נמשך הרה-ארגון באינטל: מקימה חטיבת רכב וחטיבת IoT

1 דצמבר, 2016

בראש חטיבת הרכב האוטונומי יעמוד דאג דייויס, שניהל את חטיבת ה-IoT עד כה. במקומו ימונה טום לאנץ', אשר הגיע מהחברה המתחרה ARM, כמנהל החדש של חטיבת ה-IoT

בראש חטיבת הרכב האוטונומי יעמוד דאג דייויס, שניהל את חטיבת ה-IoT עד כה. במקומו ימונה טום לאנץ' מהמתחרה ARM כמנהל החדש של חטיבת ה-IoT

intel-iot-ceo

אינטל מבצעת שורה של צעדים ארגוניים שנועדו לחזק שניים מהתחומים שעומדים בראש סדר העדיפויות האסטרטגי החדש שהציגה החברה באחרונה – תחום ה-IoT ותחום הרכב האוטונומי. לאחר שבחודש שעבר הודיע מנכ"ל אינטל בריאן קרזניץ בנאום ביריד רכב בלוס אנג'לס כי אינטל מתכוונת להשקיע כ-250 מיליון דולר בתחום הרכב האוטונומי, כעת מודיעה החברה על הקמת חטיבה ייעודית לתחום הרכב האוטונומי – Autonomous Driving Group. במקביל, הודיעה אינטל על מינויו המפתיע של טום לנטש למנהל הכללי של חטיבת ה-IoT בחברה. לנטש שימש עד כה כסגן נשיא בכיר לאסטרטגיה בחברת ARM, המתחרה העיקרית של אינטל בתחום.

עד היום, נכלל תחום הרכב האוטונומי באינטל בתוך חטיבת ה-IoT הכללית של החברה. ואולם, שינוי הכיוון האסטרטגי של החברה, שהציב את תחום הרכב האוטונומי כאחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של החברה בשנים הקרובות, חייב לפצל את התחום לחטיבה נפרדת ועצמאית. החטיבה תעסוק בפיתוח שבבים למערכות המחשוב של הרכב האוטונומי העתידי.

doug-davis_1-200x300
דחה את הפרישה כדי להוביל את תחום הרכב. דאג דיוויס.

בראש חטיבת הרכב האוטונומי החדשה יעמוד דאג דייויס, שעד כה עמד בראש חטיבת ה-IoT של אינטל. דיוויס, שהחל לעבוד באינטל ב-1985, מילא לאורך השנים שורה של תפקידי מפתח בחברה, ובכלל זה ניהל את חטיבת המערכות המשובצות והתקשורת, חטיבת המעבדים לרשתות וחטיבת הנטבוק והטאבלט. דיוויס למעשה דחה את פרישתו כדי להוביל את חטיבת הרכב. לצדו של דייויס בראש החטיבה תשמש גם קטי וינטר, שעבדה עד כה ביצרנית הרכיבים לרכב Delphi.

אינטל מתכוונת להביא לתחום הרכב את תחום מומחיותה – פיתוח מעבדים רבי עוצמה. על פי מנכ"ל אינטל קרזניץ, האתגר המרכזי של מערכות המחשוב ברכבים האוטונומיים העתיידיים יהיה היכולת לעבד את כמויות המידע האדירות שיופקו על ידי החיישנים של הרכב האוטונומי ולבצע החלטות בזמן אמת. קרזניץ העריך כי מכונית אוטונומית תייצר כ-4 טרה בייט של מידע מדי יום, ורואה את מקומה של אינטל במהפכת הרכב בפיתוח המעבדים שיאפשרו לרכב האוטונומי להתמודד עם שטף המידע העצום.

אינטל מתחרה בתחום עם חברות כמו Nvidia ו-Qualcomm, שכבר פועלות בתחום מספר שנים ונמצאות ביתרון מול אינטל. כדי להדביק את הפער העלתה אינטל בשנה האחרונה הילוך והכריזה על מספר מיזמי מפתח בתחום הרכב האוטונומי. ביולי הודיעו BMW, מובילאיי ואינטל על מיזם משותף לפיתוח רכב אוטונומי עד 2021. כמו כן, אתמול פרסמנו ב-TechTime כי אינטל תייצר שבבים עבור ערכת הרכב האוטונומי שמפתחות Delphi ומובילאיי.

תוספת כוח מהמתחרה

tom-lantzsch-intel-200x300
"הגניבה" מ-ARM, טום לאנץ'

הוצאת תחום הרכב האוטונומי מחטיבת ה-IoT יסייע לאינטל גם למקד את מאמציה בתחום ה-IoT, שהוגדר על ידי החברה כמנוע צמיחה עתידי. לאחר שדייויס מפנה את מקומו מתפקיד מנהל חטיבת ה-IoT בחברה לטובת ניהול חטיבת הרכב החדשה, אינטל מודיעה על מינויו של טום לאנץ' כמנהל כללי של קבוצת ה-IoT.

לאנץ', אשר יחל את תפקידו בינואר 2017, שימש עד כה כסגן נשיא בכיר לאסטרטגיה בחברת ARM, המתחרה העיקרית של אינטל בתחום ה-IoT. מאינטל נמסר כי לאנץ' יהיה "מנהיג נמרץ ומלא תשוקה שיוביל באינטל את האופן שבו מכשירים חכמים ומקושרים יעשירו את חיי היומיום שלנו." תחום ה-IoT מהווה כיום מרכיב מזערי בלבד בתמהיל הרווחים של אינטל. בדרבעון השלישי תחום ה-IoT ייצר כ-4% בלבד מסך ההכנסות של החברה.

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , אנשים , חדשות , רכב אוטונומי