פיליפס מוכרת את גרעין השליטה ב-Lumileds תמורת 1.5 מיליארד דולר

13 דצמבר, 2016

קרן ההשקעות Apollo Global Management תשלם לפיליפס 1.5 מיליארד דולר עבור Lumileds. בשנה שעברה הציעה קבוצה סינית 40% יותר עבור השליטה בחברת הבת, אך הרשויות הרגולטוריות בארה"ב סכלו את העסקה

קרן ההשקעות  Apollo Global Management תשלם לפיליפס 1.5 מיליארד דולר עבור Lumileds. בשנה שעברה הציעה קבוצה סינית 40% יותר עבור השליטה בחברת הבת, אך הרשויות הרגולטוריות בארה"ב סכלו את העסקה

מטה Lumileds בקליפורניה

תאגיד הטכנולוגיה ההולנדי פיליפס מוכר את השליטה בחברת הבת שלו בתחום תאורת ה-LED Lumileds. 80.1 אחוזים ממניות החברה ימכרו לקרן ההשקעות האמריקנית הפרטית Apollo Global Management עבור 1.5מיליארד דולר. למרות הסכום המסחרר, מדובר באכזבה צורבת עבור פיליפס, אשר בקשה למכור את השליטה ב-Lumileds לקבוצת משקיעים סינים עבור 2.5 מיליארד דולר.

מכירתה של Lumileds לקבוצת משקיעים סינים תמורת סכום גבוה הרבה יותר נבלמה בשנה שעברה על ידי הרשויות הרגולטוריות בארצות הברית, לנוכח חששה של הועדה להשקעות הון זרות בארה"ב מפני מכירה של עסק המתמחה בייצור תאורה למכוניות, אשר עשויה הייתה לפגוע בביטחון המדינה.

מנכ"ל פיליפס פראנס ואן הוטן אמר כי מספר הקונים הפוטנציאלים "הצטמצם משמעותית" בעקבות החלטתה של הועדה להשקעות הון זרות בארה"ב, דבר שהוביל לנמוך משמעותית מזה שבקשה פיליפס בעבר. הרשויות הרגולטוריות בארה"ב אינן צפויות להקשות על העסקה הנוכחית לנוכח העובדה כי מדובר בקבוצת משקיעים אמריקנית.

שינויי עומק בתחום התאורה

Lumileds היא הספקית ה-LED המובילה בתחום הרכב

Lumileds מבית פיליפס היא חברה משמעותית כשלעצמה. החברה הממוקמת בסאן חוזה, קליפורניה, מעסיקה למעלה מ-9000 עובדים ברחבי העולם, עם מחזור מכירות של למעלה מ-2 מיליארד דולר בשנה. Lumlides היא הספקית המוסילה של נורות LED לתעשיית הרכב העולמית, מה שהוביל לחשש של הרשויות הרגולטוריות בארה"ב.

חדשות בלומברג מדווחות כי תאגיד פיליפס מוכר את החברה כחלק מאסטרטגיה רחבה של מיקוד בטכנולוגיה וציוד רפואי. עם זאת, העסקה מעידה גם על שינויים מבניים בשוק התאורה העולמי – השוק נע כיום במהירות לעבר פיתוח וייצור של גופי תאורה קטנים וחסכוניים יותר ויותר, הנסמכים על שימוש רב במוליכים למחצה. התחרות העזה שנוצרה בשוקי התאורה הובילה את פיליפס, כמו גם את יריבתה הגרמנית סימנס לצאת משוק זה.

היקפו של שוק ה-LED ב-2016 צפוי לעמוד על כ-30 מיליארד דולר, ולעלות ל-33 מיליארד דולר בשנת 2017. חברות המחקר בתחום התאורה צופות התחזקות משמעותית בדרישה לנורות LEDF לנוכח הנטייה הגוברת לחסכון באנרגיה, אך גם לנוכח העלייה בשימוש בנורות אלה בתחומים שונים כמו למשל גידולים חקלאיים, ובעיקר, גידול של קנאביס הידרולוגי אשר הולך וצובר תאוצה בחלקים מסוימים של ארצות הברית. חברת המחקר LEDinside צופה גם כי סין תשוב ותנסה לרכוש חברות בתחום למרות כישלונה ברכישת Lumileds, מתוך רצון להאיץ את התקדמותה בתחום.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: מיזוגים ורכישות