31Ventures היפנית משקיעה ב-Dronomy הישראלית

12 דצמבר, 2016

קרן ההשקעות של תאגיד Mitsui Fudosan מצטרפת לסבב ההשקעה הראשון בסטרט-אפ הישראלי המפתח רחפן אוטונומי לניטור אתרי בנייה. גולדמן סאקס מעריך את היקף הפתרונות מבוססי הרחפנים בשוק הבינוי ב-11 מיליארד דולר ב-5 השנים הבאות

קרן ההשקעות של תאגיד Mitsui Fudosan מצטרפת לסבב ההשקעה הראשון בסטרט-אפ הישראלי המפתח רחפן אוטונומי לניטור אתרי בנייה. גולדמן סאקס מעריך את היקף הפתרונות מבוססי הרחפנים בשוק הבינוי ב-11 מיליארד דולר ב-5 השנים הבאות

רחפן של Dronomy באתר בנייה בישראל

Dronomy, סטארט-אפ ישראלי הממוקד בבניית ידע בפרויקטים של בינוי באמצעות ניתוח נתונים הנאספים על ידי רחפנים, הודיע היום כי קרן ההשקעות 31Ventures של תאגיד הענק היפני Mitsui, בשיתוף תאגיד Global Brain השקיעו בחברה במסגרת סבב ההשקעות הראשון שלה. זוהי הפעם הראשונה בה Mitusi, אחד מהתאגידים הגדולים בעולם, משקיע בחברת הזנק ישראלית.

"אנו גאים כי Mitsui Fudosan, דרך קרן ההשקעות שלה 31VENTURES, מצטרפת למשקיעים שלנו", אמר אורי אפק, מנכ"ל Dronomy. "אנו מקבלים משוב יוצא מן הכלל באופן עקבי מלקוחות אשר חווים את מה שהפתרון שלנו עושה עבורם. כעת הדברים זוכים לחיזוק מצד אחד מהשחקנים הגדולים בשוק שלנו. היכולת שלנו לגרום לרחפנים לטוס נמוך וקרוב לאתרי בינוי, ללכוד את המידע הויזואלי המתאים, לתרגם אותו לכדי ידע, ולספק אותו ביעילות, היא מה שמבדל אותנו".

המידע הויזאולי מתורגם לכדי ידע

"לא לקח לנו זמן רב זמן לקלוט את הפוטנציאל העסקי יוצא הדופן של Dronomy, דבר אשר הוביל אותנו לביצוע ההשקעה הראשונה אי פעם בחברת טכנולוגיה ישראלית", הסביר אקירה סוגוורה, מנכ"ל 31VNETURES. "שוק הבינוי, האתגרים וההזדמנויות שמגולמות בו ידועות לנו היטב. התרשמנו לראות כיצד Dronomy והצוות המרשים שלה מבינים ועונים על האתגרים האלה".

סבב הגיוס יאפשר לחברה להשיק את הפתרון שלה בשוק הבינלאומי ולפעול להגדלת היקף הלקוחות, החל מהרבעון הראשון של 2017. המשקיעים הקיימים בחברה, כולל Battery Ventures, Lool Ventures ו- Oryzn Capital, השתתפו גם הם בסבב הגיוס.

תחום הרחפנים בשוק הבינוי – שוק צומח עם פוטנציאל של מיליארדים

שוק הבינוי מוערך על ידי הפורום הכלכלי העולמי בכ-10 טריליארד דולר, בעוד היקף הפעילות של פתרונות מבוססי רחפנים בשוק הבינוי מוערך על ידי גולדמן סאקס ב-11 מיליארד דולר ב- 5 השנים הקרובות. חברות בינוי, מפתחים וקבלני משנה, מתחילים להבין את היתרונות הגלומים בשימוש בפתרונות טכנולוגיה ייחודיים כחלק מהתהליך העסקי שלהם, לצורך צמצמום עיכובים המתרחשים באופן תדיר בפרויקטים, והקטנת עלויות של חריגות זמנים ויישוב סכסוכים. האחרונים מהווים חלק משמעותי מעלות כוללת של פרויקט. Dronomy לוכדת בתדירות גבוהה נתונים ייחודיים של פרויקטים באמצעות שימוש ברחפנים אוטונומיים, ומנתחת את הנתונים כדי לשתף המידע הנוצר דרך הענן לכל הגורמים הרלוונטיים בפרויקט.

Dronomy הוקמה על ידי המנכ"ל אורי אפק ודר. גיא רז המשמש כסמנכ"ל פיתוח. שני המייסדים הם בוגרי תלפיות ופיזיקאים בהכשרתם. אפק עסק בתחום הרחפנים עוד בשירותו הצבאי, בו עסק בין היתר בפיתוח יכולת טיסה אוטונומית למזל"טים. גרסאת אלפא של הרחפן של החברה נמצאת כיום בשימוש באתרי בנייה בארץ ובעולם. לאחרונה הציגה החברה בפורום ההשקעות ישראל סין.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בקרה וציוד תעשייתי , גיוסי הון , חדשות