוארדס באה לאחר שלפני כשנה נכשלה חברת HEARTWARE בניסיון לרכוש את וולטק-קרדיו בעסקה שהוערכה אז בכ-860 מיליון דולר. מנכ"ל חברת וולטק-קרדיו, עמיר גרוס, אמר היום כי רכישת החברה על-ידי ענקית המכשור הרפואי והמובילה העולמית בתחום מסתמי-הלב היא בשורה מצוינת לעובדי החברה. "העיסקה היא הבעת אמון בחברה ובעובדיה ותאפשר פיתוח נוסף של מוצרים פורצי דרך בתחום רפואת הלב".

העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים והשלמתה צפויה בתחילת 2017. חברת וולטק-קרדיו נוסדה בשנת 2005 על-ידי עמיר גרוס וקרן ההון סיכון פרגרין. החברה מעסיקה כ-70 עובדים במשרדיה באור יהודה וכעשרה עובדים נוספים באירופה. עד היום היא גייסה כ־70 מיליון דולר מהקרנות OXO ,IFA NGN,  פרגרין וגלנרוק. החברה מתמחה בשיפור טכנולוגיות לא פולשניות שמטרתן לטפל בהיצרות המסתמים הלבביים, אשר משבשת את זרימת הדם אל הלב.

במעבדות ולטק-קרדיו. צילום תמונות: שלומי יוסף
במעבדות ולטק-קרדיו. צילום תמונות: שלומי יוסף

חברת אדוארדס מתמחה בפיתוח של מכשירים רפואיים לניתוחי לב פולשניים, ובטיפול שיקומי לאחר ניתוחים פולשניים. החברה גם מבצעת שורה ארוכה של מחקרים וניסויים מתקדמים שתכליתן למצוא שיטות טיפול יעילות בחולי לב. אדוארדס נסחרת בשווי של כ-19 מיליארד דולר בנסד"ק. מחזור המכירות שלה בשנת 2016 צפוי להסתכם בכ-3 מיליארד דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , מכשור רפואי