Gordian Surgical  גייסה 2.25 מיליון דולר

7 דצמבר, 2016

חברת הסטארט-אפ מקבוצת טרנדליינס פיתחה מכשיר רפואי המסייע למנתחים לפתוח ולסגור בקלות את דופן הבטן בניתוחים לפרוסקופיים

חברת הסטארט-אפ מקבוצת טרנדליינס פיתחה מכשיר רפואי המסייע למנתחים לפתוח ולסגור בקלות את דופן הבטן בניתוחים לפרוסקופיים

The Gordian Surgical TroClose1200 device

חברת המכשור הרפואי Gordian Surgical ממשגב הודיעה היום כי השלימה סבב גיוס בהיקף של 2.25 מיליון דולר, בהובלת ענקית המכשור הרפואי הגרמנית B.Braun, ובהשתתפות שלוש קרנות הון סיכון נוספות, שתיים מהן מסין. B.Braun השקיעה בסבב הנוכחי כמיליון אירו מתוך ההון הכולל. גורדיאן מתכוונת להשתמש בהון כדי להתחיל ולשווק את המוצר שלה, TroClose1200, בארצות הברית ובאירופה. Gordian Surgical הוקמה ב-2012 על ידי צבי פאר והיא חלק מחממת החדשנות הטכנולוגית Trendlines.

חברת Gordian Surgical פיתחה מערכת בשם ,TroClose1200 מכשיר רפואי המיועד לאפשר למנתח פתיחה וסגירה יעילה של חתכים פנימיים בניתוחים לפרוסקופיים. בניגוד לניתוח כירורגי סטנדרטי, שבו מבצעים חתך גדול לאורך דופן בטנו של המנותח, בניתוח לפרוסקופי המנתח מבצע מספר חתכים זעירים בדופן הבטן שמאפשרים את החדרת המכשור הרפואי כגון מצלמה וכלי ניתוח שונים.

שיטה זו מסייעת לקצר את זמן ההחלמה של המנותח, אך בשל היעדר גישה נוחה ישנו קושי לסגור את החתכים הפנימיים. המכשיר של גורדיאן הוא בעל פונקציונאליות כפולה ומשמש הן לביצוע החתכים בדופן הבטן בתחילת הניתוח לצורך החדרת המכשור הרפואי והן לצורך ביצוע תפירת החתכים הפנימיים בתחום הניתוח, וזאת תוך הקניית שליטה מלאה למנתח.

לאחר שהשלימה את פיתוח המוצר, גורדיאן ביצעה השנה ניסוי קליני שבדק את הבטיחות והיעילות של המכשיר. עד כה נעשה שימוש במכשיר בכ-50 הליכים כירורגיים, בין היתר במרכז הרפואי IRCAD בשטרסבורג שבצרפת. בעקבות הצלחת הניסוי קיבלה גורדיאן אישור מה-FDA האמריקני ומהוועדה האירופית (CE),מה מאפשר לה לשווק את המוצר באירופה ובארצות הברית.

פרופסור האנס-פטר קנאביי, חבר דירקטוריון ב-B. Braun ציין כי החברה הגרמנית מזהה במכשיר פוטנציאל גדול בשוק הניתוחים הלפרוסקופים. "אנחנו מצפים כי TroClose1200 יסייע לחסוך זמן למנתחים ולקצר את משך ההרדמה של המטופל. האישורים שהתקבלו מה-FDA וה-CE מחזקים את האמון שלנו בהנהלה של גורדיאן," הוסיף קנאביי.

מנכ"ל גורדיאן צבי פאר אמר "קבלת אישור FDA מהווה ציון דרך אסטרטגי משמעותי עבור גורדיאן. סבב ההשקעה הנוכחי, בהובלת B. Braun מאפשר לנו לקדם במהירות את מסחור המכשיר שלנו בארצות הברית, אירופה ושווקים נוספים".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , מכשור רפואי