אינטל תייצר שבבים לערכה של מובילאיי ודלפי

30 נובמבר, 2016

אינטל תספק לדלפי ומובילאיי מעבדים שיתמודדו עם כמויות המידע העצומות שמייצרת הנהיגה האוטונומית. הערכה האוטונומית של דלפי, מובילאיי וכעת גם אינטל אמורה לצאת לשוק כבר ב-2019

אינטל תספק לדלפי ומובילאיי מעבדים שיתמודדו עם כמויות המידע העצומות שמייצרת הנהיגה האוטונומית. הערכה האוטונומית של דלפי, מובילאיי ואינטל אמורה לצאת לשוק כבר ב-2019

header_press-release-details_en

בחודש אוגוסט הכריזו דלפי (Delphi), יצרנית רכיבים אלקטרוניים לתעשיית הרכב, ומובילאיי (Mobileye) הישראלית על  שיתוף פעולה אסטרטגי בפיתוח ערכת נהיגה אוטונומית מלאה, שניתן יהיה להרכיבו בכל מכונית. כעת, מודיע ענקית השבבים אינטל על הצטרפותה למיזם. במסגרת השותפות, תספק אינטל שבבים אשר יאפשרו להתמודד עם כמויות המידע העצומות שאוספים רכבים אוטונומיים.

השבבים של אינטל ישמשו לעיבוד המידע שנאסף על ידי המצלמות והראדר של הרכב האוטונומי, או ליתר דיוק, של הערכה של דלפי ומובילאיי. לעת עתה מתבססת אינטל על מעבד מסדרת ה-7I, אך בשבועות הקרובים צפויה אינטל לחשוף מעבד חדש אשר ישולב במערכות האוטונומיות העתידיות.

המהלך הנוכחי של אינטל אינו המהלך הראשון שלה בתחום הנהיגה האוטונומית. ביולי החולף הכריזו אינטל, במוו ומובילאיי על כוונתם לשחרר רכב אוטונומי סדרתי כבר בשנת 2021. כאמור, בסוף אוגוסט הכריזו דלפי ומובילאיי על שיתוף פעולה בייצור ערכה אוטונומית לכלי רכב קיימים אותה הם מכנות "מערכת חישה, מיקום ותכנון דרך (CSLP)" – ערכה אותה תצגנה שתי החברות ביריד ה-IT CES שיערך בינואר בלאס-וגאס, ארה"ב.

אינטל רוצה לרכב על גלי המהפכה האוטונומית

סגן נשיא דלפי, גלן דו ווס אמר כי השבב החדש של אינטל יגיע למהירות של 20 טרהפלופ, בעוד שגרסאות עתידיות יגיעו למהירויות כפולות ואף משולשות. מודול החומרה מבית Nvidia בו משתמשת החברה כיום מגיע למהירות של 8TERAFLOPS בלבד.

s3-e1478495300642
חיישן הלידאר ה"מוצק" המהפכני של Quaenergy

דה ווס אמר כי אינטל נבחרה לייצר את המעבדים לערכה האוטונומית כיוון שהיא מעוניינת לייצר מעבדים חזקים, מהירים וזולים עבור תעשיית הרכב. "היכולת והנכונות לייצר בייצור המוני, היא הקובעת" אמר סגן הנשיא בראיון ל"ניו יורק טיימס".

ההערכה של דה ווס בדבר תשוקתה של אינטל להתבסס כיצרנית מעבדים מובילה בתחום הרכב איננה מצוצה מהאצבע – הרכב האוטונומי צפוי להביא להתפוצצות מידע בתעשיית הרכב, ויצרניות השבבים נערכות לתחרות עזה בתחום.

הערכה האוטונומית אותה מפתחות כיום דלפי ומובילאיי מתבססת על מערכת לידאר (LiDAR) אלקטרומגנטית קלאסית. סגן נשיא דלפי ציין כי מערכות שכאלה יקרות מדי ואינן מתאימות לעתיד שבו הן תיוצרנה באופן סדרתי. דלפי, יחד עם מרצדס, היונדאי, רנו וניסאן שמות את יהבן על Quanergy, סטרטאפ קליפורני אשר פיתח חיישן לידאר נטול חלקים נעים אשר ייצורו זול הרבה יותר מהחיישנים בהם נעשה כיום שימוש.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , מחשבים ומערכות משובצות , סמיקונדקטורס