מקסין פסברג פורשת מניהול אינטל ישראל

13 דצמבר, 2016

אחרי 33 שנים בחברת אינטל, המנכ"לית מקסין פסברג פורשת. במקומה יתמנה יניב גרטי למנכ"ל אינטל ישראל. "זה היה מסע מדהים, מרתק ומרגש", אמרה פסברג בדברי פרידה

אחרי 33 שנים באינטל, המנכ"לית מקסין פסברג פורשת. במקומה יתמנה יניב גרטי למנכ"ל אינטל ישראל. פסברג: "זה היה מסע מדהים, מרתק ומרגש"

מקסין פסברג, מנכ"לית אינטל ישראל וסגנית נשיא באינטל העולמית, הודיעה היום (ג') כי החליטה לסיים את תפקידה, ולפרוש לאחר 33 שנות עבודה בחברה. יניב גרטי, סגן נשיא באינטל העולמית ומנהל קבוצת תקשורת אלחוטית וחיבוריות באינטל, מונה למחליפה של מקסין. גרטי יחל רשמית את תפקידו כמנכ"ל אינטל ישראל ב-15 לינואר 2017, ופסברג תישאר לתמוך בהעברת מושכות הניהול לגרטי עד סוף מרץ 2017.

"זה היה מסע מדהים, מרתק ומרגש ואני מסיימת אותו בתחושת סיפוק וגאווה", אמרה פסברג. "הדבר הכי חשוב שלמדתי ב-33 שנים באינטל הוא שאין גבול ליכולת האנושית. הוכחנו באינטל פעם אחר פעם שאין אתגר שלא ניתן לפיצוח, שאין מכשול גבוה מדי. אני עוזבת חברה מדהימה, עם אנשים מדהימים, שנמצאת בחוד החנית של הטכנולוגיה, התעשייה והעשייה החברתית-קהילתית בישראל, ומעבירה את השרביט באמון מלא ליניב גרטי".

המנכ"ל הבא של אינטל ישראל: יניב גרטי

יניב גרטי, סגן נשיא ומנהל כללי של פתרונות תקשורת אלחוטית וחיבוריות באינטל העולמית, הוא המנכ"ל החדש של אינטל ישראל. הוא החל את דרכו באינטל בשנת 2004, לאחר ששימש כסגן נשיא של חברת אנוורה (Envara), שפיתחה פתרונות שבבים עבור שוק רשתות התקשורת המקומיות האלחוטיות ונרכשה על-ידי אינטל באותה שנה.

לאורך השנים הוא ניהל קבוצות משמעותיות של עובדים בחטיבת התקשורת והמובייל. בתפקידו הקודם שימש כדירקטור של קבוצת Wi-Fi ופתרונות חיבוריות. בתפקידו הנוכחי, כסגן נשיא ומנהל כללי העולמי של קבוצת התקשורת והחיבוריות, אחראי גרטי לשילוב מגוון פתרונות תקשורת במוצרי אינטל. קבוצת פתרונות התקשורת שאותה הוא מוביל מהווה חלק נכבד מפעילות אינטל בישראל, באתרי הפיתוח בחיפה, פתח תקווה וירושלים.

גרטי ימשיך בתפקידו הנוכחי לצד מינויו החדש כמנכ"ל אינטל ישראל ויוביל את המגעים עם ממשלת ישראל להמשך שיתוף פעולה מוצלח ופורה. "אני גאה מאוד לעמוד בראש חברת ההייטק הגדולה והמובילה בישראל", אמר לרגל כניסתו לתפקיד. "הפעילות בישראל הייתה תמיד נדבך מרכזי מפעילותה של אינטל העולמית ואני אדאג שהיא תוסיף להיות כך עוד שנים רבות. אני רוצה להודות למקסין על עשרות שנים של עשייה מאתגרת ועל הובלת החברה להישגים בלתי רגילים בכל התחומים".

מנהיגה עסקית וטכנולוגית יוצאת דופן

פסברג החלה את הקריירה הארוכה שלה באינטל אלקטרוניקה בירושלים (Fab8) בשנת 1983, כמהנדסת ליתוגרפיות. בשנת 1995 היא הצטרפה לצוות הסטארט-אפ שהקים את מפעל הייצור בקריית גת וניהלה את חטיבת ההנדסה. משנת 2000 עד 2004 ניהלה פסברג את המפעל בקריית גת ובשנת 2006 מונתה למנהלת המפעל החדש של אינטל בעיר (Fab28). ביוני 2007 היא מונתה למנכ"לית אינטל ישראל.

לאורך השנים רשמה פסברג הישגים מקצועיים רבים וסייעה להציב את ישראל בשורה הראשונה של מדינות  עם תעשייה מתקדמת. תחת הנהגתה אינטל התבססה כגורם משמעותי ביותר בכלכלה הישראלית וצמחה לחברה שמעסיקה כעשרת אלפים עובדים, בארבעה מרכזי פיתוח ומפעלי ייצור ברחבי הארץ. אחד ממנועי צמיחת החברה היא המפעל בקריית גת, שבימים אלה נמצא בשלבי הסיום של פרוייקט שדרוג בהשקעה של 6 מיליארד דולר.

פסברג ראתה חשיבות גדולה בקשר ההדוק של אינטל עם הקהילות הסובבות אותה. כיום, כ-40% מעובדי אינטל מתנדבים בפעילויות שונות. אינטל גם תורמת עשרות מיליוני שקלים כל שנה למטרות חינוכיות ואקדמיות. היא הובילה תרבות של גיוון תעסוקתי והעצמת מגזרים שונים, כגון נשים, חרדים, ערבים, ועוד.

פסברג זכתה לפרסים ועיטורים רבים. ביוני 2009 היא הצטרפה להיכל התהילה של WITI , הארגון הבינלאומי לנשים בטכנולוגיה. בשנת 2011 זכתה בפרס התעשייה של התאחדות התעשיינים ובפרס רמנסיאנו לכלכלה לשנת 2012. בשנת 2014 נבחרה מקסין כאחת מ-14 מדליקות המשואות ביום העצמאות ה-66 למדינת ישראל, מעמד אותו הגדירה כרגע השיא בחייה המקצועיים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות