Friendly Robotics: מכסחת דשא רובוטית המנוהלת מהענן

30 נובמבר, 2016

החברה מפרדסייה התקינה מערכת ניהול לקוחות מהענן ונכנסת בימים אלה לשלבי ייצור המוני של דגם מכסחת הדשא הרובוטית החדשה Robomow, כדי להגיע לשוק האירופי עם סיום החורף

החברה מפרדסייה התקינה מערכת ניהול לקוחות מהענן ונכנסת בימים אלה לשלבי ייצור המוני של דגם Robomow החדש, כדי להגיע לשוק האירופי עם סיום החורף  

robomow

חברת Friendly Robotics המוכרת בעולם כיצרנית מכסחות הדשא הרובוטיות Robomow, נערכת כיום לתחילת הייצור ההמוני של מכסחת דשא רובוטית חדשה המיועדת לשוק הביתי האירופי, ומתוכננת להכנס לשוק במהלך חודש מרץ 2017, עם סיום החורף ביבשת. מייסד משותף וסמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה, שי אברמסון, סיפר ל-Techtime, שזו הפעם השלישית שבה החברה מקדימה את השוק העולמי.

robomow-robotאברמסון: "היינו הראשונים שהוציאו לשוק רובוט לגינות גדולות בשטח של עד 4,000 מ"ר, היינו הראשונים שהוציאו דגמים לשטחים של עד 1,000 מ"ר, והפעם נהיה הראשונים המספקים מוצר המתאים בגודל ובמחיר לשוק הביתי, הכולל מדשאות בשטח של עד 200 מ"ר".

החברה פועלת מאזור התעשייה פרדסייה שליד נתניה ומעסיקה כ-60 עובדים. הפיתוח והייצור נעשים כולם בישראל. כאשר המערכות האלקטרוניות ותת-המערכות מיוצרות על-ידי קבלני משנה, וההרכבה והבדיקות האיכות נעשות בחברה עצמה. לאחרונה החברה סיימה  התקנת מערכת לניהול לקוחות בענן שפותחה על-ידי חברת CodeOasis. היקף הפרוייקט נאמד בכ-300 אלף שקל.

המערכת עוקבת אחר הרובוט ומזהה תקלות ברגע נתון, בודקת האם סיים הרובוט את גזרת הכיסוח שהוגדרה לו ועוד. פלטפורמה נוספת שפיתחה CodeOasis, בשם My Robomow, מספקת ללקוחות מידע סטטיסטי על פעילות הרובוט ואילו אפליקציה בשם ToolKit מספקת לטכנאים לקבל אינדיקציה מרחוק על מצבו של הרובוט. לדברי אברמסון, המערכת מאפשרת לאסוף מידע, לנתח אותו ולשדרג את התוכנות של 40,000 הרובוטים של החברה הנמצאים היום בשימוש אצל הלקוחות.

"עם הגידול במספר הלקוחות החלטנו לעבור לפלטפורמת ניהול בענן המאפשרת לנו להיות זמינים 24/7." אמר אור פלס, מנהל הדיגיטל של רובומו. הרובוט רובומו נטען בתחנת עגינה הנמצאת בגינה. ממנה הוא יוצא לכיסוח הדשא בגבולות גזרה שהוגדרה לו, כאשר הוא מבצע את הכיסוח באופן אוטונומי, בתקופות קבועות, וחוזר עצמאית לעמדת העגינה והטעינה. הדבר מאפשר ללקוחות רבים לכסח את הדשא בבית הקיץ שלהם, לפני שהם מגיעים אליו לחופשה.

אברמסון אמר, שאחד מיתרונות המערכת החדשה, היא בכך שהיא מעניקה ללקוחות יכולת ניהול של הרובוט גם באמצעות ממשק האינטרנט ולא רק באמצעות אפילקציה ניידת בסמארטפון. אברמסון: "מדובר במערכת עם אלגוריתמיקה מאוד מיוחדת המאפשרת לרובוט להתגבר על מצבים בלתי צפויים ומכשולים שונים בשטח תוך איסוף מידע מכל החיישנים. אנחנו מדברים על מערכת הנמצאת בחוץ בתנאי סביבה קשים וצריכה לפעול באמינות".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בקרה וציוד תעשייתי , חדשות , תעשייה ישראלית