עסקת ענק לאורבוטק בסין בהיקף של 61 מיליון דולר

7 דצמבר, 2016

חברת BOE הסינית רוכשת מאורבוטק מכונות לבדיקת צגים שטוחים עבור מפעל חדש לייצור טלוויזיות ענק בגודל של עד 75 אינטש. 30% מהכנסות אורבוטק מגיעות מהשוק הסיני

חברת BOE הסינית רוכשת מאורבוטק מכונות לבדיקת צגים שטוחים עבור מפעל חדש לייצור טלוויזיות ענק בגודל של עד 75 אינטש. 30% מהכנסות אורבוטק מגיעות מסין

quantum_web1
מכונת AOI Quantum של אורבוטק

עסקת ענק לאורבוטק (Orbotech) בסין: חברת BOE Technology Group חתמה על הזמנת רכש של מערכות מתוצרת אורבוטק לייצור צגים שטוחים, בהיקף כולל של 61 מיליון דולר. חברת BOE הינה יצרנית גדולה בתחום הצגים השטוחים, והמכונות החדשות מיועדות למפעל הייצור החדש של החברה בעיר הפאי (Hefei) בסין, המייצר את הדור הבא של צגים שטוחים גדולים (דור 10.5).

אורבוטק תספק ל-BOE מכונות מסוג AOI Quantum ו-ArrayChecker, שתי מערכות בדיקה אופטיות, המשולבות בקו הייצור ומאפשרות ליצרניות של מסכים שטוחים לנטר את איכות הצגים ולאתר פגמים בתהליך הייצור ועל-ידי כך להגביר את תפוקת הייצור. אורבוטק תתחיל לספק את המכונות הראשונות במהלך המחצית השנייה של 2017.

חברת BOE רוכשת את המכונות הללו במטרה לאפשר ייצור המוני בתפוקה גבוהה של מסכי טלוויזיה גדולים מאוד. בשלב הראשון המפעל החדש של החברה הסינית צפוי לייצר כ-90 אלף צגים שטוחים בחודש, בגודל של 75-43 אינץ'. במהלך 2019 אמור המפעל להגיע לייצור בהיקף מלא של 120 אלף צגים שטוחים בחודש. הצורך בשיפור יעילות הייצור של BOE נובע מהצמיחה המהירה בעולם בביקוש למסכי טלוויזיות LCD בגודל 55 אינץ’ ומעלה.

העיסקה הסינית הגדולה ביותר של אורבוטק

חברת אורבוטק פועלת בסין כבר 20 שנה ומקיימת שיתופי פעולה עם חברות רבות בתעשיית האלקטרוניקה הסינית. סין היא אחד משוקי היעד המרכזיים של אורבוטק, כאשר 30% מהכנסות החברה מגיעות מלקוחות בשוק הסיני. כמו כן, אורבוטק מעסיקה בסין מאות עובדים בתחומי המחקר והפיתוח, מכירות, שיווק, שירות לקוחות ותפעול.

גיל אורון, סגן נשיא אורבוטק ונשיא חטיבת ה- FPD, ציין "זוהי העסקה הבודדת הגדולה ביותר בתולדות אורבוטק בסין, הנשענת על למעלה מעשור של שיתוף פעולה הדוק ומוצלח עם BOE ועל מוניטין של למעלה מ-20 שנים במתן פתרונות ייצור מתקדמים לתעשיית הצגים השטוחים".

באורבוטק פועלת חטיבה ייעודית המוקדשת לצגים שטוחים, לצד עוד שתי חטיבות למעגלים המודפסים ולשבבים. בתשעת החודשים הראשונים של 2016 הכנסות חטיבת הצגים השטוחים עמדו על 154 מיליון דולר, ירידה של 3% בהשוואה להכנסות בתקופה המקבילה אשתקד.

בתשעת החודשים הראשונים של 2016 הסתכמו הכנסותיה הכוללים של אורבוטק ב-591 מיליון דולר, עלייה של 5% בהשוואה להכנסות בתקופה המקבילה ב-2015. על פי תחזית החברה,  הכנסות החברה ברבעון הרביעי ינועו בטווח של 214-224 מיליון דולר, וההכנסות השנתיות יסתכמו ב-805-815 מיליון דולר. מניית אורבוטק נסחרת בנאסד"ק לפי שווי השוק שלה הוא 1.53 מיליארד דולר. במקביל לגידול העקבי בהכנסות החברה, בשנה האחרונה עלתה מנייתה של אורבוטק ביותר מ-40%.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , בקרה וציוד תעשייתי , חדשות