יבמ ובמוו יספקו לכלי-רכב יכולת לימוד ובינה מלאכותית

18 דצמבר, 2016

צוות חוקרים של במוו ישולב במרכז ווטסון של יבמ במינכן. יפתחו מערכות המאפשרות לכלי-רכב ללמוד את הרגלי הנהג, ולתקשר עימו ועם מקורות מידע חיצוניים

צוות חוקרים של במוו ישולב במרכז ווטסון של יבמ במינכן. ביחד הם יפתחו מערכות המאפשרות לכלי-רכב ללמוד את הרגלי הנהג, ולתקשר עימו ועם מקורות מידע חיצוניים, כמו מצב מזג האוויר והתנועה בדרכים

חברת יבמ (IBM) וחברת במוו (BMW) ישתפו פעולה ביישום יכולות המחשוב הקוגניטיבי של המחשב ווטסון של יבמ, בכלי-רכב, במטרה לספק חוויית נהיגה מותאמת אישית ולייצר מערכות תמיכה אינטואיטיביות במכוניות העתיד של במוו. שתי החברות חתמו על הסכם שיתוף פעולה שבמסגרתו ימוקם צוות מחקר של במוו במטה ה-IoT  העולמי של IBM במינכן, כדי שיוכל לעבוד בשיתוף פעולה עם אנשי יבמ בשיפור פונקציות חכמות עבור מכוניות במוו.

מדובר באחד מהפרוייקטים הראשונים שיבמ מדווחת עליהם, שייעשה במרכז המחקר השיתופי שלה במינכן. בחודש אוקטובר 2016 הודיעה יבמ כי תשקיע 200 מיליון דולר בהרחבת המרכז במינכן במסגרת פרוייקט ענק בהיקף של 3 מיליארד דולר לשילוב יישומי רחבת המרכז. כבר היום המרכז מעסיק כ-1,000 חוקרים ומפתחים. גם המטה הראשי של חברת במוו שוכן במינכן (בירת בוואריה). חברת במוו היא אחת מהחברות הראשונות החותמות על הסכם שיתוף פעולה וממקמת צוות מפתחים שלה בתוך המטה של יישומי ווטסון.

חברת יבמ מסרה שכיום יותר מ-6,000 חברות בעולם כבר משתמשות בטכנולוגיות ווטסון לתחום האינטרנט של הדברים (Watson IoT for Automotive). למעשה, היא מנהלת משא ומתן עם עם לקוחות נוספים במטרה לקשר יותר מרבע מיליון מכשירים שונים אל פלטפורמת הענן של ווטסון.

מחשב ווטסון של יבמ

החברה ישתמשו ביכולות ה-Machine Learning (למידת מכונה) של ווטסון כדי לסייע לכלי-רכב ללמוד את העדפות הנהגים, הצרכים שלהם, הרגלי הנהיגה ויתאימו חוויית נהיגה אישית לכל נהג. הטמעת מערכת ווטסון במכוניות תאפשר לנהג לשאול את המכונית שאלות בדיבור רגיל, תוך שעיניו ממשיכות להתמקד בכביש שלפניו.

אפשר לדבר אל המכונית, כי בקרוב היא תענה…

הפתרון החדש ישלב גם מידע מחברת Weather Company (שיבמ רכשה בתחילת 2016) בזמן-אמת הכולל עדכונים לגבי הדרך, מזג האוויר, מצב התנועה ומצב הרכב, על מנת להעשיר את חוויית הנהיגה ולספק לנהג המלצות רלבנטיות.

לדברי איתן הדר ממעבדת המחקר של IBM בחיפה: "שילוב בינה מלאכותית ולמידת מכונה ביחד עם מגוון של מקורות מידע, יספק חוויה חושית בזמן נהיגה שכמותה לא הכרנו עד היום, ויגבירו את הבטיחות שלנו על הכביש". שתי החברות יציבו ארבע מכוניות ספורט היברידיות מדגם BMW i8 במטה ווטסון בתחום ה-IoT במינכן. מדובר באב טיפוס לפתרונות קוגניטיביים אשר יפעל על פלטפורמת הענן Bluemix של IBM ויסייע להדגים כיצד ווטסון מאפשר ממשקי שיחה חדשים בין מכוניות לנהגים.

על-פי מחקרים של יבמ, בולטות מספר מגמות המאפיינות את עולם הרכב ואת הקשר בין מכוניות ובני אדם: כלי-רכב המסוגלים לאבחן ולתקן את עצמם ואפילו לסייע בתיקון כלי-רכב אחרים ללא מגע יד אדם; כלי-רכב היודעים להתחבר לכלי-רכב אחרים ולעולם שמסביבם; מכוניות עם יכולת קוגניטיבית המאפשרות ללמוד ברציפות את התנהגות הנהג, הנוסעים וכלי-רכב אחרים ולספק עצות על-בסיס המידע הזה.

בנוסף, כלי-רכב נעשים היום ליותר ויותר אוטונומיים. הם יודעים להתאים עצמם להעדפות אישיות של הנהג, החל מהתאמת גובה המושב ועד זיהוי ומיקום היעדים המועדפים על הנהג. כלי-הרכב גם יודעים לעשות אינטגרציה עם מכשירים חכמים אחרים, הפיכתם לחלק ממגמת ה-IoT תוך חיבור לתנועה, למזג האוויר ולאירועים הקשורים לעולם המובייל ומתרחשים מסביב.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , טכנולוגיות מידע , רכב אוטונומי